TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Wat programeren betreft zit er niet veel bijzonders bij Renault. Normaal zou er, zodra je de verkeerde kaart insteekt, moeten komen dat het niet lukt. Nu twee uren downloaden en dan blijkt er niets gebeurd te zijn.
En inderdaad staat in mijn winkel de kaart voor 0 euro niet meer te koop. Wat gebeurd er dan als een update mislukt is.
Vermits bij mij het Benelux kaartje de oorzaak is, zou ik een Europa kaart op SD willen kopen. Uiteraard is dat een veel lager versie (945 dacht ik). En ik kan die dan niet updaten??
Op hulp van de klantendiens moet je niet rekenen, want die kennen er blijkbaar niets van. Gisteren over mijn probleem gebeld, en ze zouden hun uiterste best doen om deze week een antwoord te geven. Als dat antwoord is zoals ik verwacht: oorzaak is Beneluxkaart moet ik vragen of ik na een nieuwe Europakaart op SD te kopen, ik wel kan updaten dus: weer enkele dagen wachten, en dan zal de promotie voorbij zijn zeker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

@Theo-R-Link: Als je op jouw account bezig bent, komt er dan bij jou rechtsonder geen geel rechthoekje waarin staat "Problemen / chat met ons"?
Dat heb ik een keer gedaan met heel goede ervaringen. Overigens niet over de R-Link. Dat ga ik nu doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



elmdek
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2016 21:46
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door elmdek »

Ik heb de Europa kaart wel werken op een BNL geheugenkaart. Als ik de geheugenkaart in de computer bekijk is hij 8GB.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Mijn kaart is 7,39 dus zou volgens de technische gegevens meer dan voldoende moeten zijn, want ze vragen maar 4GB.
En had jij aan dat kaartje eerst iets gedaan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



elmdek
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2016 21:46
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door elmdek »

Wat ik heb gedaan: Ik heb de Europa kaart gekocht in de catalogus, Kaart gedownload dmv de R-link Toolbox. Na het downloaden stonden er stonden toen 2 kaarten op mijn geheugenkaart (BNL & Europa) omdat ik voor de motorfiets een Garmin gebruik weet ik dat twee verschillende kaarten problemen kunnen geven. Ik ben toen gegaan naar MyRenault --> R-Link --> Mijn producten. Je ziet dan "Mijn APPS beheren" deze aangeklikt en vervolgens op het beheren van de SD-Kaart geklikt. Hier heb ik de BNL kaart uitgevinkt en vervolgens ging de R-Link Toolbox weer aan het werk. Hierna gecontroleerd of de BNL kaart weg was, de SD-kaart verwijderd uit de PC en in de Clio gestopt. 5 minuten updaten en de R-link herstart zich en ik had de Europa kaart er op.

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerwaldt1963
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 17
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 jun 2014 20:09
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Meerwaldt1963 »

gister renault gebeld over probleem downloaden 960 kaart.
kaart gedownload, op sdkaart gezet, in auto, kaart weg
960 staat in mijn account maar is niet te synchroniseren
ook mijn betaalde 955 is weg uit mijn account om te synchroniseren.
heb nu dus weer oude 935 kaart.
bij mijn renault blijft hij aangeven dat er een update voor me klaarstaat, helaas....
mijn aankopen staan nog wel vermeld in mijn account, met datum.
vandaag maar weer eens gebeld, ik word namelijk nog steeds niet teruggebeld.
WANNEER gaat Renault hier nu eens echt iets aan doen.......
Renault Captur Dynamique TCe90 / R-link / Pack Style / Park City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Bedankt voor de degelijke uitleg, maar jij ZAG dat er twee kaarten opstonden. Bij mij is dat niet zo. Er stond TomTom van 0 tot 3 op, en in de auto werd enkel de Benelux kaart gevonden, waar je de keuze tussen degene die op de kaart staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



elmdek
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2016 21:46
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door elmdek »

Theo, zie je die 0 t/m 3 in de explorer van de computer? Wat ik zie gaat via de webpagina van Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Inderdaad langs R-Link explorer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



elmdek
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2016 21:46
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door elmdek »

En als je het via de MyRenault webpagina probeert? zie je dan ook 0 t/m 3?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Neen en nu komt het dan zie ik enkel EUROPA (4.002,1 Mo) Maar in de auto komt er nog altijd Benelux. Overigens na het opladen of nu bij de test komt geen enkele keer een nieuwe update. Zelfs bij een kaart die ik niet geüpdatet heb (ik heb 2 Benelux kaarten, zodat ik altijd verder kon) staat de Europa kaart.
Overigens als er geen SD kaart met de computer is verbonden geeft hij in apps beheer enkel de Europakaart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JacobMegane_etech »

Ik ben nu bezig voor de Twingo, deze heeft standaard ook de Benelux. Ik heb eerst ergens uit een kast een 16GB kaartje gepakt. Deze met R-Link Explorer met de TOMTOM.000 bestand opnieuw opgebouwd.

Daarna met R-Link toolbox geprobeerd om het te updaten en via de website te beheren. Wat mij opviel is dat de website nog steeds een 4GB kaartje ziet. Ik ben naar de Twingo gelopen om te kijken of de nieuwe SD-kaart het wel deed. Dat bleek het geval... :)

Daarna de SD-kaart weer in de pc, R-Link Toolbox weer laten synchroniseren. Daarna heb ik weer op de website gekeken om de inhoud te beheren en nou zie ik de volle 16GB.. :D

Daarna door naar de shop, de Europa editie kopen.. Dit lukt nu wel, hij mekkert niet over te weinig ruimte... :shock: Hij is hem nou aan het downloaden... Zodra ik meer weet, meld ik mij...

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

een uur verder, het lijkt allemaal goed te gaan. Geen rare foutmeldingen..

Als ik in de myrenault store kijk zie ik dat op de SD-kaart beide kaarten zouden moeten staan.
store benelux en europa.png
Als ik echter in TOMTOM.000 kijk zie ik nog geen mapje Europa. Wel staat in de map to_install 2 mappen.
Op de SDkaart staat to be installed.png
Dus op naar de Twingo, kaartje er in en opstarten maar. Een kleine update, reboot en dan : Update Mislukt!

En op de R-Link start Benelux op.. :discuss: Maar nou weet ik van vroeger op TomTom dat je meerdere kaarten er op kan hebben staan en dat je kan wisselen.. Ff zoeken bij de instellingen, gevonden en dan zie ik naast Benelux ook Europa. :pray:

Deze aangeklikt, Kaart Europa wordt geladen... en ja wel, versie controle leert mij dat er versie 960 op staat! :clap: :dance:

Nog een keer in de laptop laat mij nu 2 mappen zien:

Dus project gratis update van Benelux naar Europa is gelukt!
europa en Benelux op dezelfde kaart.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

AWDK
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 mei 2015 21:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door AWDK »

Gisteravond nog maar eens geprobeerd om de kaart v960 te downloaden, nadat het de dag er voor de kaart wel aangekocht is en gedownload maar na de installatie/update op de Rlink laat rlank nog steeds zien dat v950 geladen is ipv v960.
Het lukt dus niet de nieuwe kaart op de SD te zetten, terwijl in myRenault wel aangegeven wordt dat v960 is aangekocht en er zijn geen updates beschikbaar en cf. de tolbox is m'n SD-card up-to-date!
Schiet dus niet erg op zo!
Sinds 23-03-2019:
Captur TCe 150EDC Intens, Blue Ocean/Gris Platine, Bose, afneembare trekhaak.
Vorige:
Captur TCe 120EDC XMOD, Rouge Flame/Noir Etoilé, Chrome Pack Interieur, Xenon, Armsteun (hoog/Clio), Chromen spiegelkappen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Er schreef hier iemand dat hij een Renault R-Link SD kaart gekopieerd heeft naar een gewone kaart. Ik heb dat ook gedaan, en als ik de R-Link toolbox open zegt hij dat mijn kaart up to date is, maar in de auto vindt hij geen kaarten;

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JacobMegane_etech »

Ik ga er van uit, dat je de SD kaart wel de tijd hebt gegeven.. Bij mij geeft hij eerst ook geen kaarten gevonden aan, daarna ziet hij de SD en gaat hij de kaart laden. Dit duurt niet langer dan 1 a 2 minuten.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens eerder een poging heb gewaagd om een kopie te maken, maar dat dit tot gisteren toe nooit was gelukt.

