Laadprobleem Zoe

Topic author
Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Laatste bezoek: 20 dec 2022 13:34
Actief als: particulier

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door Ser »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Maar er zijn toch vele soorten van die Elm ? Welke moet ik hebben ?

Wat betreft het tunen. Leuk om te weten dat het kan. Maar het spul is nu nog te duur om te slopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42

Bericht door zoe2goe »

@Ser, er staan links bij hoor, waar je hebt gelezen (hardware pagina, eerste in inmiddels verlopen).
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Laatste bezoek: 06 okt 2021 20:09

Bericht door cosmiccarbon »

Ik zit onderhand met een laad- en een communicatieprobleem.

Eerst het laadprobleem:
Soms/redelijk vaak gaat alles helemaal goed! Echter, soms laad ik hier op het werk (dit is tevens de plek waar ik het meest laad) op tot 99%/100% (ik wil weleens plek maken voor anderen en wacht dan niet het ellenlange balanceren af), verplaats dan de auto, zeg 200 meter, en ga weer aan het werk. Wanneer ik dan 2 tot 4 uur later bij de auto terugkom wil het gebeuren dat de accu nog zo'n 93% aangeeft, en de actieradius evenredig afgenomen is.
Mijn vermoeden is dat die 7% niet weggelekt kunnen zijn, dus dat ik hier een laadprobleem heb.

Nu het communicatieprobleem:
Voor de eerste beurt (bij Terwolde in Groningen) heb ik dit laadprobleem uitgebreid beschreven aan de monteur. Laat in de middag belde de werkplaatschef om te vragen wat het probleem was, dus weer het hele verhaal gedaan.
Bij het ophalen van de auto was het verhaal: contact met Renault Nederland gehad, dit is acceptabel, zolang het niet minder dan 75% wordt is het niet schrikbarend. Mijn mening daarover was anders dus ik heb afgesproken dit even in de gaten te houden.
Vorige week dinsdag hetzelfde verhaal, nu teruggevallen naar 90%, een record. Ik dacht: hoezo acceptabel, <censuur>, ik bel direct de dealer. Even aan de werkplaatschef uitgelegd dat ik de reactie van Renault Nederland ronduit onfatsoenlijk vind. De auto was nog geen jaar oud, er is geen enkel onderzoek gedaan. Hij noteerde het kenteken en zou weer contact met mij opnemen.
Enfin, dat is dus uiteraard niet gebeurd. Ik ga de dealer plus Renault Nederland mailen en "om opheldering vragen".
Tips zijn in deze van harte welkom!
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Volgens mij worden er in de communicatie twee dingen door elkaar gehaald. Batterij-degeneratie tot 75% is contractueel acceptabel, maar dat is wat anders dan dat het in 2 uur "weglekt".

Ik heb deze ervaring totaal niet, en het klinkt absoluut niet goed, tenzij je op een of andere manier een verbruiker in de auto hebt. Dat laatste kan ik me weer niet voorstellen omdat het accessoire net (de sigarettenaanstekerplug zal ik maar zeggen) na een minuut of drie uitschakelt. Dan heb je nog de clima. Gaat die niet per ongeluk aan (voorverwarmen), want "die lust 'm wel".

Even kritisch naar je dealer zijn lijkt me. Mijn eigen ervaring met Renault NL is dat ze echt bovenop "gekke dingen" zitten en absoluut welwillend zijn om flux iets te fixen wat niet in orde is. En ja, ik ben me er van bewust dat er natuurlijk altijd gevallen zijn waar zoiets totaal en permanent toch mis gaat, dat zul je ook op dit forum aantreffen. Als je met de dealer echt niet verder komt (ten minste moeten ze de status maar eens uitlezen), kun je altijd nog zelf contact opnemen met de klantenservice van Renault Nederland. Die sturen je natuurlijk terug naar de dealer, maar ten minste wordt je dossier dan gevormd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bedankt voor het meedenken.
In theorie zouden er geen verbruikers moeten zijn - sigarettenaansteker heb ik bijvoorbeeld nog nooit gebruikt.
Ik heb in deze gevallen ook nooit de clima geprogrammeerd, en hem ook nooit aan zien staan. Echter, dat ik iets niet zie is natuurlijk geen enkel bewijs dat het er ook niet is :-) Ik zal hem zeker eens in de gaten proberen te houden.
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51

Bericht door HarmOtten »

Wat ook van invloed kan zijn is het feit dat de accu zich na een bepaalde actie "herstelt". Ik zie dit vaak als ik een stuk gereden heb, de auto parkeer, en later terugkom, dat dan het batterijnivo een paar % gestegen is. Maar andersom, zoals bij cosmiccarbon kan ook. Je bent aan het opladen. Dan stop je het laadproces, en na een paar uur staat het batterijnivo weer een paar % lager. 3% verschil lijkt me normaal, maar 10% wel erg veel.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Kleine update: Terwolde belde net, ze gaan het volgende week verder onderzoeken.
De accugezondheid is tijdens de onderhoudsbeurt gemeten op 93%.
Misverstandje tussen de dealer en Renault Nederland: de laatste dacht dat het probleem om de accugezondheid draaide (wat volgens mij absoluut niet zo is) en oordeelde dat 93% binnen de limieten valt - wat sec gezien correct is. Alleen voor mijn gevoel heb ik nu worst case een "operationele capaciteit" van 90% (laadprobleem) gerekend over 93% (accugezondheid) wat dus zo'n 84% is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Prima actie, zo hoort het. Ik hoop dat ze die 90% er gauw uit hebben. Ik raad je aan een logboekje bij te houden. Tijdens laden stuurt de Zoe ongeveer eens per kwartier batterij data naar Renault en daarbuiten bij het openen van de deur (en wellicht nog vaker). Ze kunnen dan als nodig jouw problemen matchen met wat de auto heeft geblaat.

93% SOH is geen raar getal. Op de CanZE website hebben we health data verzameld, en er is geen pijl op te trekken in termen van leeftijd, snel of langzaam laden, buiten of binnen, etc. http://canze.fisch.lu/battery-health-status/ Health komt rechtstreeks uit het Battery Management System en er lijkt dus weinig mis met de batterij zelf. Ik verdenk echt een verbruiker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Nou nou, de ene dag maak je de kolen rijders belachelijk, de andere dag.......

Vandaag naar Zwolle. 105 km, dus ik denk, laat ik nou in 't Harde even bijnippen naar 60, 65 km bereik, dan kan ik op de terugweg stevig aanvullen, en als het misgaat Harderwijk 22k bereiken. Het liep iets anders......

1) 't Harde. Baf, rode neus en het motorslot bleef proberen (is me eerder gebeurt, ligt volgens mij toch aan een iets afwijkende plug aan die TMN laders). Niet getreurd. Door naar bestemming.
2) Vlakbij oplader 22kW Ikea. @MartijnEV, die staat niet goed op de kaart. Bij van der valk is een Tesla laadstation. (staat ook niet op de goede positie op chargemap maar goed, geef ik wel door). De Ikea laders (4 x 22kW) staan in de parkeergarage. Is het beste te zien op openstreetmap.org, ongeveer op het punt waar P van P-garage ikea staat. Broodje gegeten en met de gedachte, misschien meer geluk nu in 't Harde, en zo niet kan ik door naar Harderwijk, zelfde snelheid, afgekoppeld toen ik 60km of zo had.
3) 't Harde: Baf. (I know, een krankzinnige probeert steeds hetzelfde en hoopt op verschillende uitkomsten)
4) Backup plan: Harderwijk. Nou @Martijn, die mag er af. 22kW, me zolen. Hij kwam op CanZE tot 8.1. Stond wel een Ampera naast, maar zelfs met load balancing naar de helft, 11kW, zou NOG een dikke leugen zijn. Met de complimenten van Ecotap :-(
5) Op de laatste electronen naar Amersfoort, TMN, Maanlander (Lancering). Eerder geladen, wereld-ding. In een minuut of 10 naar 54 km bereik (hier is CanZE toch echt fijn dat je het bereik ziet), 10 km boven nodig en naar huis. EN toen was het natuurlijk zo laat dat ik bij Utrecht dik in de opstopping kwam.

Hmpf. Ik voelde me vandaag weer pionier. Maar goed dat ik niemand bij me had die overtuigd moest worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 54
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Ja die Efacec laders van Allego/TNM (o.m. Maanlander) zijn top!
Dank voor de feedback : ik zal AC-lader.nl bijwerken. Harderwijk zal ik nog even laten staan met een "22kW <" comment, wij hebben er zelf een keer toch redelijk snel geladen. Stond alleen geen andere EV asn deze Ecotap (wel een Touareg...) Leverde zeker meer dan 16A, maar hoogstwaarschijnlijk minder dan 32A. Volgende keer zal ik CANZE erbij houden.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 19 feb 2020 16:20

Bericht door Jsj »

de lader bij het t' Harde functioneerde prima. De heen en terug weg dankbaar gebruik van gemaakt tijdens de meeting in Lelystad. Volgens mij is de lader in Heereveen ( Abe Lenstra stadion ) een identieke unit en die werkt ook prima.

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Ik heb ook niets dan positieve ervaringen met Efacec's. Maar gisteren dus totaalshit.nl :-(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Goed, mijn Zoe is twee dagen bij de dealer geweest, helemaal niks geconstateerd. Renault NL heeft ook geen enkel idee.
Wel volledig absurde suggesties van Renault NL. Na het instructieboekje gelezen te hebben kon ik ze allemaal afserveren.

Op dit moment staat ze op de parkeerplaats, net geladen (1 fase, 3.6 kW) tot 99% - ze stond al meer dan een kwartier op 99%.
Na het verplaatsen gecheckt: ze gaf 100% aan en 114 km (12:30).
Om 13:13 gecheckt: 98% en 108 km. De auto is koud, en de roosters van de airco voelen ook koud. In het menu verbruiksgegevens staat er 3 à 4 kW verbruik op 4 minuten eerder (dus ongeveer 13:09). Tijdje in de auto gezeten en er lijkt niks te gebeuren.
Sleutel van het kantoor vergeten (jaja) dus om 13:28 weer bij de auto: 97% en 107 km. Alles nog steeds koud. Motorkap open: niks bijzonders te zien of te horen. Wel warmer onder de motorkap dan buiten en in de auto.

Rara, was ist los?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51

Bericht door HarmOtten »

Dit lijkt me een mooi geval om CanZE op los te laten. Daarmee kan je zien hoeveel stroom er in rust uit de grote batterij gaat. Daarnaast kun je checken of een van de 12 modules misschien net wat warmer is dan de andere. Wellicht dat er ergens een paar celletjes intern stroom lekken.
Maar ik neem aan dat zouden ze dat bij de Renault dealer al hebben gecontroleerd. (Ik weet, aannames zijn gevaarlijk)
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

landfort
lid
lid
Posts in topic: 26
Laatste bezoek: 09 feb 2018 22:50

Bericht door landfort »

Ik heb gisteren pas na 4 pogingen (onder andere de zekering/ALS gereset) de Zoe kunnen opladen (3 fase, ongeveer 9kW), toen ik vanochtend de steker eruit haalde sprong de auto in storing. De melding was "opladen niet mogelijk" en diverse andere systemen in storing. Toch maar een stukje gaan rijden en de auto een beetje opgeladen (probleemloos) in een parkeergarage 5km verderop.

Thuis nogmaals geprobeerd en nu lukt het echt niet meer, na het controleren van de auto springt even de blauwe led aan en vervolgens springt de zekering in de meterkast eruit.

Nu is het interessant, ligt het aan de groepenkast (speciale Doepke EV zekering/ALS), of aan de laadkast (goedkope laadpaal...) of toch aan de Zoe? (ik ben bang dat ze elkaar de schuld gaan geven, elektriciën, leverancier, ikzelf of Renault)
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

De lader zelf "doet niks". Is simpel gezegd meer een veiligheids systeem, maar regelt verder helemaal noppes.

Wat waarschijnlijk is dat je een niet zo fijne aarding of aansluitkabel hebt. Dit "rode neus" effect en die melding (met uitval van de cruise control) is in 9 van de 10 gevallen een aardingsprobleem. Als je de bij de auto geleverde kabel gebruikt zou mijn eerste verdachte aarding zijn. Als je een vaste kabel aan de lader hebt kan het ook nog een of gecorrodeerde plug/kabel zijn.

De Doepke kan om drie redenen uitspringen:
- overbelasting (dan staat je lader niet goed ingesteld, of is de auto heel ondeugend, wat nogal onwaarschijnlijk is)
- aardfout (daar is ie weer)
- DC onbalans (dat is een ingewikkelde variant van een aardfout die "gewone" aardlekschakelaars niet zien).

In het laatste geval zou het aan de auto liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

landfort
lid
lid

Bericht door landfort »

De netbeheerder biedt aarde aan (Liander)
De laadkast zit een nieuwe 6 meter kabel en mennekes steker aan (2 contacten hiervan zijn een beetje verkleurd 1 een beetje zwart...)
Wel bijzonder dat de 1e melding pas kwam toen ik de kabel loshaalde
De maximale belasting was gisteren om en nabij 9200 watt, daarbovenop nog een oven etc dus ruim 11400 watt en dat ging goed (gezekerd op 3 X 25A)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Dat zegt niks, helaas. Bij commerciële palen zijn ook vaak dit soort problemen is is meestal het stevig aandraaien van de aardklem voldoende. Aardfouten meten is een beetje zwarte magie......
De laadkast zit een nieuwe 6 meter kabel en mennekes steker aan (2 contacten hiervan zijn een beetje verkleurd 1 een beetje zwart...)
Dat klinkt niet goed, die verkleuringen.
Ja en dat snap ik ook niet precies. Bedoel je dat alles OK was, je toen op het knopje voor ontgrendelen drukte, nog steeds alles ok, en toe je aan de mennekes plug begon te trekken de fout startte? Want dat is HEEL raar. Na ontkoppelen moet alle stroom al afgekoppeld zijn door de lader. In theorie is een vastzittend relais in de lader nog mogelijk. Ik weet niet hoe handig je bent met een multimeter......
De maximale belasting was gisteren om en nabij 9200 watt, daarbovenop nog een oven etc dus ruim 11400 watt en dat ging goed (gezekerd op 3 X 25A)
Ik ga er van uit dat je laadpaal op een aparte groep zit. Totaalvermogen mag dan echt het probleem niet zijn, dan zou je hoofdzekering er uit knallen. Boze tongen beweren dat de Zoe bij het starten van het laadproces een gemene impulsstroom neemt, maar ik heb het nooit kunnen verifiëren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

@cosmiccarbon: nog nieuws?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

landfort
lid
lid

Bericht door landfort »

zoe2goe schreef:
Dat zegt niks, helaas. Bij commerciële palen zijn ook vaak dit soort problemen is is meestal het stevig aandraaien van de aardklem voldoende. Aardfouten meten is een beetje zwarte magie......
Dat is een tegenvaller ik dacht 1 oorzaak te kunnen uitsluiten.
Dat klinkt niet goed, die verkleuringen.
Je zou inderdaad zeggen dat het contact tussen de steker en ontvanger niet helemaal top is....
Ja en dat snap ik ook niet precies. Bedoel je dat alles OK was, je toen op het knopje voor ontgrendelen drukte, nog steeds alles ok, en toe je aan de mennekes plug begon te trekken de fout startte? Want dat is HEEL raar. Na ontkoppelen moet alle stroom al afgekoppeld zijn door de lader. In theorie is een vastzittend relais in de lader nog mogelijk. Ik weet niet hoe handig je bent met een multimeter......
Handig...tja een beetje basis kennis daarna houdt het op (wel een multimeter)
Ik ga er van uit dat je laadpaal op een aparte groep zit. Totaalvermogen mag dan echt het probleem niet zijn, dan zou je hoofdzekering er uit knallen. Boze tongen beweren dat de Zoe bij het starten van het laadproces een gemene impulsstroom neemt, maar ik heb het nooit kunnen verifiëren.
Is inderdaad een eigen groep met de Doepke...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Stuck relay: Als je "in de mennekes plug" kijkt (dus de plug die de auto in gaat), met uiteraard de dunne bussen boven, dan is de pen in het midden aarde, LINKS daarvan N ("blauw") en de overige dikke pennen de fasen. Tussen N en de fasen mag dus in rust geen spanning staan.

Tijdens het laden (maar dat is dus griezeliger meten, moet in de lader) mag er tussen aarde en N niet al te veel spaning staan. Enkele volts, maximaal 10 a 20 zou ik gokken.

Heb je nu een lader met vaste kabel of niet?

En die storing aan de auto, verliep dat echt zoals ik het beschreef?
Bedoel je dat alles OK was, je toen op het knopje voor ontgrendelen drukte, nog steeds alles ok, en toe je aan de mennekes plug begon te trekken de fout startte?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

landfort
lid
lid

Bericht door landfort »

MENNEKES.jpg
midden naar links en midden naar onder en midden naar onder niets, midden naar rechts 230V

Ja een lader met een vaste 6 mtr kabel

Precies zoals jij omschrijft, maar omdat ik niet zeker was van de kracht die ik moest zetten bij het eruit halen zou het ook gesignaleerd kunnen zijn als opnieuw inpluggen?

Tijdens het laden meten lukt niet omdat ie er gelijk uit knalt?! In rust zal ik meten tussen nul en de drie fasen, zie boven (1 voor 1 ;-))
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

landfort
lid
lid

Bericht door landfort »

IMG_20151220_202449249_HDR.jpg
Is dit wel de goede?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Als er spanning op de plug (tussen N, midden, en L1 rechts) staat terwijl die niet in de auto zit er iets ernstig mis met de lader. Niet gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

landfort
lid
lid

Bericht door landfort »

Ok...er staat "gewoon" 230V tussen midden en rechts...ligt dit aan de lader of de zekering aansluiting in de groepenkast?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Mag niet als de auto niet is aangesloten. Relais zit vastgesmolten of er is iets met de electronica mis.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

landfort
lid
lid

Bericht door landfort »

Ok thanks, ga ik de laadkast leverancier bellen...de zekering/ALS is wel geschikt voor dit doeleinde??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

landfort
lid
lid

Bericht door landfort »

mennekes-stekker1.jpg
Klopt deze? zo ja dan is 230V tussen aarde en rechts niet best...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Dit is de andere kant (pennen ipv bussen), dus die moet je spiegelen

Normaal ligt earth dicht bij neutral. De bedoeling is dat je meet tussen neutral en L1. Ik begrijp van je dat daar 230 op staat terwijl de auto niet is aangesloten. Dat is NIET OK. De Zoe krijgt dan stroom "zonder dat ze het gevraagd heeft". Niet gek dat ze de lader afkeurt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

landfort
lid
lid

Bericht door landfort »

MENNEKES.jpg
Ik heb deze gemeten en tussen midden en rechts staat 230V, terwijl de kabel niet is aangesloten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Stuck relay: Als je "in de mennekes plug" kijkt (dus de plug die de auto in gaat), met uiteraard de dunne bussen boven, dan is de pen in het midden aarde, LINKS daarvan N ("blauw") en de overige dikke pennen de fasen. Tussen N en de fasen mag dus in rust geen spanning staan.
Dus: Meet tussen links (N) en rechts (L1), maar omdat normaal gesproken aarde en N dicht bij elkaar liggen......

OOK tussen aarde en L1 mag geen spanning staan. Er mag op een inactive plug gewoon HELEMAAL geen spanning staan. Zoals gezegd. Dit lijkt sterk op een vastzittend relais. Of het hele ding is hopeloos verkeerd aangesloten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

landfort
lid
lid

Bericht door landfort »

Ik ga morgen de laadkast leverancier bellen, er staat volgens jou benaming 230V tussen aarde en L1

Gemeten tussen links en rechts staat niets, alleen via aarde dus
IMG_20151220_211531967_HDR.jpg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

OK, in dat geval is het relais (component meteen boven die overmaatse 5 polige "kroonsteen" defect. Bruine draad onderbreekt niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

landfort
lid
lid

Bericht door landfort »

zoe2goe schreef:OK, in dat geval is het relais (component meteen boven die overmaatse 5 polige "kroonsteen" defect. Bruine draad onderbreekt niet.
Kun je me vertellen of de Doepke zekering/ALS wel geschikt is, dan kan ik alles bij de leverancier laadkast neerleggen.. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Nee, kan ik niet. Maar ik kan je wel vertellen dat DIT probleem totaal los van een eventueel issue met de aardlekschakelaar staat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

landfort
lid
lid

Bericht door landfort »

Ok bedankt voor je hulp, ik laat hier weten hoe het verder gaat!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut