Beste medeforumgebruikers,
Ik ben sinds maart 2015 in het bezit van een Renault Megane III 1.5DCI met toen 35000 km op de klok.
Nu heb ik begin augustus de melding gekregen dat ik olie moest bijvullen, deze heb ik laten bijvullen bij de dealer. nu had ik gisteren weer deze melding en stond hij inderdaad weer op het minimum...Wagen heeft momenteel 49700 km. Bouwjaar is december 2008. Verder start en rijdt de wagen goed, geen rook uit uitlaat,...
Enig idee wat dit zou kunnen zijn? ik heb de wagen wel dealer gekocht en heb me laten zeggen dat de wagen van oudere mensen was.
Greetz,
Kevin
Hoog olieverbruik Megane III 1.5DCI
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
-
Kevin1612
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
-
WillemS
- Gerespecteerd lid

Re: Hoog olieverbruik Megane III 1.5DCI
Wees alert en laat het goed onderzoeken. Er zijn verschillende mogelijke oorzaken, zoals uitwendige lekkage, olieverbruik via de zuigerveren, inwendige lekkage in of bij de turbo.
Pas op, als de motor op de olie gaat lopen dan slaat deze "op hol"
mocht dit je overkomen tijdens het rijden trap dan nooit de koppeling in maar zet 2 voeten op de rem en blokkeer zo de motor.
gebeurt het tijdens stilstaan, probeer een hoge versnelling in te schakelen en rechtervoet op de rem en linker de koppeling snel laten opkomen en dan de linker erbij op de rem. Lukt het niet de motor te stoppen dan een doek in de inlaat als je erbij kunt. In al deze gevallen is snelheid geboden.
Maar als je naar de dealer gaat kan hij de oorzaak voor je zoeken je hebt al eerder gemeld dat er overmatig olieverbruik is dus valt dit nog onder de garantie !!
Succes
mvg WillemS
Pas op, als de motor op de olie gaat lopen dan slaat deze "op hol"
mocht dit je overkomen tijdens het rijden trap dan nooit de koppeling in maar zet 2 voeten op de rem en blokkeer zo de motor.
gebeurt het tijdens stilstaan, probeer een hoge versnelling in te schakelen en rechtervoet op de rem en linker de koppeling snel laten opkomen en dan de linker erbij op de rem. Lukt het niet de motor te stoppen dan een doek in de inlaat als je erbij kunt. In al deze gevallen is snelheid geboden.
Maar als je naar de dealer gaat kan hij de oorzaak voor je zoeken je hebt al eerder gemeld dat er overmatig olieverbruik is dus valt dit nog onder de garantie !!
Succes
mvg WillemS
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Kevin1612
Topic author - Lid

Re: Hoog olieverbruik Megane III 1.5DCI
Dank voor de snelle reactie! Ik moet wel zeggen dat ik de 1e maal olie heb laten bijvullen bij een dealer in de UK, maakt dit uit voor de garantie?
Renault Megane 3 1.5DCI
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 16 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht