alle olie uit Automaat verloren
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 25 feb 2016 12:09
- Actief als: particulier
alle olie uit Automaat verloren
Zonder ook maar enige waarschuwing vooraf ben ik alle olie uit de automaat verloren.
Het ging als volgt: na ongeveer 35 km gereden te hebben moest ik voor een stoplicht stoppen.
Nadat ik groen licht kreeg wil ik wegrijden maar de auto kwam niet meer van zijn plaats.
De motor loopt wel maar de aandrijving werkt niet meer.
Toen we de auto weg hadden geduwd zag ik dat er zeer veel olie onder de auto uitstroomde.
Dit alles gebeurde in Konstanz aan de Zwitser/Duitse grens.
Een Renault garage waar de auto door een berger werd gebracht zei me al direct dat hij er geen tijd voor had.
De auto is door Renault route service naar Nederland vervoerd het wachten is nu op de auto.
De auto is van 2011 met een tellerstand van 63000km.
Toen de auto ongeveer èèn jaar oud was werd hij door de garage terug geroepen omdat er problemen met automaat
zouden zijn waar ik zelf niets van heb gemerkt.
Wat ik graag zou willen weten is wat er toen aan de automaat is gedaan bij navraag in de garage waar dit is gebeurd zegt men dat er niets van is terug te vinden in de database en dit terwijl ik de auto 3 dagen ben kwijt geweest.
Mijn vraag is nu:
Weet iemand wat er in deze terugroep actie aan de automaat is gedaan en wat kan dit plotselinge olieverlies verklaren.
Het ging als volgt: na ongeveer 35 km gereden te hebben moest ik voor een stoplicht stoppen.
Nadat ik groen licht kreeg wil ik wegrijden maar de auto kwam niet meer van zijn plaats.
De motor loopt wel maar de aandrijving werkt niet meer.
Toen we de auto weg hadden geduwd zag ik dat er zeer veel olie onder de auto uitstroomde.
Dit alles gebeurde in Konstanz aan de Zwitser/Duitse grens.
Een Renault garage waar de auto door een berger werd gebracht zei me al direct dat hij er geen tijd voor had.
De auto is door Renault route service naar Nederland vervoerd het wachten is nu op de auto.
De auto is van 2011 met een tellerstand van 63000km.
Toen de auto ongeveer èèn jaar oud was werd hij door de garage terug geroepen omdat er problemen met automaat
zouden zijn waar ik zelf niets van heb gemerkt.
Wat ik graag zou willen weten is wat er toen aan de automaat is gedaan bij navraag in de garage waar dit is gebeurd zegt men dat er niets van is terug te vinden in de database en dit terwijl ik de auto 3 dagen ben kwijt geweest.
Mijn vraag is nu:
Weet iemand wat er in deze terugroep actie aan de automaat is gedaan en wat kan dit plotselinge olieverlies verklaren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 21 nov 2016 14:27
Re: alle olie uit Automaat verloren
Voor zover ik weet ging het destijds om een software update. Dat staat tenminste in de onderhoudshistorie van mijn Scenic automaat (diesel; bouwjaar 2010; niet nieuw gekocht). Het lijkt mij verder sterk dat een ingreep van vier jaar terug iets te maken zou hebben met het huidige olieverlies. Wat me tot de vraag brengt of je zeker weet dat het de bakolie betreft die lekt en niet de motorolie.
Hide post links |
-
Het is zeker dat het olie uit de automaat is want het is rode olie wat eruit kwam.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 21 nov 2016 14:27
Logica zegt dan dat het grote verlies uitsluitend veroorzaakt kan zijn door het lostrillen/verlies van de olieaftapplug of dat er een gat in het versnellingsbakhuis is geslagen. Het eerste merk je niet, het tweede moet je gemerkt hebben.
Hide post links |
-
Er van uitgaande dat de man in Konstanz inderdaad de bodemplaat heeft losgehad kunnen we de aftapplug uitsluiten.
Een gat zou ik eigenlijk ook uitsluiten want daar heb ik niets van gehoord.
Maar er zullen toch ook wel slangen of pijpen aangesloten zijn op de bak, het lijkt mij dat daar iets gebroken of losgeschoten
is gezien de snelheid waarmee de olie onder de auto uitkwam.
Een gat zou ik eigenlijk ook uitsluiten want daar heb ik niets van gehoord.
Maar er zullen toch ook wel slangen of pijpen aangesloten zijn op de bak, het lijkt mij dat daar iets gebroken of losgeschoten
is gezien de snelheid waarmee de olie onder de auto uitkwam.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Ik weet niet of deze bak een externe oliekoeler heeft, zo ja, dan kan er een lekkage van en naar de koeler of een lek in de oliekoeler gekomen zijn De oliepomp in de bak pompt dan gewoon de olie op straat(plm.6 @ 7 liter). Je hebt er dan niet mee gereden en w.s. al snel de motor uitgezet.
Ik zou als ik deze wagen had eerst het lek opzoeken, zit het zo als ik hiervoor stelde, dan het lek dichten en de bak opnieuw vullen, het zou zomaar kunnen dat deze dan weer gewoon werkt.
mvg WillemS
Ik zou als ik deze wagen had eerst het lek opzoeken, zit het zo als ik hiervoor stelde, dan het lek dichten en de bak opnieuw vullen, het zou zomaar kunnen dat deze dan weer gewoon werkt.
mvg WillemS
Hide post links |
-
De auto is inmiddels gearriveerd in Nederland en bij mijn dealer is al snel duidelijk wat er aan de hand is.
Er is een slang van de bak naar de koeler afgeschoten de klem die daar opzit zat naar alle waarschijnlijkheid vanaf
de productie niet erg goed vast.
Ze hebben de twee slangen beide vervangen en er nieuwe klemmen opgezet.
Omdat de auto in 2011 nieuw door mij is gekocht en er nog maar 63000 km op de teller staat wil Renault NL 30% van de kosten op zich nemen hetgeen betekend dat ik nu toch nog 529,27 Euro moet betalen.
Dit vind ik toch een groot bedrag maar ik kan niet zo goed beoordelen hoeveel werk hiervoor gedaan moet worden.
Bovendien vind ik dat Renault NL wel erg karig is met 30% vergoeding voor iets wat in de productie al fout moet zijn gegaan.
Graag wil ik wat duidelijkheid van mensen die hier wat meer over weten.
Er is een slang van de bak naar de koeler afgeschoten de klem die daar opzit zat naar alle waarschijnlijkheid vanaf
de productie niet erg goed vast.
Ze hebben de twee slangen beide vervangen en er nieuwe klemmen opgezet.
Omdat de auto in 2011 nieuw door mij is gekocht en er nog maar 63000 km op de teller staat wil Renault NL 30% van de kosten op zich nemen hetgeen betekend dat ik nu toch nog 529,27 Euro moet betalen.
Dit vind ik toch een groot bedrag maar ik kan niet zo goed beoordelen hoeveel werk hiervoor gedaan moet worden.
Bovendien vind ik dat Renault NL wel erg karig is met 30% vergoeding voor iets wat in de productie al fout moet zijn gegaan.
Graag wil ik wat duidelijkheid van mensen die hier wat meer over weten.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Persoonlijk vind ik dit veel te mager. Er wordt al min of meer erkend dat het wellicht al een fout was bij de produktie.
2 slangen en 2 klemmen en 7 @ 8 liter olie kost zo plm. 100 euro dacht ik. De arbeid moeten ze maar vergeten.
Heb zelf ooit een Espace! gehad met blaasvorming in de lak, met een aantal andere eigenaren toch na ruim 6 jaar 50/50.
mvg WillemS
2 slangen en 2 klemmen en 7 @ 8 liter olie kost zo plm. 100 euro dacht ik. De arbeid moeten ze maar vergeten.
Heb zelf ooit een Espace! gehad met blaasvorming in de lak, met een aantal andere eigenaren toch na ruim 6 jaar 50/50.
mvg WillemS
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 14:15
Er worden gegevens zoals kmstand en leeftijd ingevoerd,autimatisch komt daar meteen een oordeel uit. Dealer kan extra coulance vragen,dan komt er pas een medewerker aan te pas. Even doordrammen dus.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-