Scenic ISOfix

Plaats reactie

Topic author
pimmie89
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 22 jan 2025 16:37
Actief als: particulier

Scenic ISOfix

Bericht door pimmie89 »

Beste Renault rijders.

Ik ben op zoek naar een auto stoel voor de kleine en nu heb je ze met gordel bevestiging en isofix.
Nu is isofix het beste systeem omdat de stoel beter vast zit en niet kan gaan schuiven.

Ik zie dat mijn Renault ook isofix heeft en voel inderdaad van die ijzeren stangetjes in de stoel.
Echter geeft de handleiding van de stoel aan dat ik aan de bovenkant van de stoel het ook moet bevestigen en dat deze riem/kabel naar achter moet, achter de stoel en dan ergens in de kofferbak moet bevestigen waar dan zo`n ijzeren klem zit.

Nu heb ik gekeken in de handleiding, nu zie ik staan dat bij de achterste stoelen zo`n klem/beugel bij de voeten zit, deze zit er inderdaad ook. En in de kofferbak aan de linker en/of rechterkant ook zo`n klem/beugel zit.
Echter zit daar helemaal niks of gelijksoortig als op de achter stoelen bij de voeten.

Je moet de stoel namelijk ook aan de bovenkant vast maken omdat alleen die 2 pinnen niet voldoende zijn voor een eventuele botsing.

Gaat om een Scenic type 2 fase 1 uit 2004

Groet Pim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Zuma
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 12 okt 2023 14:50

Re: Scenic ISOfix

Bericht door Zuma »

Hmmm nooit isofix gebruikt. In mijn ervaring zitten de kidsstoeltjes prima vast in de gordels. Wat belangrijker is, is goede stoeltjes gebruiken. Overigens ooit eens keihard gecrashed met 2 kids achterin. Stoeltjes gaven geen krimp (godszijdank).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mederiacvm
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Laatste bezoek: 23 mei 2016 14:20

Bericht door Mederiacvm »

Welk type stoeltje heb je?
Ik heb een Scenic II in combinatie met een Isofix Maxi Cosi Familyfix. Dit bevalt heel goed, zit stevig vast aan de stoel via de isofix en heeft, om kiepen/kantelen te voorkomen, een poot aan de voorzijde. Ik heb geen riemen, kabels oid die in de kofferbak vastgemaakt moeten worden maar wil wel even bij kennissen, die bij mijn weten wel zo'n systeem hebben, informeren hoe dat precies in z'n werk gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Thomas84
lid
lid
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52

Bericht door Thomas84 »

Wij hebben voor de jongste een Maxi Cosi Pebble icm een Familyfix (isofix met steunpoot). Voor de kleine van bijna 2 een Maxi Cosi Toby, deze zit met gordels vast. Hadden ook nog een Römer King met isofix maar deze is niet meer in gebruik omdat de 2 oudste (3 en 4 jaar) nu in een Maxi Cosi Rody Air-protect zitten. Dit is een soort zitverhoger met rugleuning, je zet ze vast met de gordel van de auto.

De isofix bevestiging is stevig genoeg om een botsing op te vangen. De Top Tether waar jij het over hebt (die riem met haak) is er om er voor te zorgen dat het stoeltje niet voor over kan kantelen, wat dus extra belasting geeft op het lichaam van het kind. Heb je een stoel met een normale lange welke ook iets schuin naar achteren loopt, zal een stoel niet kunnen kantelen. Het is dus niet zo dat de haken van de isofix niet sterk genoeg zijn, het is om bij korte stoelen zoals bij kleine auto's het kantelen van de stoeltjes te voorkomen.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Zuma
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 12 okt 2023 14:50

Bericht door Zuma »

Hier dus altijd alleen met maxi cosy voor de baby fase gewerkt en daarna Romer Kings.

Getypt met veegtelefoon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Nooit anders geweten eigenlijk dan dat isofix (bij renault) die twee haken in de zetel waren. Ik dacht dat originele Renaultstoelen vastgeklikt werden in de isofixbeugeltjes (haken of hoe men het mag noemen) en dan bovenaan dmv de gordel werden vastgehouden. Maar is al lang geleden...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community