Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik vind hem persoonlijk niet veel toevoegen eerlijk gezegd (zei hij eigenwijs): nu probeer je traction te voorkomen, oftewel, de rode balk klein houden, met TPRWT heb je er een balk bij en probeer je requested niet voorbij die TPRWT balk te duwen.
En eigenlijk is de balk in het driving scherm nog beter, want die geeft verloren energie aan: frictie bij lage snelheid is minder erg dan frictie bij hoge snelheid.
Maar goed, dat is MIJN mening.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Ik had al eens gemerkt dat als je vrij plotseling en stevig remt alles met frictie wordt geremd en dat dan ook tijdens het afremmen niet meer wordt teruggeschakeld naar de motor. Dat lijkt nu bevestigd door een video die ik kreeg van Bosch (die als ik mij niet vergis een deel heeft mee-ontwikkeld), waarin wordt gemeld dat bij plotseling remmen alleen frictie wordt gebruikt omdat in die condities het Electronic Stability System (o.a. ABS) kan worden aangesproken wat per wiel werkt. Kortom: voor het vermijden van frictieremmen niet alleen de blauwe balk in CanZE niet overschrijden maar ook rustig intrappen.
Als je voor het stoplicht stil staat en je kijkt goed naar de torque balk, zie je dat er zowel remtorsie (negatief) als motortorsie (positief) wordt geleverd, m.a.w., de motor staat een beetje tegen de rem aan te duwen. Het is niet heel veel maar ik ben er aan gaan meten en het is toch een paar honderd watt. Is te voorkomen door of naar N te schakelen, of de rem stevig aan te drukken.
Alle klein beetjes helpen..... een beetje
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut