R-Link EV
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 21
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
R-Link EV
Afgelopen zondag van mijn huis (eigen oplaadpunt 3,7 kW)
naar Rotterdam Centrum (op 60 m van bestemming openbaar oplaadpunt 11 kW).
Afstand volgens Tomtom 95 km.
Bij vertrek een volle accu (bereik 141 km)
R-Link: bestemming is NIET bereikbaar, wilt u onderweg een oplaadpaal zoeken ?
MIJN antwoord: NEE !
Routeverkenner blijft grijs.
Halverwege de reis krijgt R-Link (ook) in de gaten dat de bestemming WEL bereikbaar is.
Routeverkenner wordt actief.
Voor de terugreis weer een volle accu.
R-link: bestemming is NIET bereikbaar, wilt u onderweg een oplaadpaal zoeken ?
Vlak bij huis krijgt R-Link (ook) in de gaten dat de bestemming WEL bereikbaar is.
MIJN idee:
1. Laat R-Link HELEMAAL NIET checken of een bestemming bereikbaar is. Dat kan ik zelf veel beter.
2. Als ik een oplaadpaal wil zoeken, dan doe ik dat wel via mijn iPhone. R-Link is daarvoor volslagen waardeloos.
naar Rotterdam Centrum (op 60 m van bestemming openbaar oplaadpunt 11 kW).
Afstand volgens Tomtom 95 km.
Bij vertrek een volle accu (bereik 141 km)
R-Link: bestemming is NIET bereikbaar, wilt u onderweg een oplaadpaal zoeken ?
Halverwege de reis krijgt R-Link (ook) in de gaten dat de bestemming WEL bereikbaar is.
Voor de terugreis weer een volle accu.
R-link: bestemming is NIET bereikbaar, wilt u onderweg een oplaadpaal zoeken ?
Vlak bij huis krijgt R-Link (ook) in de gaten dat de bestemming WEL bereikbaar is.
MIJN idee:
1. Laat R-Link HELEMAAL NIET checken of een bestemming bereikbaar is. Dat kan ik zelf veel beter.
2. Als ik een oplaadpaal wil zoeken, dan doe ik dat wel via mijn iPhone. R-Link is daarvoor volslagen waardeloos.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Re: R-Link EV
Ik kan alleen maar zeggen: eens. De waarschuwing is veel te conservatief en het opzoeken/plannen van een oplaadpunt rampzalig. Ik snap best dat de "goede" bronnen per land heel verschillend zijn, maar dit is onbruikbaar.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Eens, maar ik zou ook zeggen: maak je niet al te druk erover. Er is maar een klikje op Nee nodig om de routeaanwijzigingen te kunnen gebruiken. Verder heb ik als oplaadnomade (heb geen eigen laadpaal) de ervaring dat de Rlinkkaart best uptodate is betreffende oplaadpunten. Het vinden van een laadpaal in een stad via Rlink gaat bij mij meestal prima. En dus soms pak je even Oplaadpalen.nl erbij als het een keer niet lukt.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
PieterZoe, als ik NEE zeg tegen die onnodige oplaadpaal, dan blijft mijn routeverkenner (trafficscanner) grijs.
Ik denk dan dat dat onderdeel ook niet werkt. En dat vind ik dan weer jammer.
Ik denk dan dat dat onderdeel ook niet werkt. En dat vind ik dan weer jammer.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Contacteer:
Als ik "nee" heb ingegeven, werkt de routeplanner gewoon. Je ziet dan alleen een oranje vlaggetje bij de nog te rijden kilometers. En zodra de R-link doorheeft dat de bestemming wel te halen is, wordt de afstand tot het rijdoel weer gewoon lichtblauw (of groen wat is het ook al weer
)

Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Alpine A110 (2023)
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Renault15.17, Ik heb het nog even uitgeprobeerd met de zelfde bestemming en volle accu.
Deze keer gaf R-Link de eerste 5 km geen problemen.
De routeverkenner was inclusief het blokje met het finish-plaatje helemaal grijs.
Daarna kwam de waarschuwing: bestemming niet te bereiken, wilt u onderweg een oplaadpaal zoeken ?
Na mijn antwoord NEE werd het blokje met het finish-plaatje rood.
Na nog eens ± 3 km kwam de waarschuwing opnieuw.
Nadat ik weer NEE had gezegd werd her rode blokje weer grijs.
Ik vind het vrij verwarrend en het leidt voor mijn gevoel de aandacht voor het verkeer onnodig af.
Deze keer gaf R-Link de eerste 5 km geen problemen.
De routeverkenner was inclusief het blokje met het finish-plaatje helemaal grijs.
Daarna kwam de waarschuwing: bestemming niet te bereiken, wilt u onderweg een oplaadpaal zoeken ?
Na mijn antwoord NEE werd het blokje met het finish-plaatje rood.
Na nog eens ± 3 km kwam de waarschuwing opnieuw.
Nadat ik weer NEE had gezegd werd her rode blokje weer grijs.
Ik vind het vrij verwarrend en het leidt voor mijn gevoel de aandacht voor het verkeer onnodig af.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Beste Luc, ik herken (ook) niet helemaal wat je bedoelt. Misschien kun je een keer een schermfoto laten zien? Ik ervaar hetzelfde als Dave: een keer Nee zeggen en daarna doet alles het als gewoon. Je ziet alleen dat oranje vlakje wat na een tijdje weggaat.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
PieterZoe, nu ik het nog eens heb uitgeprobeerd (met meer aandacht voor R-Link dan voor het verkeer)
krijg ik wat meer inzicht wat er op dat scherm gebeurt en wat ik daar al dan niet mee kan of moet.
Blijft mijn idee dat ik liever niet mijn aandacht voor het verkeer laat afleiden door onzinnige waarschuwingen.
krijg ik wat meer inzicht wat er op dat scherm gebeurt en wat ik daar al dan niet mee kan of moet.
Blijft mijn idee dat ik liever niet mijn aandacht voor het verkeer laat afleiden door onzinnige waarschuwingen.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
- Contacteer:
@Luc. Over R-link laadpalen zoeken, ook ik dacht dat R-link waardeloos was totdat ik achter wat trucs kwam.
Zie link systeemupdate-t19229-225.html?hilit=kabel. (6 sept 2015) Via het oplaadtype kan je de lijst filteren waardoor er wel een werkbare lijst komt. Misschien helpt je dit.
Over "bestemming niet bereikbaar" heb ik op de Zoe dag vernomen dat R-link/TomTom er vanuit gaat dat je met de maximum snelheid naar je bestemming snelt en een berekening doet. Er wordt niet naar de waarde boven het accu icoon gekeken en dus op zeker gegaan qua range. Je zal merken dat door langzamer te rijden je verbruik minder is en dus zal R-link op een gegeven moment de bestemming wel bereikbaar vinden. Hoe meer ervaring je met je Zoe krijgt, hoe meer je de melding gaat negeren is mijn ervaring.
Zie link systeemupdate-t19229-225.html?hilit=kabel. (6 sept 2015) Via het oplaadtype kan je de lijst filteren waardoor er wel een werkbare lijst komt. Misschien helpt je dit.
Over "bestemming niet bereikbaar" heb ik op de Zoe dag vernomen dat R-link/TomTom er vanuit gaat dat je met de maximum snelheid naar je bestemming snelt en een berekening doet. Er wordt niet naar de waarde boven het accu icoon gekeken en dus op zeker gegaan qua range. Je zal merken dat door langzamer te rijden je verbruik minder is en dus zal R-link op een gegeven moment de bestemming wel bereikbaar vinden. Hoe meer ervaring je met je Zoe krijgt, hoe meer je de melding gaat negeren is mijn ervaring.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Contacteer:
Ik vind het op zich wel heel logisch dat de auto/R-link uit gaat van een negatief scenario (met max. snelheid naar je bestemming rijden). Als Renault er voor had gekozen om wel naar de rest-rijbereik-indicatie boven het accu symbool te kijken en mensen haalden dan hun bestemming toch niet omdat ze ineens (veel) sneller zouden rijden dan normaal, dan had je helemaal de poppen aan het dansen gehad.
Don't HURRY, be happy!
Alpine A110 (2023)
Alpine A110 (2023)
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Bij de aanschaf van mijn Zoë heb ik begrepen dat het bereik wordt geschat op basis van het gebruikelijke rijgedrag van de laatste ... dagen/weken. Ik rijd ALTIJD in ecomodus. En dus vertrouw ik redelijk op het door Zoë geschatte bereik.
In kritische gevallen (bijvoorbeeld lange rit met heel harde tegenwind) vergelijk ik regelmatig hoeveel ik gereden heb volgens tomtom en hoeveel het geschatte bereik is verminderd. Aan de hand daarvan bepaal ik dan zelf wel of ik een oplaadpaal ga zoeken en zo ja, waar.
Wie dat soort benul niet heeft, kan beter niet gaan autorijden en zeker niet elektrisch.
In kritische gevallen (bijvoorbeeld lange rit met heel harde tegenwind) vergelijk ik regelmatig hoeveel ik gereden heb volgens tomtom en hoeveel het geschatte bereik is verminderd. Aan de hand daarvan bepaal ik dan zelf wel of ik een oplaadpaal ga zoeken en zo ja, waar.
Wie dat soort benul niet heeft, kan beter niet gaan autorijden en zeker niet elektrisch.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31
Vraagje aan Zoë rijders.
1. Als jullie een lange rit gaan maken en daardoor moeten bijladen, hoeveel tijd neemt dat in beslag.
2. Wat doen jullie in de tijd dat de accu bijlaad.
3. Kan je altijd terecht bij zo'n laadpunt? Ik weet een laadpunt bij ons in de buurt, maar die is ALTIJD bezet. Volgens mij is die auto van een werknemer in één van de omliggende kantoren.
4. Een auto de hele dag aan de lading laten kan toch niet goed zijn voor de accu?
1. Als jullie een lange rit gaan maken en daardoor moeten bijladen, hoeveel tijd neemt dat in beslag.
2. Wat doen jullie in de tijd dat de accu bijlaad.
3. Kan je altijd terecht bij zo'n laadpunt? Ik weet een laadpunt bij ons in de buurt, maar die is ALTIJD bezet. Volgens mij is die auto van een werknemer in één van de omliggende kantoren.
4. Een auto de hele dag aan de lading laten kan toch niet goed zijn voor de accu?
Captur TCe120EDC Dynamique
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
@tce120ecd Kan je hier geen apart topic van maken want hier komen veel verschillende antwoorden op.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31
@sordone, bij deze dan:
het-nieuwe-electrisch-rijden-t21624.html
het-nieuwe-electrisch-rijden-t21624.html
Captur TCe120EDC Dynamique
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01
Ik herken de frustratie van Luc wel. Niet het grijze (alles blijft werken nadat ik op NEE heb gedrukt), maar vooral dat de melding zich herhaalt.
Ik heb dit regelmatig op mijn lange ritten en vrijwel altijd herhaalt dit bericht zich tot wel 3 keer... Dat het conservatief is en een waarschuwing geeft is prima. Maar als ik hem bewust uitzet, waarom zou de Zoe mij opnieuw moeten waarschuwen? Hij verbergt nu tot drie keer toe 3/4 van mijn navigatie totdat ik (afgeleidt van de weg) weer op Nee moet drukken en ik kan zien waar ik heen moet (ik rijd meer op de kaart dan de afslagen rechtsonder).
Waarom moet hij zichzelf zo vaak herhalen als je hem bewust uitzet? Ik vind dat toch wel knap irritant (en dat is zwak uitgedrukt)... Als iemand een instelling weet waar je kan instellen dat hij niet of maar 1 keer verschijnt, is dat zeer welkom.
Ik heb dit regelmatig op mijn lange ritten en vrijwel altijd herhaalt dit bericht zich tot wel 3 keer... Dat het conservatief is en een waarschuwing geeft is prima. Maar als ik hem bewust uitzet, waarom zou de Zoe mij opnieuw moeten waarschuwen? Hij verbergt nu tot drie keer toe 3/4 van mijn navigatie totdat ik (afgeleidt van de weg) weer op Nee moet drukken en ik kan zien waar ik heen moet (ik rijd meer op de kaart dan de afslagen rechtsonder).
Waarom moet hij zichzelf zo vaak herhalen als je hem bewust uitzet? Ik vind dat toch wel knap irritant (en dat is zwak uitgedrukt)... Als iemand een instelling weet waar je kan instellen dat hij niet of maar 1 keer verschijnt, is dat zeer welkom.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Hide post links |
-
Topic author - Lid
door Sordone » 12 Nov 2015 23:16
Ik laat me graag adviseren en dus ben ik maar eens gaan proberen wat R-Link te bieden heeft.
1e stapje (in het diepe): menu > navigatie > instellingen > ev instellingen > kabelinstellingen:
Op het 3e scherm bijna onderaan: - oplaadkabel (ronde aansluiting) 43 kW
Wordt hier bedoeld: Mennekes 2 modus 3 ?????
(voor zo ver ik weet sinds 1 jan 2014 verplicht voor alle nieuwe EV's in de EU (behalve Frankrijk)).
Zo ja, waarom staat die optie dan niet op regel 1 op het EERSTE scherm ???
(met afbeelding zoals bij http://www.oplaadpalen.nl)
(en niet na 3 schermen vol exotische technotroep waar ik helemaal niks mee kan).
Op het 2e scherm, ook bijna onderaan: - oplaadkabel (ronde aansluiting) 22 kW
En waarom staat die dan niet op regel 2 van dat zelfde EERSTE scherm ?
Over R-link laadpalen zoeken, ook ik dacht dat R-link waardeloos was totdat ik achter wat trucs kwam.
Zie link systeemupdate-t19229-225.html?hilit=kabel. (6 sept 2015) Via het oplaadtype kan je de lijst filteren waardoor er wel een werkbare lijst komt.
Ik laat me graag adviseren en dus ben ik maar eens gaan proberen wat R-Link te bieden heeft.
1e stapje (in het diepe): menu > navigatie > instellingen > ev instellingen > kabelinstellingen:
Op het 3e scherm bijna onderaan: - oplaadkabel (ronde aansluiting) 43 kW
Wordt hier bedoeld: Mennekes 2 modus 3 ?????
(voor zo ver ik weet sinds 1 jan 2014 verplicht voor alle nieuwe EV's in de EU (behalve Frankrijk)).
Zo ja, waarom staat die optie dan niet op regel 1 op het EERSTE scherm ???
(met afbeelding zoals bij http://www.oplaadpalen.nl)
(en niet na 3 schermen vol exotische technotroep waar ik helemaal niks mee kan).
Op het 2e scherm, ook bijna onderaan: - oplaadkabel (ronde aansluiting) 22 kW
En waarom staat die dan niet op regel 2 van dat zelfde EERSTE scherm ?
Hide post links |
-
Topic author - Lid
2e stapje (in het diepe): menu > navigatie > instellingen > ev instellingen > beheer oplaadpunten:
Daar heb ik een paar oplaadpunten ingevoerd
(op basis van vooronderzoek THUIS met behulp van www.oplaadpalen.nl en www.ac-lader.nl)
waarvan ik denk dat ik daar nuttig gebruik van kan maken.
Het bestaan alleen al van die menu-keuze-mogelijkheid
wekt bij mij weinig vertrouwen in de oplaad-adviezen van R-Link.
Daar heb ik een paar oplaadpunten ingevoerd
(op basis van vooronderzoek THUIS met behulp van www.oplaadpalen.nl en www.ac-lader.nl)
waarvan ik denk dat ik daar nuttig gebruik van kan maken.
Het bestaan alleen al van die menu-keuze-mogelijkheid
wekt bij mij weinig vertrouwen in de oplaad-adviezen van R-Link.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
3e stapje (in het diepe): menu > navigatie > instellingen > ev instellingen > toon oplaadpunten:
Keuze-mogelijkheid om oplaadpunten wel of niet te tonen.
Vraag: WELKE oplaadpunten ???
En als ik kies voor wel of niet tonen, onthoud R-Link dan mijn keuze of gaat dat net zo als bij de benzinepompen van tomtom ???
Keuze-mogelijkheid om oplaadpunten wel of niet te tonen.
Vraag: WELKE oplaadpunten ???
En als ik kies voor wel of niet tonen, onthoud R-Link dan mijn keuze of gaat dat net zo als bij de benzinepompen van tomtom ???
Hide post links |
-
Topic author - Lid
4e stapje (in het diepe): menu > navigatie > rijd naar > oplaadpunt > dichtbij huis:
Dit levert de volgende lijst op:
0 m *Spechtlaan
700 m TNM 82006674
1.5 km Gc Almeerderhout
1.5 km Alfen Enp 0011
etc.
Op 0 m *Spechtlaan is mijn eigen privé oplaadpunt. Sinds ik dat elders op dit forum heb gemeld, staat er een * voor. Maar ik blijf van mening dat een privé oplaadpunt niet in deze lijst thuis hoort.
Van het oplaadpunt op 700 m TNM 82006674 weet ik toevallig, dat dat ook een privé oplaadpunt is.
Het oplaadpunt op 1.5 km Gc Almeerderhout is waarschijnlijk bij de Golfclub.
Dat oplaadpunt zou wel eens openbaar kunnen zijn.
Maar als de twee eerste oplaadpunten NIET openbaar zijn,
dan geeft mij dat weinig vertrouwen in de rest.
Controle op http://www.oplaadpalen.nl leert, dat die prive-oplaadpunten daar ook NIET genoemd worden.
Waarom weten ze bij oplaadpalen.nl wel welke palen privé zijn en bij R-Link niet ?????
Dit levert de volgende lijst op:
0 m *Spechtlaan
700 m TNM 82006674
1.5 km Gc Almeerderhout
1.5 km Alfen Enp 0011
etc.
Op 0 m *Spechtlaan is mijn eigen privé oplaadpunt. Sinds ik dat elders op dit forum heb gemeld, staat er een * voor. Maar ik blijf van mening dat een privé oplaadpunt niet in deze lijst thuis hoort.
Van het oplaadpunt op 700 m TNM 82006674 weet ik toevallig, dat dat ook een privé oplaadpunt is.
Het oplaadpunt op 1.5 km Gc Almeerderhout is waarschijnlijk bij de Golfclub.
Dat oplaadpunt zou wel eens openbaar kunnen zijn.
Maar als de twee eerste oplaadpunten NIET openbaar zijn,
dan geeft mij dat weinig vertrouwen in de rest.
Controle op http://www.oplaadpalen.nl leert, dat die prive-oplaadpunten daar ook NIET genoemd worden.
Waarom weten ze bij oplaadpalen.nl wel welke palen privé zijn en bij R-Link niet ?????
Hide post links |
-
Topic author - Lid
5e stapje (in het diepe): menu > navigatie > rijd naar > oplaadpunt > dichtbij huis:
OP het R-Link scherm staat rechts onderaan een +
Als ik daar op klik dan kan ik verder kiezen > oplaadtype > snel opladen > OK
Dan komt er een nieuw scherm met de vraag:
wil je dat er incompatibele oplaadpunten worden weergegeven ?
Als ik daar kies JA (default) > OK
dan komt er een lijst met allemaal fietsenhandelaren op >6 km afstand waar ik snel (???) zou kunnen opladen.
Als ik daar kies NEE > OK
dan kwam er gisteren een lijst met de eerste 4 palen uit eigen beheer (2e stapje hier boven) met een * er voor
en daar onder 4 palen in Duitsland op >94 km afstand.
Vandaag kreeg ik alleen maar de eerste 2 palen uit eigen beheer.
Ik denk dat ik voor Sinterklaas maar een iPad mini 4 ga vragen.
OP het R-Link scherm staat rechts onderaan een +
Als ik daar op klik dan kan ik verder kiezen > oplaadtype > snel opladen > OK
Dan komt er een nieuw scherm met de vraag:
wil je dat er incompatibele oplaadpunten worden weergegeven ?
Als ik daar kies JA (default) > OK
dan komt er een lijst met allemaal fietsenhandelaren op >6 km afstand waar ik snel (???) zou kunnen opladen.
Als ik daar kies NEE > OK
dan kwam er gisteren een lijst met de eerste 4 palen uit eigen beheer (2e stapje hier boven) met een * er voor
en daar onder 4 palen in Duitsland op >94 km afstand.
Vandaag kreeg ik alleen maar de eerste 2 palen uit eigen beheer.
Ik denk dat ik voor Sinterklaas maar een iPad mini 4 ga vragen.
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Hi Luc.
Zie mijn post van: Re: Systeemupdate, Bericht door Sordone » 07 Sep 2015 21:52.
Alleen Ultra Snel en Standard opladen opties werken goed. Andere opties (zoals snel opladen) moet je niet kiezen om een goede lijst te krijgen. Als je een bekend goed laadpunt hebt zie je aan het icoontje wat het juiste type is. Zie de foto's van martijnEV. Vier dotjes of een "flash" teken.
Mij is de logica ook niet bekend. Ik neem aan dat de wijze is waarop TomTom het laadpunt administreert en R-link het aangeleverd krijgt.
Via https://places.tomtom.com/search?what=e ... 06d3e&rc=1
zie je waarschijnlijk dezelfde lijst.
Ik was eerst ook verbaasd dat je eigen laadpunt in de lijst kwam. Via Renault NL kwam ik erachter dat de Zoe automatisch een laadpunt aan de lijst toevoegt als er met succes geladen is. Handig maar ook een beetje verwarrend. Deze hebben het sterretje * ervoor. Diep in R-link kan je ze dan weer weghalen. De lijst met laadpunten die je ziet in het zoek scherm is dus een combinatie van TomTom/R-link en je eigen punten.
Zie mijn post van: Re: Systeemupdate, Bericht door Sordone » 07 Sep 2015 21:52.
Alleen Ultra Snel en Standard opladen opties werken goed. Andere opties (zoals snel opladen) moet je niet kiezen om een goede lijst te krijgen. Als je een bekend goed laadpunt hebt zie je aan het icoontje wat het juiste type is. Zie de foto's van martijnEV. Vier dotjes of een "flash" teken.
Mij is de logica ook niet bekend. Ik neem aan dat de wijze is waarop TomTom het laadpunt administreert en R-link het aangeleverd krijgt.
Via https://places.tomtom.com/search?what=e ... 06d3e&rc=1
zie je waarschijnlijk dezelfde lijst.
Ik was eerst ook verbaasd dat je eigen laadpunt in de lijst kwam. Via Renault NL kwam ik erachter dat de Zoe automatisch een laadpunt aan de lijst toevoegt als er met succes geladen is. Handig maar ook een beetje verwarrend. Deze hebben het sterretje * ervoor. Diep in R-link kan je ze dan weer weghalen. De lijst met laadpunten die je ziet in het zoek scherm is dus een combinatie van TomTom/R-link en je eigen punten.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Sordone,
Het is nog gekker:
De vraag is niet
"Wil je dat de incompatibele oplaadpunten worden weergegeven ?"
En Sinterklaas is al over 2 weken.
Het is nog gekker:
De vraag is niet
maar"Wil je dat de compatibele oplaadpunten worden weergegeven ?"
"Wil je dat de incompatibele oplaadpunten worden weergegeven ?"
En Sinterklaas is al over 2 weken.
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Ik heb het overgenomen van een vage foto. S.v.p. mijn typo negeren. 

Hide post links |
-
Topic author - Lid
-
- Donateur
- Posts in topic: 10
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Contacteer:
@Luc: De nieuwe systeemupdate moet je in hogere sferen hebben gebracht, maar is dat met die privé laadpunten nu ook opgelost?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Gertjan, ik krijg al weken lang spontane pop-ups van de R-Link toolbox
en die zegt dan altijd:
- X niet verbonden (m'n computer is continu verbonden met het internet en m'n R-Link-geheugenkaart zit in de auto voor m'n deur (binnen m'n Wi-Fi), dus hoezo niet verbonden ? )
- je R-Link-geheugenkaart is up-to-date (met andere woorden: er is geen nieuws)
Maar vertel eens: is er een systeem-update ????
En waarom melden ze dat WEL aan jou en NIET aan mij ???
en die zegt dan altijd:
- X niet verbonden (m'n computer is continu verbonden met het internet en m'n R-Link-geheugenkaart zit in de auto voor m'n deur (binnen m'n Wi-Fi), dus hoezo niet verbonden ? )
- je R-Link-geheugenkaart is up-to-date (met andere woorden: er is geen nieuws)
Maar vertel eens: is er een systeem-update ????
En waarom melden ze dat WEL aan jou en NIET aan mij ???
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Ik ben hem wel zelf gaan ophalen, met Chrome-browser, op de R-link website.
Die meldingen van de R-Link Toolbox negeer ik altijd, dat is meestal te snel reageren van die Toolbox, even later is de verbinding wel daar.
Opnieuw installeren van die R-link Toolbox wil ook nog wel eens helpen, maar was nu niet nodig. Na het aanklikken van de update, wordt die klaargezet voor de Toolbox en werd ook gedownload en op de SD-kaart gezet.
Die meldingen van de R-Link Toolbox negeer ik altijd, dat is meestal te snel reageren van die Toolbox, even later is de verbinding wel daar.
Opnieuw installeren van die R-link Toolbox wil ook nog wel eens helpen, maar was nu niet nodig. Na het aanklikken van de update, wordt die klaargezet voor de Toolbox en werd ook gedownload en op de SD-kaart gezet.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Bedankt voor de tip.
Ik zal morgen wel eens kijken of het ook met mijn Apple lukt.
Ik zal morgen wel eens kijken of het ook met mijn Apple lukt.
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Op mijn Apple lukte het, succes. Het is de moeite waard.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Gertjan (en alle mensen achter R-LInk),
Ziet er prima uit.
Geweldig bedankt allemaal !!!
Ziet er prima uit.
Geweldig bedankt allemaal !!!
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Heb even wat rondgereden in de buurt met de nieuwe systeem-update en constateer het volgende:
Tomtom gebruikt kennelijk een heel ander bestand oplaadpalen dan R-Link.
Mijn eerste indruk is dat Tomtom (nog) bol staat van de privé oplaadpunten.
Het lijkt mij dan ook verstandig als Tomtom het bestand van R-Link zou overnemen.
Gezien vanuit R-link lijkt mij dat zelfs een primaire eis.
Ik ben op een (door mij verdachte) plaats gestopt en heb aan R-Link gevraagd waar ik in de buurt kon opladen.
R-Link gaf niet de eerste 2 (foute) plaatsen van Tomtom, maar de 1e plaats van R-Link (3e plaats van Tomtom)
blijkt ook niet te kloppen.
Waar kan ik die fout (en in de toekomst mogelijk nog meer fouten) melden ?
Tomtom gebruikt kennelijk een heel ander bestand oplaadpalen dan R-Link.
Mijn eerste indruk is dat Tomtom (nog) bol staat van de privé oplaadpunten.
Het lijkt mij dan ook verstandig als Tomtom het bestand van R-Link zou overnemen.
Gezien vanuit R-link lijkt mij dat zelfs een primaire eis.
Ik ben op een (door mij verdachte) plaats gestopt en heb aan R-Link gevraagd waar ik in de buurt kon opladen.
R-Link gaf niet de eerste 2 (foute) plaatsen van Tomtom, maar de 1e plaats van R-Link (3e plaats van Tomtom)
blijkt ook niet te kloppen.
Waar kan ik die fout (en in de toekomst mogelijk nog meer fouten) melden ?
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Hoe zie je onderscheid tussen TomTom-laadpunten en R-Link laadpunten?
Ik heb geen TomTom-places meer, dus dat zou het kunnen zijn. Ik zie dan alleen de R-Link laadpunten en die worden met enige regelmaat bijgewerkt, worden steeds beter, maar zijn nog niet foutloos (van het weekeind weer gezien; naar 2 prive-laadpunten achter een hek gestuurd)
Ik heb geen TomTom-places meer, dus dat zou het kunnen zijn. Ik zie dan alleen de R-Link laadpunten en die worden met enige regelmaat bijgewerkt, worden steeds beter, maar zijn nog niet foutloos (van het weekeind weer gezien; naar 2 prive-laadpunten achter een hek gestuurd)
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Op de kaarten van de Tomtom staan allerlei Nuttige Punten zoals oplaadpunten.
Die kun je aan- of uitvinken.
Bij mij staan ze aangevinkt.
Is dat de manier om van die #@$&% pompstations en Truckservicepunten af te komen?
dan moeten we samen toch heel snel een echt betrouwbare database kunnen organiseren.
Die kun je aan- of uitvinken.
Bij mij staan ze aangevinkt.
Zijn die NP's facultatief ?Ik heb geen TomTom-places meer
Is dat de manier om van die #@$&% pompstations en Truckservicepunten af te komen?
Als we allemaal onze (slechte) ervaringen doorgeven aan een centraal adres,naar 2 prive-laadpunten achter een hek gestuurd
dan moeten we samen toch heel snel een echt betrouwbare database kunnen organiseren.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Vandaag op mijn iMac een spontane popup van de R-Link toolbox.
Ik klik op START MIJN DOWNLOADS.
Reactie: je R-Link geheugenkaart is up-to-date.
Toch (voor de zekerheid) maar eens even kijken bij de R-Link Store.
En surprise, surprise: daar blijkt een update te zijn van oplaadpunten (heel belangrijk voor een EV-rijder).
VRAAG:
Waarom meldt die R-Link steeds ONZIN ?
Ik klik op START MIJN DOWNLOADS.
Reactie: je R-Link geheugenkaart is up-to-date.
Toch (voor de zekerheid) maar eens even kijken bij de R-Link Store.
En surprise, surprise: daar blijkt een update te zijn van oplaadpunten (heel belangrijk voor een EV-rijder).
VRAAG:
Waarom meldt die R-Link steeds ONZIN ?
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 8
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
Ik heb sinds oktober / november 2015 deze situatie. Wordt dit naar de garage? 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut