Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Goede avond,
Ik ben in het bezit van een Duitse Renault Kangoo (1.6,16 V family)uit 2008 (nieuwe model)
Mijn probleem is dat de ruitenwissers het niet doen als ik het wil.....Als ik de schakelaar op stand 1 ,2of 3 zet gaan de ruitenwissers het pas doen na ongeveer 2 minuten. Als ik hem weer uit wil zetten lukt dit niet. Ook op een andere stand is niet direct mogelijk(ook dit weer met een vertraging van ong.2 min.) De sproeistand is de enige die wel functioneert
(Als hij in de Renaultgarage aan de computer hangt geeft deze geen foutmelding aan .De garage heeft gekeken met een andere ruitenwisser motor maar deze had het zelfde problem.)Ook de garage komt er niet uit
Wie weet een oplossing? (Als iemand een electrisch schema van dit circuit heeft ben ik ook al heel blij)
Hallo, een van beide schakelaars aan het stuur is de oorzaak.
Beiden zijn verbonden met elkaar onder de stuurkolom .
meestal geeft deze een niet gedefinieerde storing van met de computer.
Het systeem is ingewikkeld om uit te zoeken ,laat staan te meten.
Het is een diode blok waar alle signalen passeren en deze doorstuurt naar de UCH computer interieur.
Mijn gok gaat naar de schakelaar.
Met vriendelijke groet Kurt
bedankt voor de moeite....Op de schakelaar staan met witte cijfertjes een nummer...als dit overeenkomt is het de juiste schakelaar lichtschakelaar 88102002088o049080214 ik hoor het wel.
witte vis
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut