Renaul Scenic 2004 aanschaf morgen kijken waar opletten
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 jan 2025 16:37
- Actief als: particulier
Renaul Scenic 2004 aanschaf morgen kijken waar opletten
Hallo allemaal,
Ik heb een Renault Scenic gezien en ben erg wantrouwig in aanschaf van auto`s.
Maar waar moet ik opletten bij aanschaf.
Het gaat om volgende uitvoering:
- 2.0 16V
- automaat
- Dynamique
- 2004
- Minder dan 100.000 gelopen
Man aan de telefoon zei alleen dat hij 1 storing heeft en dat was dat computer zei dat 1 band lek was, maar dit lag aan de sensor.
Had ook zitten kijken naar 1.6 motoren maar had gelezen dat de 2.0 iets beter zijn, en wil graag ook ooit met caravan gaan rijden......
Ik heb een Renault Scenic gezien en ben erg wantrouwig in aanschaf van auto`s.
Maar waar moet ik opletten bij aanschaf.
Het gaat om volgende uitvoering:
- 2.0 16V
- automaat
- Dynamique
- 2004
- Minder dan 100.000 gelopen
Man aan de telefoon zei alleen dat hij 1 storing heeft en dat was dat computer zei dat 1 band lek was, maar dit lag aan de sensor.
Had ook zitten kijken naar 1.6 motoren maar had gelezen dat de 2.0 iets beter zijn, en wil graag ook ooit met caravan gaan rijden......
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Re: Renaul Scenic 2004 aanschaf morgen kijken waar opletten
Inderdaad de 2.0 nemen,vooral ook met de caravan.
Alles op de auto moet werken,das belangrijk.
-airco zonder bijgeluid goed koud
-cruisecontrol
-4x electrische ramen
-evt 4x deursensoren bij handsfree. Liefst ook 2keycards werkend aanwezig
-schuifdak zonder haperingen
-automaat is een zelflerende bak. Deze moet uiteraard vanzelf rollen,en zeker niet bokken bij het schakelen.
-algehele staat onderhoud. Belangrijk elke 5jaar/120dkm de distributieriem. Let bij stationair draaien goed op een dieselachtig geluid,en bij het starten can koude motor op een ratel. Dat betekend een nokkenasversteller defect,dure grap!
-verder uiteraard goede proefrit zonder foutmeldingen op het display. Niet scheeftrekken,rare geluiden etc..
Neem iemand mee met verstand van zaken,of een aankoopkeuring.
Alles op de auto moet werken,das belangrijk.
-airco zonder bijgeluid goed koud
-cruisecontrol
-4x electrische ramen
-evt 4x deursensoren bij handsfree. Liefst ook 2keycards werkend aanwezig
-schuifdak zonder haperingen
-automaat is een zelflerende bak. Deze moet uiteraard vanzelf rollen,en zeker niet bokken bij het schakelen.
-algehele staat onderhoud. Belangrijk elke 5jaar/120dkm de distributieriem. Let bij stationair draaien goed op een dieselachtig geluid,en bij het starten can koude motor op een ratel. Dat betekend een nokkenasversteller defect,dure grap!
-verder uiteraard goede proefrit zonder foutmeldingen op het display. Niet scheeftrekken,rare geluiden etc..
Neem iemand mee met verstand van zaken,of een aankoopkeuring.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Kijk of de motor echt koud is , voordat je hem start , anders komen oa de reeds genoemde nokkenasversteller niet aan het licht.
Display volledig werkend .
Display volledig werkend .
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Laatste bezoek: 22 jan 2025 16:37
Hallo allen,
dank voor jullie berichten. Heb dit meegenomen naar het bezoek.
En gelukkig was ik eerder dan de eigenaar (was namelijk half uur eerder) maar zo wist ik zeker dat hij niet gestart was.
Want dat was inderdaad een van de eerste dingen toen we er naar toe liepen. Meteen starten. Maar heb bij de motor kap goed staat luisteren en hoorde niks vreemds.
Verder
- airco goed, geen rare geluid en word koud
- cruise control werkt
- electrische ramen werken (moest ze denk ik even in leren, eerste keer steeds met de hand/knop in-uit drukken om ze naar beneden te doen, daarna ging het wel)
- deur sensoren ( auto op slot, sleutel in me broek ging auto open)
- sleutels, heb er 3 waarvan 2 werken
- geen schuifdak
- automaat, schakelt soepel, niks over aan te merken
- onderhoud, deze is van een oudere meneer geweest. Heeft nog geen 80.000 gelopen. Ben nu 2e eigenaar geworden. Auto is altijd bij 1 bedrijf in onderhoud geweest en heb heel verslag van mee gekregen (onderdelen vervangen zijn met bijhorende prijzen)
- Distributie riem is oktober 2009 wat ik las vervangen, deze moet ik dan inderdaad dit jaar / begin volgend jaar vervangen. Maar heb ook wat van de prijs af kunnen doen
Verder had ik nog wel wat gevonden naast de distributie riem
- Circulatie knop (als je achter een stinkende vrachtwagen zit bijvoorbeeld. Wanneer je de knop indrukt hoor je gekraak/getikt omdat hij die klep moet omzetten. Wanneer hij dat moet doen kraakt hij dus, maar daarna stopt het. WAarschijnlijk motortje daarvan weinig tot niet gebruikt
- Banden sensor links voor ( geeft ene keer wel storing, andere keer weer niet)
Hoop nu veel veilige km ermee te kunnen maken.
Onze eerste franse auto. ( altijd Opel gereden, maar voor nu ook onze laatste Opel)
Misschien iemand nog tips of trucs voor de Scenic uit 10-2004 ? Wat handig is om te weten zoals misschien iets kwa instellingen op boordcomputer, uitlezen, bekende kwaaltjes, verstopte vakjes of knopjes binnen?
dank voor jullie berichten. Heb dit meegenomen naar het bezoek.
En gelukkig was ik eerder dan de eigenaar (was namelijk half uur eerder) maar zo wist ik zeker dat hij niet gestart was.
Want dat was inderdaad een van de eerste dingen toen we er naar toe liepen. Meteen starten. Maar heb bij de motor kap goed staat luisteren en hoorde niks vreemds.
Verder
- airco goed, geen rare geluid en word koud
- cruise control werkt
- electrische ramen werken (moest ze denk ik even in leren, eerste keer steeds met de hand/knop in-uit drukken om ze naar beneden te doen, daarna ging het wel)
- deur sensoren ( auto op slot, sleutel in me broek ging auto open)
- sleutels, heb er 3 waarvan 2 werken
- geen schuifdak
- automaat, schakelt soepel, niks over aan te merken
- onderhoud, deze is van een oudere meneer geweest. Heeft nog geen 80.000 gelopen. Ben nu 2e eigenaar geworden. Auto is altijd bij 1 bedrijf in onderhoud geweest en heb heel verslag van mee gekregen (onderdelen vervangen zijn met bijhorende prijzen)
- Distributie riem is oktober 2009 wat ik las vervangen, deze moet ik dan inderdaad dit jaar / begin volgend jaar vervangen. Maar heb ook wat van de prijs af kunnen doen
Verder had ik nog wel wat gevonden naast de distributie riem
- Circulatie knop (als je achter een stinkende vrachtwagen zit bijvoorbeeld. Wanneer je de knop indrukt hoor je gekraak/getikt omdat hij die klep moet omzetten. Wanneer hij dat moet doen kraakt hij dus, maar daarna stopt het. WAarschijnlijk motortje daarvan weinig tot niet gebruikt
- Banden sensor links voor ( geeft ene keer wel storing, andere keer weer niet)
Hoop nu veel veilige km ermee te kunnen maken.
Onze eerste franse auto. ( altijd Opel gereden, maar voor nu ook onze laatste Opel)
Misschien iemand nog tips of trucs voor de Scenic uit 10-2004 ? Wat handig is om te weten zoals misschien iets kwa instellingen op boordcomputer, uitlezen, bekende kwaaltjes, verstopte vakjes of knopjes binnen?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Verstopte vakjes zijn er genoeg , onder de vloermatten , onder de stoelen lades , middenconsole is verstelbaar met de handgreep bovenop in te knijpen.
Distributieriem had in 2014 al gemoeten , 5 jaar of 120.000 wat het eerste komt , waterpomp dan ook mee nemen.
Stelmotortje is niet best meer , maar deze gebruik je nooit , dicht ergens achter gaan rijden is zo wie zo niet verstandig .
Bekende kwaaltjes ! vandaag te weinig tijd daar voor ha ha.
Zorg dat de afvoer van de paravan goed schoon is.
Controleer de bandenspanning eens , misschien zit hij net op de grens.
Veeel plezier er mee.
Distributieriem had in 2014 al gemoeten , 5 jaar of 120.000 wat het eerste komt , waterpomp dan ook mee nemen.
Stelmotortje is niet best meer , maar deze gebruik je nooit , dicht ergens achter gaan rijden is zo wie zo niet verstandig .
Bekende kwaaltjes ! vandaag te weinig tijd daar voor ha ha.
Zorg dat de afvoer van de paravan goed schoon is.
Controleer de bandenspanning eens , misschien zit hij net op de grens.
Veeel plezier er mee.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in