How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Winterklaar maken, handige trucjes om lastig zaken makkelijker te doen, dat soort dingen
Forumregels
Let op svp, de Tips&Tricks rubriek is -géén- vragen rubriek!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
tazjp
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 78
Lid geworden op: 27 jul 2010 01:16
Actief als: particulier

How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door tazjp »

Er zijn voldoende producten om te kiezen, van goedkoop tot duur. Sommige werken echt, andere werken op je zenuwen. De meeste zijn echt rommel en laten een vettige smerige film achter welke eigenlijk alleen nog meer beschadigend vuil aantrekken.

Ik ga nu niet zeggen dat je van product moet veranderen, want als je iets gebruikt wat voor jou werkt dan moet je dat blijven gebruiken.

Waarom "clean and condition"?
Je achterste is geparkeerd op een duur en mooi uitziende stoel. Je zweet en schuurt er vuil in. Het verliest ook zijn natuurlijke olien door de effecten van zonlicht en airco systemen!. Laat je het ongemoeid wordt het droof, stijf en op den duur gaat het scheuren.

Wat ik zou kopen
Meguiars aloe Leather Cleaner
Meguiars Leather conditioner


Gebruik:
Het geheim om het beste resultaat te krijgen, is simpelweg warmte. Koude stoelen zorgen ervoor dat een product eigenlijk waardeloos is. Je zal merken dat het leer de middelen niet absorbeert en er alleen op blijft zitten. Beste conditie is op een zomerdag, of stoelverwarming of als je lef hebt een fohn.

Stappenplan
* Stofzuig je stoelen, zorg dat al het vuil uit de naden en stiksels verdwijnt dmv een stevige kwast
*Neem de stoelen af met een terrytowel en warm water (als het echt vies is APC 1:20)
* Gebruik de cleaner, breng het op met een doek, en werk het in met een zacht nagelborsteltje. Niet schrobben, maar klein circulerend de cleaner in het leer werken
* Laat het voor ongeveer 15 min zitten en neem het residu af met een vochtige doek. Dit blijf je herhalen totdat je doek niet meer viezer wordt en schoon achter blijft.
*Geef het de tijd om grondig te drogen, hierbij maakt het niet uit dat de cleaner in de perforaties van het leer gaan zitten.
* Breng de conditioner op (warm leer), met een terrytowel en werk het in. Ook bij de stiksels!!!
* Laat dit zitten met een minimum van 6 uur, met voldoende warmte in de auto.
*Afnemen met een vochtige doek - Job done

Simpel als dat!, Onthoudt, het is niet een wipe on wipe off en rij maar weg product. De conditioner heeft tijd en warme nodig om geabsorbeert te worden. Hierdoor krijg je de OEM look van het leer terug. Het hersteld de lang houdende authentieke leer geur.

Maak je leer 2 a 3 keer per jaar echt goed schoon, en condition het elke maand.
waar vuil zit, zit geen glans


Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door CPTR »

Kun je die producten bij alle soorten kleuren leer gebruiken (zwart, rood, cognac, etc.)?

Dit zou ik nog wel een keer willen proberen, het leer terugbrengen als vanouds (zelfs op de 3e zitrij is het leer wat droog aan het worden in m'n GS) :Yes:
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door DHL »

Elke maand??? En dan de zetels in huis ook nog is elke maand wellicht. Lijkt me zeer arbeidsintensief. Ik doe de mijne jaarlijks. Maar blijkbaar wel op de verkeerde manier. Ga er rekening mee houden en ze eens onder handen nemen als het goed weer is. De temperatuur stijgt dan toch snel in de wagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
tazjp
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 78
Lid geworden op: 27 jul 2010 01:16
Actief als: particulier

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door tazjp »

Kun je die producten bij alle soorten kleuren leer gebruiken (zwart, rood, cognac, etc.)?
ja je kan deze producten op ale kleuren leer gebruiken,
Elke maand??? En dan de zetels in huis ook nog is elke maand wellicht. Lijkt me zeer arbeidsintensief. Ik doe de mijne jaarlijks. Maar blijkbaar wel op de verkeerde manier. Ga er rekening mee houden en ze eens onder handen nemen als het goed weer is. De temperatuur stijgt dan toch snel in de wagen.
je hoeft hem niet elke maand te reinigen, hiervoor voltaat 2 a 3 keer per jaar.
wat je het beste wel elke maand kunt doen is de conditioner aanbrengen dit houd je leer mooi soepel.
waar vuil zit, zit geen glans


Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

sjohnnieenanita
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 aug 2010 23:02
Actief als: particulier

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door sjohnnieenanita »

hoi ik heb de leder behandelingen van meguiars gebruikt en was er best tevreden over

zelf zou ik Gliptone gebruiken wordt door de bentley en rolls dealers gebruikt
ze ruiken ook echt als nieuw leer
kijk even op carclean.nl
en bestel de reiniger en de conditioner en als je toch bezig ben bestel ook meteen de bijpassend luchtverfrisser
geloof me niets maar dan ook niets ruikt zo als dit is net alsof je iedere keer in een nieuwe auto stapt
http://www.carclean.nl/products.aspx?search=gliptone
dan moet je hebben de
101623
101624
101657
totaal nog geen 25 euro en kan je er zeker een jaar tegen aan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door CPTR »

Bedankt voor de tips,

dat Ledergeur is ook ideaal als je een stoffen interieur hebt maar toch dat "gevoel" wil hebben als je instapt en je het ruikt :lol:
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

sjohnnieenanita
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 aug 2010 23:02
Actief als: particulier

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door sjohnnieenanita »

scenic schreef:Bedankt voor de tips,

dat Ledergeur is ook ideaal als je een stoffen interieur hebt maar toch dat "gevoel" wil hebben als je instapt en je het ruikt :lol:
toevallig dat je dat zegt ik heb gisteren de gehele binnenkant gedaan van mijn espace met stoffen interieur
en heb idd getwijfeld om het geurhangertje op te hangen.
maar uiteindelijk niet gedaan
dan moet ik mensen steeds overtuigen van " echt waar het is mijn leren stuur die je ruikt" hahahaha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door DHL »

M'n Megane wordt 11 jaar, en ik deed de zetels denk ik nog maar 1 keer... Ook de zetels thuis deed ik nog maar 1 keer... Je geeft me nu wel heeeeel wat extra werk hoor :mrgreen:
Wellicht is dit wel mooi allemaal, maar ergens moet je bij jezelf de vraag stellen of het allemaal wel loont he. M'n Megane is nog steeds mooi. Iedereen zegt dat ie er nog steeds als nieuw uitziet. Maar of ik hem nu alle maanden behandel of nooit, en hij blijft toch mooi, maakt het voor mij niet veel uit eigenlijk..
Er is al zoveel werk in en rond het huis (ik tel daar ook de auto's bij) dat je echt al veel moed moet hebben om dan zoveel aan je wagens te gaan werken.
Netjes is netjes (en de mijne zijn echt nog heel proper). Eénmaal per jaar de wagens eens grondig onder handen nemen (dan zal ik er vanaf nu het leder ook bijnemen :thumb: .
Tussendoor alle maanden interieur stofzuigen en zo en om de veertien dagen a drie weken de carwash door.. (de cabrio was ik zelf)
Daar ben ikzelf tevreden mee... Nieuw blijven ze toch niet he

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

sjohnnieenanita
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 aug 2010 23:02
Actief als: particulier

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door sjohnnieenanita »

DHL schreef:, maar ergens moet je bij jezelf de vraag stellen of het allemaal wel loont he.

Iedereen zegt dat ie er nog steeds als nieuw uitziet.
volgens mij heb jezelf al antwoord gegeven op je eerste vraag hahaha
maar een heel lederen int doe je in ongeveer 30 min en dat 2 a 3 keer per jaar
dus max 2 uur per jaar.
en mij maakt het niet uit hoe oud de auto is netjes en schoon rijden kan in een nieuwe maar zeker ook in een 11 jaar oude.
dus kom op en hou je mooie renault mooi :pray:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Michael's
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mar 2011 22:40
Actief als: particulier

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door Michael's »

En als je leer met alcantara hebt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3241
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door Mathijs »

sjohnnieenanita schreef:hoi ik heb de leder behandelingen van meguiars gebruikt en was er best tevreden over

zelf zou ik Gliptone gebruiken wordt door de bentley en rolls dealers gebruikt
ze ruiken ook echt als nieuw leer
kijk even op carclean.nl
en bestel de reiniger en de conditioner en als je toch bezig ben bestel ook meteen de bijpassend luchtverfrisser
geloof me niets maar dan ook niets ruikt zo als dit is net alsof je iedere keer in een nieuwe auto stapt
http://www.carclean.nl/products.aspx?search=gliptone
dan moet je hebben de
101623
101624
101657
totaal nog geen 25 euro en kan je er zeker een jaar tegen aan
Besteld, ben benieuwd. Gelijk maar een aantal van die luchtjes ( :oops: ) , en poorboys droogdoek en mequiars quick detail clay set en mequiars gold polish & wax ...
...en ik kwam alleen om die leder reiniging... :fp:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door Hans C »

Ik weet het, dit is een prehistories topic, maar volgende wil ik jullie niet onthouden.

Wat doe je op verweerde handen?? Nivea blauw, je weet wel zo een potje.

Eerst je leer poetsen zo dat het leer proper is, dan de nivea rijkelijk aanbrengen en laten intrekken. Eventueel herhalen, uiteindelijk alles goed oppoetsen met een oude badhanddoek.

Nadelen, ja, je hebt een paar dagen nodig als je meerdere lagen legt, maar als je een Rangerover TDV8 hebt om een paar weken mee te spelen, maal je niet om de tijd. :D
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3241
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door Mathijs »

Hans C schreef:als je een Rangerover TDV8 hebt om een paar weken mee te spelen, maal je niet om de tijd.
pas op, die bakken zijn verslavend, vooral de biTurbo versie :lol:

Gaat het niet een boel glibberiger worden met nivea ?
En zou je niet beter het witte potje nemen ? Dat is meer een zachte creme, die blauwe is (zeker met lagere temperaturen) nogal 'stevig', om zo maar te zeggen.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door Hans C »

Hans C schreef:als je een Rangerover TDV8 hebt om een paar weken mee te spelen, maal je niet om de tijd.
Mathijs schreef:pas op, die bakken zijn verslavend, vooral de biTurbo versie :lol:
Yes indeed :D :D :D Raggen met een ander zijn tankkaart, er zijn een paar leuke verhalen over te vertellen :wink:

Ik pas het altijd toe in de zomer, of in de winter in een verwarmd honk. Geen ervaring met het witte potje, wist zelfs niet dat het bestond :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Yntepa
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2019 14:06
Actief als: particulier

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door Yntepa »

Inderdaad neem de tijd om het te laten inwerken... nu heb ik klein slijtplekjes waar de kleur eraf is... hoe bepaal je de leerverfkleur. Ik zag dat er lakstiften zijn voor lakleer... maar de kleur.... even iets afwijkend zie je gelijk...Wat zijn de ervaringen en is het beter om niets te doen?
Megane II Cabrio 2.0 bouwjaar 2005 op kenteken 2006 nl. Angel Eyes koplampen. Dab+ radion DIN2.
Laguna III Estate/Grandtour uit okt 2010 met nieuwe motor met nu 1600 Km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JorisV
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2020 21:00
Actief als: particulier

Re: How to reinigen/onderhouden Lederen Interieur

Bericht door JorisV »

Ik deed het al die tijd gewoon verkeerd. Geen wonder dat ik mijn lederen interieur nooit helemaal schoon kon krijgen. Ik zal die stappen zeker uitproberen.Ik deed het alleen 1 keer per jaar, dus nu zal ik het zeker anders aanpakken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht