Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
@Annetje,
Het kan dat door een droge periode de aardweerstand hoger wordt, maar met die natte moesson van de laatste weken lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk .
Als het probleem zich alleen thuis voor doet, zou ik even contact opnemen met de fabrikant/installateur.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
En @Annetje, ter ondersteuning wat wat HArm zegt: elke storing gebeurt "ineens", helaas. En het komt altijd slecht uit!!! Ik zou dus inderdaad even ergens anders laden voor je naar Renault gaat. Natuurlijk kan er iets mis zijn met de auto, maar deze fout is inderdaad bijna altijd een aardfout.
Als je thuis een lader hebt zonder vaste kabel, kan het ook nog een probleem met de laadkabel zijn. Onwaarschijnlijk, maar ik heb het een keer gerapporteerd gezien. De arme man (youtube Zoe vlogger "alloam") is er een week zijn Zoe voor kwijt geweest!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
De control pilot moet dieper zitten dan de rest: zo wordt dit contact het eerst onderbroken en als dit signaal wegvalt, stopt het laden nog op een beschaafde manier.
de CP is zonder te zijn aangesloten op een laadpaal een open contact, dus is het logisch dat je dit niet kan doormeten.
Eens aangesloten, wordt er eerste wat over en weer gepraat tussen auto en laadpaal en vervolgens bepaalt het signaal op de CP de maximale stroomsterkte. Dat is een hoogfrequent signaal dat je enkel met een oscilloscoop kan bekijken, niet met een gewone multimeter.
Dat het laden bij een laadpaal wel lukt en thuis ook, doet toch vermoeden dat de overige laadpalen niet deden wat ze moesten doen. Of dat je toch de kabel niet diep genoeg in de laadpaal stak. Kant voertuig is weinig waarschijnlijk want dan krijg je een hoorbaar slechte vergrendeling.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Dank Fivari voor je snelle reactie, het zijn 7 verschillende "dubbele palen" van Essent, Nuon, EV box bij McD, Lolo en bij een aantal stond er aan de andere kant netjes een PHEV te laden...
Als dit exemplarisch is voor de laadpalen is ongeveer 60% defect??
Thuis met lader en vaste kabel altijd in een keer raak, ga ik toch wel erg aan de kabel denken
ps doormeten houdt in mijn geval in gewoon weerstand meten in de kabel tussen de stekers
Weinig problemen in Amsterdam, pak er heel wat paaltjes mee (vandaag helaas ook letterlijk). Heel af en toe eentje die z'n werk niet doet, gelijk melden aan de beheerder.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
De CP moet doorverbonden zijn van de ene kant naar de andere.
De PP moet NIET doorverbonden zijn naar de andere kant maar wel aan beide zijden met een weerstandje van uit mijn hoofd 220 ohm naar PE (aarde, de middelste pen).
DE pp is niet doorverbonden, denk ik, maar vermits langs beide zijden de pp aan de aarde zit middels dat weerstandje, krijg je toch een uitlezing.
Dus weerstand tussen CP en aarde zou volgens mij oneindig moeten zijn: open contact
Weerstand tussen pp en aarde inderdaad 220 Ohm.
Weerstand tussen de beide kanten van de kabel voor de CP zou 0 moeten zijn: doorlopende kabel
Weerstand tussen de beide kanten van de kabel voor de PP zou 440 Ohm moeten zijn.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
vrijwel alle palen in Amsterdam werken. De kans dat je een slechte treft is 1% of zo. En in zo'n geval zie je dat meteen aan de paal: die gaat dan niet over naar de blauwe status (blauw ledje).
Wat is dat voor kaartje? Als Rood betekent dat de paal niet werkt, dan klopt er weinig van. Ik zit regelmatig in het centrum van Amsterdam, maar heb eigenlijk nooit een paal die niet werkt. Wel heeeeel veel GTE's en Outlanders die gewoon geparkeerd staan.
R110 september 2019
Vrijdagochtend langs dealer gegaan ivm het laadprobleem in Amsterdam (in december ook gehad dat de 3e paal pas ging laden). Dealer heeft auto en kabel getest (?), niets vreemd gevonden. Maar ja, waar ligt het dan aan.... we willen dit niet nog een keer meemaken dus hebben we voorgesteld een andere kabel te proberen. Gelukkig hadden ze nog een Zoe staan dus kabel gewisseld, deze mogen we nu 2 weken uitproberen. Een ritje naar Amsterdam Sloten hebben we maar niet met de Zoe gedaan want daar staan helaas iets te weinig palen maar we gaan de andere kabel zeker uitproberen.
Mochten jullie nog ideeen hebben waar dit aan zou kunnen liggen dan horen we het graag. Uit jullie reacties lees ik dat alle palen in Amsterdam bij de Zoe's geen problemen veroorzaken; dan moet het aan onze Zoe/stekker liggen lijkt mij
Sluit inderdaad eerst maar uit dat het aan de kabel ligt. Als het probleem blijft dan moet de dealer toch wat extra werk verrichten denk ik. In elk geval bijhouden bij welke palen je problemen hebt en kijken of er een andere Zoe eens kan laden om te zien of ze hetzelfde probleem hebben.
R110 september 2019
Vandaag op de terugweg even wat palen in Amterdam gaan testen:
Bij Mc D Amsterdam Zuid Oost: 1e laadpaal links gaat in storing (rechts stond een auto te laden)
2e laadpaal links was bezet, rechts stond al in storing (gele en rode leds). Gemeld aan bedrijfsleider, ging morgen monteur regelen.
Van de overige palen stonden er 2 niet aan (Pres. Kennedylaan/Kribbestraat en Deurlostraat/Scheldestraat) en 1 ging er in storing: hoek Uiterwaardenstraat/Waalstraat (de linker, recht bezet) en 2 x laden gelukt (een daarvan was de Geulstraat, die ging van de week bij ons in storing).
Vorige keer ging bij ons ook Deurloostraat (thv nr 63 / NUON paal) in storing, vandaag niet getest.
Marita, ik heb sterk het vermoeden dat de BCB in je Zoe defect is. Zoek op dit forum naar BCB en zult vinden dat deze al bij diverse Zoes vervangen is. Het meest indicatieve symptoom is dat laders in storing gaan op het moment dat je aan sluit. Dat wijst op een defecte BCB.
Woensdag heb ik mijn Zoe ingeleverd voor verder onderzoek aangaande het (post-) laadprobleem. Donderdag kwam de vraag of de monteur de auto mee naar huis mag nemen, verder niks gehoord.
Nu heb ik de lokale demo auto mee. Behalve de bestickering vallen me de volgende dingen op:
- De airco in de demo auto maakt het veel, heel veel warmer dan mijn eigen auto bij dezelfde instellingen.
- Met de demo auto heb ik geen ladingverlies geconstateerd.
- In de demo auto hoor ik tijdens het rijden allerlei rammeltjes en tikjes achterin.
- Na het rijden komt er een alarmerend sissend geluid onder de motorkap vandaan, gecombineerd met een soort fluittoon. Dit heb ik alvast aan de dealer doorgegeven.
- De regeneratie van de demo auto moet echt wakker worden. 's Ochtends is dit niet meer dan 8 kW, zelfs als ik bewust bijrem. Pas na drie dagen heb ik 23 kW gehaald. Ik herken dit gedrag totaal niet van mijn eigen auto.
- Het verbruik van mijn eigen auto is al zo-zo, de demo auto lust hem helemaal. Ze heeft dan ook de 17" velgen.
- Ik krijg bijna continu meldingen over de bandenspanning in de demo auto. De banden lijken op het oog niet te leeg. Zelf heb ik de sensoren niet dus ik weet ook niet of ik ergens de spanning kan uitlezen.
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen
Als het in de demo-auto sneller warmer wordt bij dezelfde instellingen (eco/niet-eco, auto/manual etc) en zelfde buitentemperatuur, dan zou er een lek kunnen zitten in de leiding van de warmtepomp in je eigen auto. Ik heb dit ook gehad. Zie topic Verwarming/airco lek - gerepareerd
Dank je Pieter. Ik heb vorige week naar aanleiding van jouw bericht inderdaad de werkplaats gevraagd hiernaar te kijken. Ik ben heel benieuwd of het effect gaat hebben!
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen
Bedankt voor je reactie, ben weer veel wijzer over BCB's e.d. We gaan nog even door met het uitproberen van onze (tijdelijk) omgeruilde kabel en dan met de dealer in overleg. Mocht je (of iemand anders) nog een van genoemde palen (reactie 21 febr 19.53) die in storing gingen tegenkomen en iets anders ervaren dan horen we het graag.
Het feit dat een paar laadpalen in Amsterdam uitstond heb ik via de site https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... ektrische/ gemeld. Vandaag 2 mailtjes van hen gekregen dat ze dit gelijk bij de aannemer hadden uitgezet en hierop de volgende reactie hadden gekregen:
- De President Kennedylaan 190 en Deurloostraat 54 zijn geplaatst maar moeten nog aangesloten worden door de netbeheerder.
Ik hoop dat dit op zeer korte termijn gerealiseerd wordt.
- Bij de President Kennedylaan 60 is de aansluiting wel gerealiseerd. Dit laadpunt zou inmiddels moeten werken.
Excuses voor het ongemak.
Netjes dat ze snel en ook inhoudelijk reageren.
Groet Marita
N.a.v. de laadproblemen had ik ook bij de eigenaar van sommige palen (NUON) de vraag neergelegd of ze hier wellicht vaker vragen over kregen. Ter informatie hieronder hun reactie:
Bedankt voor uw e-mail met betrekking tot het laden met uw Renault Zoe bij openbare oplaadpunten in Amsterdam. Helaas ondervinden een aantal Renault Zoe’s problemen bij het laden bij openbare oplaadpunten. Dit betreft een bepaalde batch. Renault is hierover in gesprek met de leverancier van de oplaadpunten om een oplossing te vinden. Bij een aantal laadpunten in Amsterdam is het wel mogelijk om te laden. Via deze kaart https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... Igwisyfxpc geven we deze locaties weer. Wellicht dat u daar af en toe kunt laden.
Ik heb gisteren de ZOE weer opgehaald, en gisteravond voor het eerst geladen. Ik was vrij sceptisch aangezien er alleen software updates gedaan zijn, terwijl ik de ZOE ruim een week kwijt geweest ben en dit problem al maanden speelt.
Vanmorgen stond de accu echter nog op 100%, dus de eerste test is geslaagd.
Volgende week moet ik nog even terug voor een nieuwe regeleenheid voor de airco. Krijg ik het misschien ook weer eens lekker warm.
Gisteren De Lucht oost, snellader van Allego / Greenflux. Aangepikt, gewacht op de fluitton en aan de overkant een kopje koffie gedronken. Toen ik terugkwam zag ik op bij het afmelden op het display van de paal dat hij 4 kWh had geladen. Lekker dan. Geen tijd om het uit te zoeken of opnieuw te proberen en het gaf uiteindelijk geen onoverkomelijke ongemakkelijkheden. Toch erg lastig en ongrijpbaar. En met het idiote starttarief ook nog lichtelijk "miffed".
Toevallig zondag nog gestaan bij de Lucht Oost en geen problemen.
Was wel vergeten dat het starttarief was.. volgende keer toch maar bij ooieveld blijven staan.,...
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Mopperdemopper.... Wederom bij de Lucht Oost niet laden bij de Allego 43 kW. Ik heb nooit gedoe met Allego laders, maar mijn dametje vindt deze duidelijk niet aardig.
Verderop bij Zaltbommel even om te plagen bij de Renault-dealer gevraagd of ik daar kon opladen. Nee dus, hebben namelijk geen lader (geen Z.E. dealer, wist ik wel maar ik kon het niet laten). Toen maar 100 meter verderop, oh ziel-aan-de-duivel-verkocht, bij de VW dealer geladen, 8 kW, maar ik had ook maar net een nipje nodig.
De Allego lader bij Van der Valk in Eindhoven geeft bij mij al 3 weken problemen. De kabel of connector lijkt niet helemaal lekker. Als work around leg ik een 'knoop' in de kabel waarna het laden wel werkt. Heb het probleem al 3 keer aangegeven, maar er wordt weinig actie ondernomen.
2 Weken geleden heb ik tot 6x toe geprobeerd. Hoop niet dat ik dan ook 6x het starttarief om 'n oren krijg. Nog geen factuur van gehad.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut