Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
bij onze 2001 Laguna type II gaat sinds vandaag de radio+ lcd in het midden(die met de deuren, banden en gordel aanduiding) niet meer uit, ook maakt de motor(in ieder geval komt het geluid van bij de motor vandaan) een rare pieptoon als de keycard erin zit, ik heb geen flauw idee wat het probleem kan zijn, is dit een veelvoorkomend probleem en hoe moet ik dit oplossen?
Kijk even de binnenkant van je kaartlezer na, misschien is er een lipje afgebroken (er moeten er twee inzitten). Ook zou een van de deursensoren defect kunnen zijn, deze zitten in het slot van de deur. Deze klachten zijn al eerder aanbod gekomen, je zou het even op kunnen zoeken. Maar dit zijn de meeste voorkomende.
De dealer zegt er moet een nieuwe kaartlezer in. Dat komt omdat de dealer niet repareerd maar vervangt. (iets met garantie enzo) Wat er feitelijk aan de hand is is dat er een lipje waarschijnlijk is afgebroken in de kaartlezer. Deze kan je zelf makkelijk maken door een nieuw stukje plastic erop te lijmen die het knopje indrukt als je de kaart in de lezer duwd.
Dan kost het je alleen tijd, bij mij zit het al 8 maanden met het nieuwe stripje geen probleem.
werkwijze:
haal je asbak eruit.
Trek de kaarlezer naar je toe
haal het frontje van je kaartlezer (voorkom je krassen)
maak de kaartlezer open.
Dan moet je zien twee strookje plastic, als je de kaart in de lezer drukt duw je die lipjes aan de kant. de lipjes drukken hierdoor een rood knopje in. Waarschijnlijk zit er nog maar een zo'n lipje bij jou.
Laat even weten of dit ook daadwerkelijk zo is, zoniet kunnen we verder denken.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hierbij verkoopt de school een Laguna voor onderdelen.
Motor is perfect in orde en start direct.
De koppeling is eruit geweest maar werkcilinder afgebroken.
Lederen interieur en slechts 110500 km...
Laatst moest ik wat reparaties doen aan de Renault Scenic van een kennis van ons en toen viel me op hoe luxe deze auto's eigenlijk zijn.
Alle opties die zij hadden zouden voor mij perfect uitkomen...
Hallo, we hebben een scenic 1.6 uit 2011. De deur aan de bestuurderskant gaat niet open met de keycard, wel met de noodsleutel. De overige deuren gaan wel open en dicht met de keycard. Indien je de deur van de binnenkant opent, kun je deze wel weer...
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Auto staat in Comfort stand en de hybridesysteem wisselt steeds netjes af wanneer ik onder de 100km/u rij. Ga ik nou boven de 100km/u dan gaat de auto niet meer in EV stand zelfs niet...