IJafzetting binnekant Clio 4

Alle overige technische vragen over de Clio.
Plaats reactie

Topic author
Boes61
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 25 jan 2016 21:55
Actief als: particulier

Bericht door Boes61 »

Tijdens vrieskou hebben we ijsafzetting aan de binnenkant van de voorruit, achterruit en zelfs zijruiten van onze Clio.
Volgens de Renaultdealer was er bij controle niets aan de hand, want vocht aan de binnenkant is er wel vaker. Om deze reden hebben we het gebruik van de eco- knop al afgeschaft.
Ijsafzetting aan de binnenkant is bij ons bekend uit de tijd van oude Kevertjes, die ruim 30 jaar geleden al minstens 15 jaar oud waren.... De dealer kwam vandaag -toen ik weer belde- niet verder dan "Hebben wel meer auto's last van met dit weer".
Heeft iemand een zinniger advies of tip om het te voorkomen? Moeten we een verwarmingsklep laten bijstellen, of alleen maar rijden met de thermostaat op standje kernsplitsing en altijd de airco gebruiken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Boes61
3-posting-rookie
3-posting-rookie

Bericht door Boes61 »

Tijdens vrieskou hebben we ijsafzetting aan de binnenkant van de voorruit, achterruit en zelfs zijruiten van onze Clio.
Volgens de Renaultdealer was er bij controle niets aan de hand, want vocht aan de binnenkant is er wel vaker. Om deze reden hebben we het gebruik van de eco- knop al afgeschaft.
Ijsafzetting aan de binnenkant is bij ons bekend uit de tijd van oude Kevertjes, die ruim 30 jaar geleden al minstens 15 jaar oud waren.... De dealer kwam vandaag -toen ik weer belde- niet verder dan "Hebben wel meer auto's last van met dit weer".
Heeft iemand een zinniger advies of tip om het te voorkomen? Moeten we een verwarmingsklep laten bijstellen, of alleen maar rijden met de thermostaat op standje kernsplitsing en altijd de airco gebruiken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pat1969
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 25 jan 2016 20:26

Re: IJafzetting binnekant Clio 4

Bericht door Pat1969 »

Ik heb precies hetzelfde met mijn nieuwe Clio Vorige week abnormaal veel ijs aan de binnenkant van de voorruit. Ik heb de dealer erop aan gesproken en na tweede keer mijn auto te hebben nagekeken is de conclusie van hem dat dit kan komen door de airco..
De monteur gaf toe dat het aircosysteem van de clio niet deugt en het rest vocht van de airco na het stopzetten van de auto terug de auto in komt... Dit lijdt tot enorm veel vocht afzetting tegen de voorruit en als het vriest ijsafzetting......Ik laat het er niet bij zitten en heb de dealer gemaand het probleem op te lossen zoniet onderneem ik stappen om via het consumenten recht de koop ongedaan te maken...Het is een Clio probleem wat Renault natuurlijk niet toe gaat geven omdat ze anders alle airco's moeten vervangen. Ik zou als ik jou was teruggaan naar de dealer en op je rechten staan... Een nieuwe auto mag niet meer bevriezen of ongewoon veel vocht afzetting hebben....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Boes61
3-posting-rookie
3-posting-rookie

Bericht door Boes61 »

Dank voor de reactie, we gaan hier zeker mee naar dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

woutosaurus
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 19 aug 2018 21:52

Bericht door woutosaurus »

Volgens mij hadden veel mensen de afgelopen week ijs aan de binnenkant van de ramen zitten. Heb er velen opmerkingen over horen maken. Logisch gevolg van het super vochtige weer en vervolgens koude nachten. Wat heeft het aircosysteem met de vocht aan de binnenkant van de auto te maken? Instappen met natte jas, schoenen, spullen enz. Als het geen kans krijgt om te drogen wordt het vochtig in de auto en dat bevriest dan. Ik zou niet weten wat de dealer hier aan zou kunnen doen.
Fuego GTX Automatic '82
Xantia 2.0i Hydractive II '93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Als je de airco niet gebruikt kan er ook geen waterafzetting zijn nadien. Kan me niet voorstellen dat die in de winter constant draait.

Jullie rijden toch niet met de luchtrecyclagestand gesloten?
Doen jullie veel korte ritten waardoor het interieur nooit uitdroogt?
Nergens vochtinsijpeling in de wagen?

De Scenic van mijn vrouw doet altijd korte afstanden en is ook gevoeliger voor condens.
Sinds ik een grote zak vochtvreter (verkrijgbaar bij bvb conrad) in de wagen legde is dit vele keren beter. Om de zoveel tijd is die vochtvreter echt kletsnat en laat ik die binnen drogen op de chauffage. Ideaal zou twee zakken zijn om af te wisselen. Het resultaat is verbluffend.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

troapel
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Laatste bezoek: 15 apr 2016 20:34

Bericht door troapel »

@DHL

Dit komt erg bekend voor. Ik heb het ook op dezelfde manier opgelost.
Renault Zoe Intens R135 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

woutosaurus
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 19 aug 2018 21:52

Bericht door woutosaurus »

Het gebruik van de airco kan helpen bij het drogen van de binnenkant van de auto maar wat veel mensen niet weten is dat deze helemaal niet werkt als het buiten kouder is dan 4 a 5 graden Celsius.
Fuego GTX Automatic '82
Xantia 2.0i Hydractive II '93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53

Bericht door kaleido 1 »

Auto is neem ik aan gecontroleerd op vocht onder de matten en verder in de auto , kofferbak enz.
Weersomstandigheden werken ook niet in het voordeel van het verschijnsel , maar zo extreem zou niet mogen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut