Naast mijzelf ken ik nog 1 Kadjar rijder. Wij beiden hebben een auto die al bij het openen van de deur (lees ontgrendeling) verschillende geluiden produceert ergens vanachter het dashboard. Het doet mij nog het meest denken aan schakelende relais. en een soort van bromtoon. Als ik de motor uitzet hoor ik iets wat op een fluittoon lijkt, dat gaat overigens best hard en is zeker hoorbaar tot op zo'n vijf meter vanaf de auto. Als ik de deur vergrendel houd het meteen op. Iemand een idee wat het kan zijn? De dealer kon het niet vinden. vervelend is ook, het is niet consistent. dus ga maar zoeken...
Daarnaast heb ik ook 2 lekkages bij de voorruit op het moment als ik door een wasstraat ga met de auto.. zijn er meer die dat hebben?
"bijzondere"geluiden vanachter het dashboard / lekkage
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 19 jan 2016 20:23
- Actief als: particulier
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
Re: "bijzondere"geluiden vanachter het dashboard / lekkage
G-J ik hoor bij mij wel dat de (electrisch gestuurde) kleppen van de luchtregulatie van alles gaan doen als je instapt maar niet start. Lijkt me niet abnormaal.
Fluittoon heb ik niet gehoord.
Zou ook met luchtbehandelings installatie te maken kunnen hebben. (ventilator aan terwijl ergens een klep niet helemaal afsluit o.i.d.
Is het een probleem?
Lekkage?? dat is wel een echt probleem hoor als het langs de voorruit lekt.
Kun je wat specifieker zijn over wat je waarneemt?
Lekkage kan echt funest zijn voor zo,n auto omdat het vocht in de auto blijft en condenseert o.a. op de electronica...als ie in de zon staat.
Zie je echt lekkage langs de voorruit?
Of aan de zijkant van de voorruit bij de deuren, langs de deurrubbers of spiegels etc?
Kan het geen condensatie zijn?
Fluittoon heb ik niet gehoord.
Zou ook met luchtbehandelings installatie te maken kunnen hebben. (ventilator aan terwijl ergens een klep niet helemaal afsluit o.i.d.
Is het een probleem?
Lekkage?? dat is wel een echt probleem hoor als het langs de voorruit lekt.
Kun je wat specifieker zijn over wat je waarneemt?
Lekkage kan echt funest zijn voor zo,n auto omdat het vocht in de auto blijft en condenseert o.a. op de electronica...als ie in de zon staat.
Zie je echt lekkage langs de voorruit?
Of aan de zijkant van de voorruit bij de deuren, langs de deurrubbers of spiegels etc?
Kan het geen condensatie zijn?
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Laatste bezoek: 19 jan 2016 20:23
halverwege beide raamstijlen van de voorruit geeft het lekkage als ik door een een wasstraat ga. opvallend dat ze precies evenwijdig aan elkaar zijn. Dit zie je doordat op die stylkappen waterkringen zichtbaar worden en het is ook echt nat.
De auto is hier ook voor terug geweest, maar gisteren was het weer tijd voor een wasbeurt. helaas aan de rechterkant werd er weer een vochtplek zichtbaar...
Ja wat het geluid betreft, vind het irritant. zeker als je er net nog net geen 40.000 euro voor betaald heb. iK rij een (bose diesel automaat) Wel echt storend (ff off topic) is het mega onbetrouwebare navigatiesysteem.
Op dit forum word bij een Scenic melding gemaakt van die fluittoon, dat zou duiden op een printplaat die problemen heeft met de voeding...
De auto is hier ook voor terug geweest, maar gisteren was het weer tijd voor een wasbeurt. helaas aan de rechterkant werd er weer een vochtplek zichtbaar...
Ja wat het geluid betreft, vind het irritant. zeker als je er net nog net geen 40.000 euro voor betaald heb. iK rij een (bose diesel automaat) Wel echt storend (ff off topic) is het mega onbetrouwebare navigatiesysteem.
Op dit forum word bij een Scenic melding gemaakt van die fluittoon, dat zou duiden op een printplaat die problemen heeft met de voeding...
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
hmmm, in dat geval zou de fluittoon al te maken kunnen hebben met condensatie...
Ik wil het eigenlijk niet weten..(en hoop dat het mij bespaart blijft)
succes, en laat het maar even horen hoe het opgelost is.
Navi is soms idd wat traag merkte ik al.
Ik wil het eigenlijk niet weten..(en hoop dat het mij bespaart blijft)
succes, en laat het maar even horen hoe het opgelost is.
Navi is soms idd wat traag merkte ik al.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in