Laguna II probleempjes

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.

Topic author
Status Quo
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Laguna II probleempjes

Bericht door Status Quo »

Hallo ik ben nieuw op dit forum, even een klein stukje achtergrond.

Ik heb een laguna II 1.8 16v privilege hatchback bj 11-2001 165.000 km
Deze voormalige leaseauto heb ik in aug. 2005 van een collega overgenomen er stond toen 105.000 op, deze had geen tot noemenswaardige problemen. (het is een betrouwbare collega vandaar mijn keuze)

Ik daarentegen sta meer bij de dealer dan op de weg, een kleine opsomming tot nu toe.
bij 120.000 de distributieriem moeten vervangen
bij 163.000 de complete bak + koppelingsplaten moeten vervangen

bij kleine en grote beurten:

Voor en achterbanden moetenvervangen.Michelin premacy 205/55 R16
remblokken voor moeten vervangen
Rechterachterschokbreker moeten vervangen.

al met al misschien niet zo schokkend, echter de rekeningen van de dealer bij elkaar optellend zijn dat wel degenlijk.

nu heb ik via dit forum al het e.e.a. kunnen oplossen w.o. het lichtprobleem in de airco-unit, wat simpel zeg thx.

Ik heb echter de volgende vragen

1. Mijn kilometer display gaat zo af en toe van helder naar wazig. maakt niet uit bij welk weertype, accu is in orde.

2. normaliter moet je de startknop 1x indrukken en dan start de motor, bij mij heeft dit nog nooit gewerkt, ik moet deze knop altijd ingedrukt houden. Inmiddels heb ik de kaartlezer uit-en ingebouw zie hier 2 rode zachte rubberen knopjes waarvan er 1 wordt ingedrukt wanneer ik de kaart in de kaartlezer steek, die andere rode knop wordt niet geraakt, maar ik weet niet of dit ook moet.

3. Cruisecontrol valt regelmatig uit tijdens rijden wanneer ik de snelheid met de linkerknop op- of afvoer, het groene indicatorlampje valt dan ook helemaal weg en ik krijg het renault logo ipv snelheidsregelaar te zien. Dit gebeurt ook bij het gebruiken van de rem of koppeling. Vandaag heb ik dit bij de renaultdealer laten checken, maar deze hadden het nog nooit meegemaakt. de schakelaar in het dasboard werkt perfect(deze heb ik ook al uit- en ingebouwd)

4. Wanneer ik achteruit rijd, hoor ik rechtsachter een harde kraak, soms hoor ik dit ook in een bocht, het vreemde is dat ik dit niet hoor wanneer ik over behoorlijke verkeersdrempels of hobbel in een rechte lijn rijd, de dealer heeft de schobreker vervangen, maar de kraakt blijft.

nou ik hoop veel informatie te krijgen alvast bedankt......... :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen