Ik zag er eigenlijk tegenop. Mede omdat ik alleen nog maar nog oudere wagen ooit een zelf onderhield.
Ik hoorde bij het afremmen een piepend geluid van rechtsvoor komen. Dus ging ik er vanuit dat het rem gedeelte van het rechter voorwiel iets mankeerde.
Nu ik toch nog 200km van de eerstvolgende grote beurt verwijderd was, dacht ik "dan maar de hele beurt doen".
Ik heb eerst alle remmen bekeken op slijtage en op soepel lopen. Daaruit bleek rechtsvoor een vastloper te hebben.
De gehele klauw los gehaald en gangbaar gemaakt.
Tevens van beide voor remmen de blokken vernieuwd en de gehele remvloeistof vervangen.
De kleur van de oude vloeistof was gelijkende oude frituurvet. Dus het werd wel tijd.
Dat ik daar nog mee kon remmen, was me een wonder.
Hierna de bougies vervangen, het luchtfilter en het pollenfilter vervangen.
Daarbij had ik het gevoel dat mijn garage dat de laatste keer heeft verzuimd te doen. Want het pollenfilter was zwart.
Toen de de motorolie eruit, het oliefilter vervangen. Jeetje wat een klein filter en wat zit dat op een heerlijk gemakkelijke plaats(maar niet heus). En er weer verse olie ingedaan.
Alles nam dus 5 uur in beslag. Dat vind ik voor een hobbyist een redelijke tijd.
Na afloop nog even de computer een reset gegeven en rijden met die hap.
Totaal was ik 130 euro kwijt.
Dat is inclusief de koffie en koek

Al met al viel het me reuze mee.
En zal ik ook deze wagen zelf in onderhoud houden.
Mits er geen extreme storingen enz zijn, zoals distributiesnaar, waterpomp ect.
Dit moest ik even kwijt
Mart