Nu ging het in 1 keer goed..

Ik heb van de originele SD de TOMTOM.000 naar lokale harde schijf gekopieerd.
Daarna een lege SD kaart erin.. en via R-Link Explorer knop Tools ingedrukt. Daarna Build new sd card
Je hoeft alleen het bestand TomTom.000 te selecteren. De andere worden automatisch op de SD kaart opgebouwd.

Ik weet dat het proces al wel vaker is genoemd, maar voor de zekerheid toch nog maar eens precies op papier gezet.
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik heb dat ook zo gedaan, en eigenlijk is het gelukt, want in de computer geeft de ToolBox dat mijn SD kaart up to date is, maar in de auto vind hij geen kaarten.
Als ik nu langs de R-Link store kijk en klik op SD beheren dat ziet hij, zowel in de originele SD kaart (Benelux) als in de kopie: Europa 4.002,1 Mo
Maar in de auto is het voor de originele nog steeds Benelux, en voor de gekopieerde: geen kaarten gevonden.
En wees gerust ik heb langer dan 2 minuten gewacht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Reneetje
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 mar 2014 14:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Reneetje »

Na 1169 berichten sinds 24 dec 2013 verdeeld over 47 pagina's en welke 49715 x bekeken zijn, mag het wel gezegd worden.
Vandaag de update gedaan. Zonder enig probleem nieuwe systeem software geinstaleerd maar bovenal....... :dance: :thumb: :D de TomTom update. Moeiteloos van V930 naar V960, en dat voor het luttele bedrag van 0,00 euries.
Dus Renault... HULDE. :thumb: :thumb: :thumb:
Renault Captur TCe 90 Dynamique. Two-tone Gris Casiopee / Noir, bekleding Gris/Gris Tropique. Pack Look Exterieur Noir, privacy Glass, Park City Camera, Pack Look Interieur Turquoise, Dorpel beschermers, Achter bumper beschermer, Stoel verwarming, Matten Turquoise

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Gisteren een mail gekregen van Renault: als in de R-Link store staat dat je Europa 960 hebt, dan is dat ook zo! Nochtans heb ik in de auto nog altijd Benelux. Maandag eens bellen naar de klantendienst die dat dan doorgeeft en waardoor ik dus later waarschijnlijk dezelfde mail terug krijg.

P.S. Is het normaal dat deze Website er vaak in het week-end uitligt?
Wordt die dan bijgewerkt of zo?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Weer een mail gekregen om alsnog die Europa kaart te krijgen, maar halfweg hun uitleg krijg, als ik weer eens moet synchroniseren: De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw.
Dus maar gebeld en ze zullen zo spoedig mogelijk contact opnemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

@Theo
Gisteren een mail gekregen van Renault: als in de R-Link store staat dat je Europa 960 hebt, dan is dat ook zo! Nochtans heb ik in de auto nog altijd Benelux
Je haalt m.i. wat dingen door elkaar:

de R-link store is de winkel van sinkel van Renault
in My Renault is zichtbaar alles wat voor jouw auto telt, dus ook je aankopen
en dan heb je nog een gezellig SD kaartje, waar al of niet gelukte updates op staan.

Waarom hang je de Sd kaart niet eens even bij de dealer aan de computer?
(Bijna) elke dealer heeft een R-link "deskundige" :think:
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Zaterdag vanaf 11.30 u tot Zondagmiddag 17 uur zitten 'updaten' en van huis naar de auto v.v. (zeker 10 keer) en om 17.15 u zat versie 9.60 erin...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

@Jurjo
slingers en taart!!!!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

AWDK
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 mei 2015 21:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door AWDK »

@JurJo,
En telkens gaf ie aan dat er updates waren? of ging het zo vaak mis?
Bij mij ging het weliswaar in één keer goed, leek het, maar in de auto is de versie van de kaart nog steeds V950 (zo als het was) ipv V960. Terwijl de Rlink toolbox en myrenault aangeven dat de SDcard up-to-date is.
Ik kan aan de kaart, de tomtom kaart, niet ontdekken of deze nu wel of toch niet is ge-update.
Ik moet waarschijnlijk toch eens contact opnemen met Reanault klantenservice.
Sinds 23-03-2019:
Captur TCe 150EDC Intens, Blue Ocean/Gris Platine, Bose, afneembare trekhaak.
Vorige:
Captur TCe 120EDC XMOD, Rouge Flame/Noir Etoilé, Chrome Pack Interieur, Xenon, Armsteun (hoog/Clio), Chromen spiegelkappen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik heb gisteren naar twee 'gewone' SD kaarten gekopieerd. Een van 8 Gb en één van 16 Gb. Deze laatste werkt! Dus is ze groot genoeg voor Europa. Er schijnt dan toch iets veranderd te zijn in de politiek van Renault, want vroeger stond er uitdrukkelijk dat je enkel naar een kaart van Renault kon kopiëren, en dan nog enkel op een kaart van dezelfde map. Bv Europa op Beneluxkaart zetten lukte niet. Nu is het zo dat mijn eerste Beneluxkaart (versie V915) maar 4 Gb was en de tweede (versie V930) 8 Gb. Nu nog hopen dat er een moment komt waarop de dienst wel beschikbaar is om Europa V960 te installeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

@AWDK, ik heb 1 maal in de toolbox geüpdatet en daarna zat ik steeds in 'mijn app beheren' waar de (in mijn geval 5) sd kaarten staan.
Daar staan de kaarten ik die je ooit hebt gehad maar soms niet allemaal maar in ieder geval wel de nieuwste versie 960 (4002 Mo).
Die klik ik dan aan en als het goed gaat komt er een schermpje met instructies in het Engels, als het niet goed gaat zie je staan ' service tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later'. Dat komt meestal te voorschijn maar je moet blijven proberen vandaar dat ik daar 2 dagen bezig ben geweest.
Meestal kreeg ik die melding tot ik een oude kaart aanvinkte en toen begon hij te updaten in de toolbox wat ongeveer 'n uur duurde. Andere updates die 8 minuten duren gaan niet over de kaart, dat is te kort.
Goed ik weer naar de auto na dat uur en inderdaad hij gaf versie 950 weer.
Daarna weer 960 geprobeerd, terug naar de auto, 'geen kaarten gevonden'.
Weer naar de computer en versie 960 aangevinkt maar steeds geen service...
Omdat er, om wat voor reden dan ook 5 sd kaarten in mijn Renault staan bekijk ik ze steeds allemaal waar er evt een vinkje is blijven staan.
Ineens zag ik een vinkje staan bij een van die 5 kaarten bij een oude kaart, weer weggehaald, gesynchroniseerd, naar de auto en zoals verwacht geen kaarten gevonden.
Terug naar de computer, aangevinkt versie 960 (4002Mo) div. keren geen service tijdelijk beschikbaar en ineens rond 17u op Zondagmiddag (vanaf Zaterdagochtend) kreeg ik de melding in het engels met 'wat te doen' dus hij ging lopen zag ik in de toolbox en het zou ongeveer een uur duren. Dus ik had hoop en niet voor niets want toen ging het goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Bij mij staat de lijn van SD kaart nu rood gekleurd, wat dat ook mag willen zeggen. Ik stuur mail en krijg antwoord en de raad terug te mailen of te bellen. Ik bel, met de gedachte dat ik terecht zou komen bij iemand die het kent, maar krijg antwoord dat ze het zullen doorgeven. Dus dat kan lang duren voor er iets van komt.
Overigens als ik klik in SD kaart beheren staat er, sinds nu in het rood, enkel Europa kaart 4.002,1 mo. In de auto alleen Benelux kaart. Er loopt dus iets goed mis.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Theo, dan moet je starten met de R-link (onder beheren) te synchroniseren. Die staat altijd boven je SDkaart. Als je dat gedaan hebt is het rood vaak weg en staan alle kaarten er weer in. Die R-link app moet je vaak eerst synchroniseren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Dat heb ik allemaal gedaan! Wacht op hulp :lol: van Renault

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Margueritte, er schijnt een verschil te zijn, tussen Belgie en Nederland. Bij ons is 'My Renault' de pagina waarin je kan zien wanneer er herstel moet worden uitgevoerd enz. Men kan er ook artikelen voor de auto kopen. Er staat ook een link naar R-link, en dan wordt je doorgestuurd naar de R-Link store. Daar kan men dan zien of er updates zijn, welke apps dat je hebt en je R-Link en SD kaart synchroniseren. Dat is dus een weetje (zie bijgaande screendump)
Wat dealer betreft, die blijken nog nooit van R-Link gehoord te hebben. Bij mijn, niet zo kleine, dealer ben ik de enigste die de R-Link update, andere kaarten koopt enz.
Wat de 'klantendienst' betreft, die weten van niets en moeten alles doorgeven. Ongeacht of je telefonisch of langs mail contact neemt. Overigens moeten wij voor dat telefoontje betalen.
Nu krijg ik van Renault bericht dat ik naar de dealer moet gaan om dat probleem van die Europa kaart op te lossen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Theo, hier in Nederland ziet het er precies hetzelfde uit. Je klikt dan op mijn producten en dan op 'beheren'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ja, maar het ging erover dat jij dacht dat ik in het verkeerde programma zat, maar je ziet duidelijk R-Link store.
Ik vind het wel straf dat je eerst zo moeilijk moet doen, voor Renault je door verwijst naar de dealer.
Het feit dat Europa gratis is, terwijl al de rest betaald blijft, heeft er misschien mee te maken dat de Beneluxkaart afgeschaft wordt. Enkele maanden geleden kreeg ik van een WebShop waar men de kaart van Europa voor 99 Euro verkocht (nu 104 €) als mijn reactie op de vraag naar een Beneluxkaart, dat die 140€ of zo iets kostte.
Misschien is Renault nu op weg om ons in de toekomst gewoon naar TomTom te zenden voor kaart update's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Ik heb niet gezegd dat je in het verkeerde programma zat Theo, dat dacht Marguerite. Niet de boel door elkaar halen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik vergat naar de naam te kijken en door 'hier in Nederland' dacht ik dat het Marguerite was. Sorry
Toch nog even iets voor Marguerite: ik ben naar de dealer geweest, en die blijkt er minder van te weten dan ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Als ik nou dat verhaal van Jurjo lees, wat die allemaal heeft moeten doen om een update binnen te halen, heet dat nou "klantvriendelijk"?
Terzijde, mijn SD kaart wordt door de toolbox aangemerkt als "beschadigd". Dat kan ik herstellen, aldus de toonbox, door op de herstelknop te klikken omdat er een backup op de computer staat. Nou niks dus. Ook kan ik de SD kaart in de R-link stoppen zodat die eventueel de boel herstelt. Wel, de SD kaart werkt in de R-Link voortreffelijk, alleen wel versie 955 natuurlijk. Terug naar de toonbox, je raadt het al, beschadigd! Via de chat word ik verwezen naar de dealer. Ja dat is wel een gemakkelijke oplossing. Ik neem even een kleine pauze om tot bedaren te komen!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PiTh
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 62
Lid geworden op: 06 okt 2013 17:27
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door PiTh »

image.jpeg
Hallo R-link vrienden.
Vorige week met suc6 de 960.7089 geüpload
Werkt prima,kijk nu op My renault en zie dat er een update beschikbaar is !
Zal dat wel verstandig zijn ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PiTh
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 62
Lid geworden op: 06 okt 2013 17:27
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door PiTh »

Nog een opmerking mijn My renault werkt niet op mijn Imac en IPad ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht