3 KNOPS KAART. GEEN HANDSFREE
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 15 sep 2021 14:08
- Actief als: particulier
3 KNOPS KAART. GEEN HANDSFREE
Beste mede renault rijders@!
Ik heb een vraag. Ik heb een zogenaamde 3-knops kaart. Deze schijnt te zijn voor handsfree openen van deuren etc.
Ik heb ook sensoren achter het handvat, dus daarop zou ik denken dat dit ook mogelijk is/zou moeten zijn.
Ik heb de auto scenic 2007 nu zeg n half jaar... en wil eens kijken of ik dit aan de praat krijg.
Hoe kan ik dit het beste doen?
bvd
Ik heb een vraag. Ik heb een zogenaamde 3-knops kaart. Deze schijnt te zijn voor handsfree openen van deuren etc.
Ik heb ook sensoren achter het handvat, dus daarop zou ik denken dat dit ook mogelijk is/zou moeten zijn.
Ik heb de auto scenic 2007 nu zeg n half jaar... en wil eens kijken of ik dit aan de praat krijg.
Hoe kan ik dit het beste doen?
bvd
Laguna III coupe Monaco GP 175pk 2.0 dci 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Re: 3 KNOPS KAART. GEEN HANDSFREE
waar is dat knopje met het autotje erop (middelste rechtse) eigenlijk voor?

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Is die niet voor de achterklep.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Heb je ook een drukknop in de klink? Anders heb je geen handsfree..
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Drukknop? Heb je een voorbeeld?

Hide post links |
-
- Gouden Bahco
https://www.google.nl/search?site=webhp ... _YPQrMM%3A
Daarmee kun je de deuren opslot drukken. Als jr die niet hebt is het kapje achter de klink geen sensor maar alleen een kapje.
Daarmee kun je de deuren opslot drukken. Als jr die niet hebt is het kapje achter de klink geen sensor maar alleen een kapje.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Heb ik idd!

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Knopje met dat autootje op is voor de koffer te ontgrendelen of vast te doen. Bvb als je enkel in de koffer moet zijn.
Normaal moet de wagen handsfree open gaan als je de klink vastneemt of eraan trekt. Sluiten doe je door het knopje in de klink in te duwen.
Als het niet werkt kan je eerst eens proberen een grote rit te doen met de kaart in de kaartlezer. Lukt het dan niet, dan wordt het een gevalletje dealer...
Normaal moet de wagen handsfree open gaan als je de klink vastneemt of eraan trekt. Sluiten doe je door het knopje in de klink in te duwen.
Als het niet werkt kan je eerst eens proberen een grote rit te doen met de kaart in de kaartlezer. Lukt het dan niet, dan wordt het een gevalletje dealer...
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Werkt het op geen enkel portier? En als je de reserve sleutel bij de hand hebt?
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 22 jan 2025 16:37
Ik heb dit ook op mijn auto en bij mij zit het het op alle deuren en achterklep(logo binnenin)
En werkt perfect. Kijk anders in de manual.
Zekering?
En werkt perfect. Kijk anders in de manual.
Zekering?
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ik geef het op. Zo belangrijk is het nou ook niet. Kan t niet vinden, allemaal bedankt alsnog!

Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Kan zijn dat dit niet geactiveerd staat in de auto,de dealer of iemand met een clip kan dit zo zien en evt activeren.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
handsfree functie ?? dan zou hij ook handsfree moeten starten, dus geen kaart in de kaartlezer steken maar zo starten door één maal op de startbutton te drukken.
U heeft de auto dus nog niet zo lang in bezit
Welnu .... de drukknopjes gaan na verloop van tijd/jaren defecten vertonen maar dit doet geen afbreuk op de werking van het handsfree starten
Overigens zijn de drukknopjes enkel om de auto te kunnen sluiten en het laatste drukknopje wat blijft werken nadat de knopjes het van de handgrepen hebben begeven is het drukknopje IN het logo op de achterklep.
Het activeren en deactiveren van de handsfree functie kunt u meen ik zelf uitvoeren.
1) - steek de kaart in de kaartlezer
2) - druk enkel en alleen de startbutton in en houd deze zo een 10 tellen ingedrukt totdat u een soort van "klik" hoort. Nu is de startblokkering vrijgegeven en licht ook het instrumentenpaneel op
3) - nu druk 2x achterelkaar op de startbutton. er verschijnt nu de melding "verwijder kaart" dus neem de kaart uit de kaartlezer.
4) - druk nu op de knopjes "sluiten" en weer "open" op uw keykaart
5) - Nu zou uw auto handsfree moeten starten zonder de keykaart in de kaartlezer te hoeven plaatsen
Mocht dit NIET werken
Probeer dit dan eens met de reserve kaart
Heeft u geen reservekaart
Dan zou het zomaar kunnen zijn dat de vorige eigenaar de originele kaarten heeft verloren of ze is kwijtgeraakt of ze in de wasmachine beland zijn en dus is gaan kijken voor een "nieuwe" kaart maar dit niet via de dealer heeft gedaan maar b.v. via Marktplaats want daar staan ook aanbieders van deze kaarten op en die zijn stukken voordeliger dan bij de dealer.
MAAR.......
Deze type kaarten zien er wel identiek uit als de originele maar ondersteunen het handsfree gebeuren niet en dan gaat deze functie verloren en dient de kaart altijd in de kaartlezer te zitten bij het starten en moet er op de knopjes op de kaart gedrukt worden om de deuren te openen en te sluiten
Rijden met maar één kaart is sowieso een risico omdat als u de kaart verliest u de auto niet meer van de plaats krijgt en u de dealer moet inschakelen om u te helpen
Originele kaarten kosten in Nederland bij de dealer zo een kleine 165.- tot 220,- euro
In België vragen de dealers er maar 140,- voor all in en incl. btw. en passend noodsleuteltje
U heeft de auto dus nog niet zo lang in bezit
U geeft ook aan dat u de drukknopjes in de handgrepen heeft zittenRobbbert schreef: Ik heb de auto scenic 2007 nu zeg n half jaar... en wil eens kijken of ik dit aan de praat krijg.
Dus uw auto is ooit besteld en afgeleverd met deze handsfree optie.Robbbert schreef:Heb ik idd!
Welnu .... de drukknopjes gaan na verloop van tijd/jaren defecten vertonen maar dit doet geen afbreuk op de werking van het handsfree starten
Overigens zijn de drukknopjes enkel om de auto te kunnen sluiten en het laatste drukknopje wat blijft werken nadat de knopjes het van de handgrepen hebben begeven is het drukknopje IN het logo op de achterklep.
Het activeren en deactiveren van de handsfree functie kunt u meen ik zelf uitvoeren.
1) - steek de kaart in de kaartlezer
2) - druk enkel en alleen de startbutton in en houd deze zo een 10 tellen ingedrukt totdat u een soort van "klik" hoort. Nu is de startblokkering vrijgegeven en licht ook het instrumentenpaneel op
3) - nu druk 2x achterelkaar op de startbutton. er verschijnt nu de melding "verwijder kaart" dus neem de kaart uit de kaartlezer.
4) - druk nu op de knopjes "sluiten" en weer "open" op uw keykaart
5) - Nu zou uw auto handsfree moeten starten zonder de keykaart in de kaartlezer te hoeven plaatsen

Mocht dit NIET werken

Probeer dit dan eens met de reserve kaart
Heeft u geen reservekaart

Dan zou het zomaar kunnen zijn dat de vorige eigenaar de originele kaarten heeft verloren of ze is kwijtgeraakt of ze in de wasmachine beland zijn en dus is gaan kijken voor een "nieuwe" kaart maar dit niet via de dealer heeft gedaan maar b.v. via Marktplaats want daar staan ook aanbieders van deze kaarten op en die zijn stukken voordeliger dan bij de dealer.
MAAR.......

Deze type kaarten zien er wel identiek uit als de originele maar ondersteunen het handsfree gebeuren niet en dan gaat deze functie verloren en dient de kaart altijd in de kaartlezer te zitten bij het starten en moet er op de knopjes op de kaart gedrukt worden om de deuren te openen en te sluiten
Rijden met maar één kaart is sowieso een risico omdat als u de kaart verliest u de auto niet meer van de plaats krijgt en u de dealer moet inschakelen om u te helpen
Originele kaarten kosten in Nederland bij de dealer zo een kleine 165.- tot 220,- euro

In België vragen de dealers er maar 140,- voor all in en incl. btw. en passend noodsleuteltje
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Klinkt interressant! Ga ik dat nog maar eens proberen! Bedankt voor deze uitgebreidde reactie.

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in