Heeft iemand ervaring met een bedrade DAB+ converter?

Topic author
paulvr
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 04 okt 2017 01:15
Actief als: particulier

Heeft iemand ervaring met een bedrade DAB+ converter?

Bericht door paulvr »

Al enige tijd speel ik met de gedachte om onze Grand Scenic (2005) voor DAB+ radio geschikt te maken.
Ik kan natuurlijk de hele Becker Carminat eruit spitten en er een gewone autoradio met DAB+ in monteren, maar dan ben ik meteen de bediening aan het stuur kwijt. En ja, de navigatie gaat maar tot 2005 maar voor oudere adressen is ie meestan nog best bruikbaar.

Op dit moment hangt er een oude handsfree Nokia telefoon unit uit 2005 aan de stekkeringang bovenaan, ik zou het liefst die aansluiting gebruiken om een DAB+ converter aan te hangen met hetzelfde principe: als de radio aangezet wordt neemt de autoradio zijn geluid over.

Het probleem is dat ik maar moeilijk kan onderscheiden welk type DAB+-radio hiervoor geschikt is. Ik wil geen unit die DAB+ kanalen op een FM frekwentie omzet want hier in Nederland zijn we zio vergeven van de commerciële en lokale zendertjes dat er niet één frekwentie blijkt te zijn waarop je de hele weg een ongestoord dus relatief leeg kanaal hebt.

Uiteraard zal het wel lukken om ergens een äudio out"-model te vinden maar de Carminat wil signaal voordat ie op een aux-in signaal reageert. Ik neem aan dat zo'n handsfree car unit een of ander voltage op een van de draden naar de Becker meestuurt om hem te vertellen dat ie moet overschakelen.

Alternatief zou ook zoiets indirect kunnen door een bluetooth ontvangertje aan die aux-in ingang van de Becker te hangen, feitelijk zelfs beter omdat je dan naast een dab+ radio ook nog een ander apparaat zoals een handsfree telefoon kunt aansluiten. Maar ook hiervoor geldt: wat past gemakkelijk op een Carminat zoals nu mijn Nokia handsfree unit dat doet?

Kan iemand me hier wat adviezen geven? Bij voorbaat heel hartelijk dank!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut