Ik heb sinds 5 jaar een Renault Laguna 1.9 Dci, bouwjaar 2002 (105.000 km)
Twee jaar geleden begonnen de problemen dat de auto bij een bepaald toerental begon te haperen.
Nadat ze bij de dealer de komplete motor schoongemaakt hadden was het probleem nog niet opgelost.
Toen is een verstuiver uitgewisselt omdat deze een te hoge korrektie aangaf. Dit werd aangegeven bij het uitlezen van de gegevens bij de Renault dealer.
Na het vervangen was het iets beter, maar nog niet helemaal opgelost.
In overleg met Renault werden de andere 3 verstuivers ook nog uitgewisselt. (inmiddels 1000 euro ligter)
Ook hierna was het probleem nog niet helemaal opgelost.
Inmiddels ben ik weer een jaar verder en ik stoor me nog elke dag aan dat de motor niet 100% loopt.
Voor mijn werk rijdt ik nu dagelijks 100 km op de snelweg en met 120 km/u loopt de motor met 2200 toeren.
Het vibreren/onzuiver lopen doet hij met name nl. tussen de 2000-2400 toeren.
Aangezien er geen foutmelding bij het uitlezen verschijnt, weet de dealer ook niet waar het aan kan liggen.
Ik heb geen zin meer om hier kosten te gaan betalen als ze niet weten wat het zijn kan.
Wie heeft ook een dergelijk probleem gehad of heeft een idee wat het kan zijn.
Alvast bedankt voor de reaktie.
haperen motor tussen 2000-2400 toeren
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 mei 2008
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Re: haperen motor tussen 2000-2400 toeren
Ik heb hetzelfde probleem en heb egr-klep laten vervangen maar heeft niets geholpen. Weet jij inmiddels al wat het probleem is??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13 apr 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
haperen motor tussen 2000-2400 toeren
Nee, helaas ben ik er nog niet achtergekomen.
Een maand geleden heb ik, als test, de luchtmassameter laten vervangen.
Net voordat hij uitgewisselt werd, was het haperen minimaal.
Zodoende heb ik weinig verschil kunnen merken.
Er komen mij dit jaar te veel kosten op me af (koppelingsplaten, grote beurt en de rest van de verrassingen), dat we besloten hebben om de auto te verkopen.
Jammer, maar ik heb geen zin meer in die hoge rekeningen.
Een maand geleden heb ik, als test, de luchtmassameter laten vervangen.
Net voordat hij uitgewisselt werd, was het haperen minimaal.
Zodoende heb ik weinig verschil kunnen merken.
Er komen mij dit jaar te veel kosten op me af (koppelingsplaten, grote beurt en de rest van de verrassingen), dat we besloten hebben om de auto te verkopen.
Jammer, maar ik heb geen zin meer in die hoge rekeningen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 696 Weergaves
-
Laatste bericht door Valkenet
-
- 1 Reacties
- 460 Weergaves
-
Laatste bericht door A110
-
- 0 Reacties
- 299 Weergaves
-
Laatste bericht door VerstappenE
-
- 6 Reacties
- 817 Weergaves
-
Laatste bericht door StefanW1
-
- 9 Reacties
- 994 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 226 Weergaves
-
Laatste bericht door StefanW1
-
- 1 Reacties
- 201 Weergaves
-
Laatste bericht door Intens140