2.0 of 3.5 V6
Forumregels
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.
Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.
Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken
Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.
Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.
Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken
Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
-
Topic author - 1-hit-wonder
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 mei 2016 10:03
- Actief als: particulier
2.0 of 3.5 V6
Hallo, Ik ben op zoek naar een 2e hands renault Espace 2008/2007. Welke heeft de voorkeur een 2.0 of de 3.5 V6?
gr. Wiard
gr. Wiard
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16029
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: 2.0 of 3.5 V6
Beide goed. 2.0t in een phase 2 espace voldoet prima.
De 3.5 v6 heeft bij hogere kmstanden wel eens overhittingsproblemen.
De 3.5 v6 heeft bij hogere kmstanden wel eens overhittingsproblemen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Heerlen
Re: 2.0 of 3.5 V6
Zelf erg tevreden met de 3,5V6 , fijn blok met fijne automaat mits netjes onderhouden.
Verbruik is marginaal meer dan de 2.0T
Verbruik is marginaal meer dan de 2.0T
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: 2.0 of 3.5 V6
De 2.0 turbo is een goede motor, maar de turbo's gaan wel eens stuk. De 3,5 is een NISSAN motor met een Aisin Warner automaat. Geweldige motor en bak, motor gaat zeker bij goed onderhoud meer dan 400k mee, de bak wel regelmatig van verse automaatolie voorzien, Renault zegt dat dat niet hoeft maar doe het toch maar iedere 80k, is veel goedkoper dan een revisie en de bak blijft goed schakelen.
mvg WillemS
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16029
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: 2.0 of 3.5 V6
Turbo is inderdaad gevoelig,maar ervaring is dat bij de ph2 modellen dit in veel mindere mate voorkomt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Heerlen
Re: 2.0 of 3.5 V6
Zoals ik al zei goed onderhoud en daar zit de autopmaat dan bij. Ben ook daar erg over te spreken na de flush.. schakelt subliem
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 04 apr 2016 19:44
- Actief als: particulier
- Locatie: Dordt
Re: 2.0 of 3.5 V6
Die 3.5 motoren zie je veel in de Emiraten. Ik zou de koelingsproblemen eerder verwachten bij een 2.0T. Ligt zoiets dan niet aan de rest vd auto?
Master T35-140 2004 & W210-50 1997
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16029
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: 2.0 of 3.5 V6
Bij de v6 ligt de achterste cilinderbank haast klem tegen het schutbord..
Bij de 2.0T is dit het geval met de turbo. Heeft dus iets te maken met de auto zelf.
In mijn dealertijd zag je bij de turbo ph2 weinig defecte turbo's,wellicht een ander smeer/koelsysteem hiervoor.
De revisiespecialist heeft de v6 v4y motor haast op voorraad.
Bij de 2.0T is dit het geval met de turbo. Heeft dus iets te maken met de auto zelf.
In mijn dealertijd zag je bij de turbo ph2 weinig defecte turbo's,wellicht een ander smeer/koelsysteem hiervoor.
De revisiespecialist heeft de v6 v4y motor haast op voorraad.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 12 mei 2013 13:26
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Scharwoude
Re: 2.0 of 3.5 V6
Onze phase 2 2.0 T heeft er inmiddels ook 209.209km op zitten met de eerste turbo, dus wat ons betreft klopt het wel dat de turbo bij de phase 2 minder sel stuk gaat.
Verbruik rond de 1 op 10.
Succes met de keuze.
Verbruik rond de 1 op 10.
Succes met de keuze.
'08 Renault Espace Dynamique 221.000 km
'08 Suzuki Burgman 400 Limited 67.000 km
'09 Citroen C1 99.500 km
'08 Suzuki Burgman 400 Limited 67.000 km
'09 Citroen C1 99.500 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3877
- Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Re: 2.0 of 3.5 V6
@mechanic: geldt bovenstaande van de 3.5 V6 ook bij de Vel Satis ph2? (kijk ik stiekem wel eens bij als Occasion)
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16029
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: 2.0 of 3.5 V6
Die heeft er ook last van inderdaad.
In iets mindere mate.
Het is geen gegeven dat ze dit allemaal hebben.
In iets mindere mate.
Het is geen gegeven dat ze dit allemaal hebben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
- Actief als: particulier
Re: 2.0 of 3.5 V6
het is ook vaak een kwestie van goed met je spullen omgaan. Mijn Vel Satis 2.0T uit 2002 met inmiddels 187000 op de teller heeft ook nog z'n eerste turbo. Ik ververs elke 15000 km de motorolie. Ook moet je de turbo met beleid gebruiken; wanneer na de koude start de meter van de koelvloeistof zijn normale stand bereikt wil dat nog niet zeggen dat de motorolie op temperatuur is....
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: 2.0 of 3.5 V6
@ mechanic, ben je niet in de war met de v6 diesel(ISUZU) die zoveel problemen geeft.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16029
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: 2.0 of 3.5 V6
Al mijn ervaringen baseer ik op wat ik ooit heb meegemaakt.
De v6 benzine in espace/ vel satis kwam vaak met koppakking problemen bij de achterste bank.
De v6 benzine in espace/ vel satis kwam vaak met koppakking problemen bij de achterste bank.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 1-hit-wonder
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 mei 2016 08:59
- Actief als: particulier
Re: 2.0 of 3.5 V6
Goedemorgen, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een Grand Espace uit 2003 met de 3,5 liter 6 cilinder. Ik heb de auto nu ruim 3 jaar en ik ben er zeer tevreden over. Wat een ruimteschip met ongelooflijk veel comfort. Vorige week ben ik met mijn gezin naar Oostenrijk gereden en zelfs na 3 jaar zit je nog steeds met een grote glimlach achter het stuur Die 240 pk is wel erg fijn..
Ik had bij aanschaf 3 jaar gelden dezelfde vraag. 2 liter of 3,5 liter. Ik kan gerust zeggen dat ik geen seconde spijt heb van mijn keuze. Wat een topauto! Het verbruik was voor mij niet doorslaggevend. Dorstig zijn ze allebei..
Groet Laurens
Ik had bij aanschaf 3 jaar gelden dezelfde vraag. 2 liter of 3,5 liter. Ik kan gerust zeggen dat ik geen seconde spijt heb van mijn keuze. Wat een topauto! Het verbruik was voor mij niet doorslaggevend. Dorstig zijn ze allebei..
Groet Laurens
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 20 jun 2010 23:00
- Actief als: particulier
Re: 2.0 of 3.5 V6
Tja, het blijft natuurlijk een Renault.
Al is de 3.5 een Nissan blok
@renier: zou wel een behoorlijke upgrade zijn, wat moet zo'n tweedehandsje nou nog moeten opleveren?
Al is de 3.5 een Nissan blok
@renier: zou wel een behoorlijke upgrade zijn, wat moet zo'n tweedehandsje nou nog moeten opleveren?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Heerlen
Re: 2.0 of 3.5 V6
Vandaag was ik naar Unna in Duitsland en met een gem snelheid van ca 130 km een verbruik van 9,4 l/100 km.
Normaliter binnendoor met normale rijstijl ca 13,2 L/100 km.
Geen verkeerde waardes voor de 3,5 denk ik.
Normaliter binnendoor met normale rijstijl ca 13,2 L/100 km.
Geen verkeerde waardes voor de 3,5 denk ik.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: 2.0 of 3.5 V6
Prima waarden !! De grap is dat iedere verandering van de stand van het "gaspedaal" voor extra brandstofverbruik zorgt.
Dus de truuk met een spons op je gaspedaal, werkt echt wel.
mvg WillemS
Dus de truuk met een spons op je gaspedaal, werkt echt wel.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 04 apr 2016 19:44
- Actief als: particulier
- Locatie: Dordt
Re: 2.0 of 3.5 V6
Daar zeg je wat! Die (spons) ga ik onthouden. Thanks
Master T35-140 2004 & W210-50 1997
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: 2.0 of 3.5 V6
Ja, en vroeger was er nog een brandstofbesparende tip. Een blokje hout onder het gaspedaal.
Maar de 3,5 v6 Espace heeft naast een cruise-control ook een snelheidsbegrenzer net als in mijn Avantime.
Maar de 3,5 v6 Espace heeft naast een cruise-control ook een snelheidsbegrenzer net als in mijn Avantime.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Heerlen
Re: 2.0 of 3.5 V6
heel simpel, kijk ver vooruit en anticipeer. cruise op 130 km/h en dan zelf laten hervatten met de R als ie er vanaf is.
Uiteraard voelt het lekker met lood in je schoenen maar dat kost dan ook zat.
Uiteraard voelt het lekker met lood in je schoenen maar dat kost dan ook zat.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
- Actief als: particulier
- Locatie: La Provence
- Contacteer:
Re: 2.0 of 3.5 V6
Grappig maar als ik met de cruise op 130 de snelheid met de 'R' laat hernemen lijkt het , nadat hij even in z'n haar heeft gekrabd om na te denken , alsof er een bij in z'n grote kont heeft gestoken .
Hij perst er dan alles uit wat hij heeft om zo snel mogelijk terug aan 130 Km./u. te geraken .
De actuele verbruiksmeter geeft dan waarden flink over de 20 liter
Hij perst er dan alles uit wat hij heeft om zo snel mogelijk terug aan 130 Km./u. te geraken .
De actuele verbruiksmeter geeft dan waarden flink over de 20 liter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
- Actief als: particulier
- Locatie: La Provence
- Contacteer:
Re: 2.0 of 3.5 V6
Vraagje voor de heren techneuten :
Vroegeu werd er wel eens gezegd als je aan een auto een trekhaak ging monteren deed je er goed aan het
koelsysteem wat uit te breiden .
(Ik heb verschillende Peugeots gehad met een extra radiator achter de voorbumper of ergens waar het mogelijk was .)
Is zoiets dan niet mogelijk bij een Espace V6 met koelproblemen ?
Vroegeu werd er wel eens gezegd als je aan een auto een trekhaak ging monteren deed je er goed aan het
koelsysteem wat uit te breiden .
(Ik heb verschillende Peugeots gehad met een extra radiator achter de voorbumper of ergens waar het mogelijk was .)
Is zoiets dan niet mogelijk bij een Espace V6 met koelproblemen ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: 2.0 of 3.5 V6
Natuurlijk is dat mogelijk, maar het koelsysteem heeft tegenwoordig een flinke overcapaciteit.
Wat wel van belang is is dat de condensor voor de airco voor de koelradiateur is gemonteerd, ertussen kan wat troep geraken waardoor de koelende werking belemmerd wordt. Zo nu en dan goed schoon maken is de boodschap. De condensor wordt ook warm als de airco aanstaat, dat werkt ook enigzins tegen, bovendien heeft de Espace4 een watergekoelde alternator.
Al met al wel voldoende capaciteit mits goed onderhouden.
mvg WillemS
Wat wel van belang is is dat de condensor voor de airco voor de koelradiateur is gemonteerd, ertussen kan wat troep geraken waardoor de koelende werking belemmerd wordt. Zo nu en dan goed schoon maken is de boodschap. De condensor wordt ook warm als de airco aanstaat, dat werkt ook enigzins tegen, bovendien heeft de Espace4 een watergekoelde alternator.
Al met al wel voldoende capaciteit mits goed onderhouden.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: 2.0 of 3.5 V6
Wat is tegenwoordig? Vanaf phase 2 of nog nieuwer?
Getypt met veegtelefoon
Getypt met veegtelefoon
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 04 apr 2016 19:44
- Actief als: particulier
- Locatie: Dordt
Re: 2.0 of 3.5 V6
Het vergroten van je koeling is niet altijd nodig. Respecteer de techniek en neem je gemak bij zware omstandigheden. Hoogzomer met aanhanger in de bergen is effe het zwaarste wat ik kan verzinnen. Hier doe je er goed aan om dan wat rustiger aan te doen. Een gechipte turbo motor heeft het dan eerder gevaarlijk zwaar door de ijle lucht en daarmee de kans op overtoeren etc.
Master T35-140 2004 & W210-50 1997
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: 2.0 of 3.5 V6
Wat versta jij onder overtoeren bij een turbo?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 04 apr 2016 19:44
- Actief als: particulier
- Locatie: Dordt
Re: 2.0 of 3.5 V6
Bij PACCAR in Seattle heb ik in het lab gewerkt aan de deuren van de test ruimtes en heb van de techneuten uitleg gekregen. Één van de tests is om de motoren bij onderdruk te belasten. Hiermee wordt rijden/belasten op hoogte gesimuleerd. Door de ijle lucht krijgt een turbo minder weerstand en gaat daardoor sneller draaien waardoor de kans op defragmenteren/uitelkaarspetteren toe neemt.
Master T35-140 2004 & W210-50 1997
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: 2.0 of 3.5 V6
Bij moderne auto's met turbo wordt ook de luchtdruk gemeten. Meet deze ijle lucht dan wordt de turbo hierop begrensd. Om te voorkomen dat de turbo het hiernamaals in gaat om zijn druk te halen. Had mijn Leon uit 2003 ook al. Ook de uitgassen temperatuur wordt gemeten en mocht deze te hoog worden dan grijpt hij hierop in.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 04 apr 2016 19:44
- Actief als: particulier
- Locatie: Dordt
Re: 2.0 of 3.5 V6
Bij standaard motoren is er ook niets aan de hand. Ik bedoel ook de gechipte motoren.
Master T35-140 2004 & W210-50 1997
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: 2.0 of 3.5 V6
Dan werkt dit nog steeds... Mijn laatste 4 auto's zijn allemaal gechipt geweest en daar bleef dit allemaal gewoon werken. Als het mis gaat ligt dit 9 van de 10 keergewoon aan verkeerde tuning.... Teveel de grens opzoeken, je moet wel binnen de specs blijven. Er zijn heel veel foute tuners...Pikey schreef:Bij standaard motoren is er ook niets aan de hand. Ik bedoel ook de gechipte motoren.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Heerlen
Re: 2.0 of 3.5 V6
Met een 3.5V6 hoef je niet te chippen!
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 04 apr 2016 19:44
- Actief als: particulier
- Locatie: Dordt
Re: 2.0 of 3.5 V6
Dat lijkt mij ook de beste motor. Gewoon een ouderwets lekkere motor zonder kunstgrepen. Ik ben fan van grote rustige motoren liefst met een schakelluie automaat
Master T35-140 2004 & W210-50 1997
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
- Actief als: particulier
- Locatie: La Provence
- Contacteer:
Re: 2.0 of 3.5 V6
Techniek respecteren , binnen de specs blijven en dikke V-veel motoren zonder kunstgrepen die je niet hoeft te chippen .
Hier begin ik me begot goed thuis te voelen .
Hier begin ik me begot goed thuis te voelen .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut