TNM vs Fastned

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 12 mei 2018 21:11
Actief als: particulier

Re: TNM vs Fastned

Bericht door GillettiNo »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Het is niet echt een Allego topic, maar ik ben ook even wezen zoeken op hun site. Aangezien hun laadpunt bij Bunnik aan de A12 op mijn route ligt. Ze zijn er inderdaad wel heel transparant in..

Snelladen

'gewoon' laden

Bij de laatste denk ik dat we met de Zoe zelfs in een nadeel kunnen zijn, gezien de tijdstarieven die ze hanteren.. :shock:
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 39
Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39

Bericht door Hachy »

Nou ja, dat je duur bent is één ding. Maar vermeld dan op zijn minst het starttarief en het tarief per minuut op de laadpaal zelf. Een URL is volstrekt onvoldoende.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GillettiNo
Lid
Lid
Laatste bezoek: 12 mei 2018 21:11

Bericht door GillettiNo »

Ja, dat ben ik ook met je eens
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Vandaag tijdens de hoorzitting in de Tweede Kamer over elektrisch rijden kwam dit onderwerp ook naar voren. Ik kwam op het volgende idee:
Advies tarifering laadpaal: per kWh zolang de auto aan het laden is; per tijdseenheid als auto vol is. Maak kWh goedkoop en tijd duur.
Meteen op Twitter gezet. Kreeg bijval door retweets.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur

Bericht door Hachy »

Goed idee man!
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 15
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25

Bericht door OlafH »

Daar zit wel een dingetje aan, omdat bij een snellader het net zo lang duurt om van 98% naar 100% te komen als van 10% naar 80%. Dus goed idee, met als nuancering dat kosten per tijdseenheid moeten ingaan als er minder dan 2kW vermogen gevraagd wordt bijvoorbeeld. Hoewel die grens eigenlijk hoger zou moeten liggen, maar dan kom je weer in de knoop bij de langzame palen.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25

Bericht door PieterZoe »

Goed idee en goede nuancering

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Goed idee inderdaad. Men zou het 'overgangsvermogen' ook kunnen laten verschillen tussen een snellader (43kW of hoger: bij 7-11kW/80% SOC) en een standaardlader (tot 22kW: bij ca. 1-2kW).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Contacteer:

Bericht door fivari »

Dit is de tariefstructuur van EV-point. Een Belgische provider met een twintigtal laadpalen. Ik kan me er wel in vinden, zeker als Zoe-rijder.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 25
Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01

Bericht door Nivve »

Voor het boetetarief als er niet meer wordt geladen:

Enige nadeel is dat het variabel is wanneer het boetetarief ingaat. Kan je beter een vaste tijd afspreken, bijvoorbeeld bij een snellader een tijdstarief na 20 of 30 minuten. Bij langzame laders kan je het (voor nu, bij minder 3,7 max EVs kan dit omlaag) nog hoog houden, bijvoorbeeld na 6 uur ingang van het tijdstarief (vanaf begin laden dan). Gezien voor voor langzaampalen de 'dagladers' het ergste zijn (8 uur neerzetten, 10 uur vol, 17 uur van de paal naar huis), lijkt me dat al voldoende om het echte probleem aan te pakken.
(Eigenlijk een beetje KISS; waarom moeilijk doen als de makkelijke manier het probleem ook voor 95% oplost)

Anders gaat het weer met notificaties werken of krijg je dat je in het tijdstarief valt terwijl je het niet verwacht. Ook irritant dat je dan pas het tarief weet van je sessie als je het omrekent van percentage batterij -> kWh tot vol -> x uur bij y KW -> hoe lang wil ik staan. Voor jan met de pet lijkt me wat veel moeite voor een boetetarief. Het gaat er niet om dat elke minuut verrekend wordt, maar eerder dat er niet excessief wordt geladen, dus de uitschieters.
Helemaal zolang de KW nog niet bij de palen wordt aangegeven is het natuurlijk al helemaal niet in te schatten... maar dat is een ander probleem.

Die EV-point is lekker flexibel, kan ik me nog redelijk in vinden. Dat trickle charging niet geldt tussen 23:00 en 07:00 vind ik wel een mooi voorbeeld van een toepasselijk tarief, gegrond in praktijk.
Ik weet alleen niet of het wel goed werkt met load balancing, helemaal als ie dan net 13 kw pakt maar je toch voor 22kw betaald... Dat is een groot verschil voor dezelfde prijs (maar goed, die palen zullen ze dan wel niet hebben denk ik dan maar :roll: ).
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door fivari »

EV-point biedt altijd dezelfde configuratie aan: telkens een laadpunt met 2 keer 22 kW, alsof het voor de Zoe is ontworpen.
Wie minder snel kan laden wordt al enigszins beboet, want het tarief per kWh ligt hoger.
Hier vlakbij, op de parking van het ziekenhuis, hebben ze zo'n dubbel laadpunt staan met vier parkeerplaatsen. Daar hebben ze de laadpaal zo geconfigureerd dat van zodra het laden door het voertuig beëindigd wordt, het laadstation de laadkabel lost zodat een ander voertuig het punt kan gebruiken. Dat vind ik persoonlijk ideaal. De laadkabel moet dan wel kant voertuig vergendeld zijn of hij kan gewoon worden meegenomen.
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid

Bericht door Nivve »

Ah, das erg handig. Heb ik nog bij geen één andere laadpaal gezien tot nu toe. Niet meer wachten tot de eigenaar terug is van zijn zaken.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Zie je wel, de Belgen zijn toch best vaak iets slimmer dan die Ollanders. ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid

Bericht door PieterZoe »

Zeker slim van die kabel losgooien.

Maar niet zo slim is dat er in Belgie blijkbaar geen roamingverplichting geldt (die wij in NL wel hebben). Voor deze aanbieder heb je weer een apart pasje nodig, welke je niet kunt gebruiken voor andere palen en vise versa. Dat is de killer voor een succesvolle uitrol van een oplaadinfrastructuur.

In NL geld de roamingverplichting: elke nieuwe aanbieder moet alle pasjes van alle andere aanbieders accepteren. En alle aanbieders moet de tarieven van alle andere aanbieders kunnen doorberekenen. Zie wat dat heeft opgeleverd: een infrastructuur met zeer hoge paaldichtheid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 30
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42

Bericht door zoe2goe »

Volgens mij is er in NL geen roaming verplichting (FastNed?). Alleen ben je natuurlijk als kleine partij ten dode opgeschreven als je niet meedoet met de clearing house constructie, die meen ik door E-laad is opgezet.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door fivari »

PieterZoe schreef:Maar niet zo slim is dat er in Belgie blijkbaar geen roamingverplichting geldt (die wij in NL wel hebben). Voor deze aanbieder heb je weer een apart pasje nodig, welke je niet kunt gebruiken voor andere palen en vise versa. Dat is de killer voor een succesvolle uitrol van een oplaadinfrastructuur.

In NL geld de roamingverplichting: elke nieuwe aanbieder moet alle pasjes van alle andere aanbieders accepteren. En alle aanbieders moet de tarieven van alle andere aanbieders kunnen doorberekenen. Zie wat dat heeft opgeleverd: een infrastructuur met zeer hoge paaldichtheid
Daar heb je ook gelijk. roamingverplichting is een goed idee want onvermijdelijk kom je ooit een paal tegen die net niet afgedekt is met een van je tien laadpassen. Er is EV-Point en er is Be-Charged die niet meedoen. Maar je hebt ook Ecotap en EVbox die niet met de laadpas van TNM geactiveerd kunnen worden. Al de rest lukt met TNM.
Ik bereid een tripje voor in Saarland ( Duitsland. Daar biedt men gratis laden aan en de laadpalen kunnen geactiveerd worden door het inschuiven van een kredietkaart, niet om te betalen maar als "sleutel") Ook slim gezien.
Nog even over EV-point. Zij bieden voor niet abonnees ook de mogelijkheid om de paal te activeren via SMS en mist opgave van je IBANnummer voor de verrekening.
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid

Bericht door PieterZoe »

@zoe2goe
Jeroen, roamingverplichting geldt voor alle oplaadpunten geplaatst in de openbare ruimte (zeg maar alle 11kw paaltjes langs de openbare weg in steden en dorpen). De andere verplichting betreft het publiceren van bescihikbaarheidsdata in een open-data format naar een centrale database waar iederen toegang toe heeft.

Wat precies de verplichting is voor de snelladers bij Van der Valks etc weet ik niet zeker. Ik denk dat het voor hun ook geldt. Maar iig is het verstandig van ze om te doen, zoals jij al terecht aangaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur

Bericht door Hachy »

Dan alleen nog de verplichting van de tarief stelling op de paal vermelden.

Hier in de gemeente doen ze het ook wel aardig; alle publieke palen zijn gratis laden én gratis parkeren, echter is je auto nog steeds aangesloten 4 uur nadat je batterij vol is (lees: er geen stroom meer wordt gevraagd) gaat het reguliere laadtarief in werking. (Dit geldt overigens niet tussen 22:00-08:00).

Daar zouden veel steden een voorbeeld aan kunnen nemen. Zonder problemen een paar uur parkeren/volladen en daarna gewoon moven. Simpel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

OlafH
lid
lid

Bericht door OlafH »

Hoi Hachy, zou je die locaties of gemeente kunnen doorgeven via PB of in het draadje met de gratis laadpalen mochten ze nog niet bekend zijn? Thnx!
R110 september 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur

Bericht door Hachy »

Het is een beetje tegenstrijdig... https://www.apeldoorn.nl/e-laadpunt-aanvullend

Bij aanvraag staat: U betaalt het starttarief van € 0,50. Daarna betaalt u € 0,33 /kWh voor het opladen bij een openbaar e-laadpunt.

Maar bij "aanvullend" staat:

De gemeente houdt openbare laadpunten graag zo veel mogelijk beschikbaar voor inwoners en gasten. Daarom brengen we vanaf 4 uur na het volledig opgeladen zijn van de betreffende accu, kosten in rekening. Deze extra kosten zijn gelijk aan het reguliere laadtarief per uur en verrekenen we automatisch met uw laadtegoed. Nachturen (22.00 tot 08.00 uur) zijn hierin uitgezonderd.

Ik zal het even navragen bij de Gemeente.

Dit zijn de locaties in elk geval: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... I&hl=en_US

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 8
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04

Bericht door RudyH »

Vandaag rekening gekregen van TNM. €1,35 per kWh. 36,46 kWh geladen. Stond een beetje perplex van de prijs. Dacht dat de prijs per kWh rond de €0,35 was.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 18
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51

Bericht door HarmOtten »

The New Motion hanteert voor hun eigen snelladers momenteel een tarief van €0,50 per minuut. (Bij laden met 43kW wordt de prijs dan €0,70* per kWh), plus €0,35 transactiekosten per sessie. Verder zijn ze doorgeefluik en berekenen dan de prijs door die hun provider vraagt, en voegen daar ook €0,35 transactiekosten aan toe.

Zie hier het tarieven overzicht.

*) Let op, dit is alleen in het meest gunstige geval als je dus echt met 3fasen * 230V * 64A = 43kW kan laden. De meeste van deze palen leveren vaak maar maximaal 59A, oftewel 40kW. Dan wordt de prijs €0,50 / (40kW / 60min) = €0,75 per kWh.
Als de auto dan bij een bepaald accupercentage het vermogen verder beperkt, loopt de prijs per kWh nog meer op... :?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Ik mijd al het snellaad-geboefte inmiddels als de vliegende pest. Ik laad zelf (en dat is luxe, ben ik mij van bewust) zo veel mogelijk thuis en op bestemming, waardoor ook Fastned voor mij in die tarievensfeer zit. Even snel voor de zekerheid bijnippen doe ik dus echt niet meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RudyH
lid
lid

TNM vs Fastned

Bericht door RudyH »

Snelladers doe ik alleen wanneer het niet anders kan en ik geen tijd heb om lang ergens te staan. Laatst dus 2 keer geladen en prijs viel me vies tegen. Overigens klaag ik niet hoor, ben blij dat ze er staan. Daarnaast laad ik veel thuis maar ook gratis op het werk.

Gezien ik mijn ZOE nog steeds niet terug heb en nog een weekje mag rijden in de ICE vandaag moeten tanken. €50,- afgerekend, is lang geleden dat ik op deze manier zelf heb moeten afrekenen.

Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Laatste bezoek: 15 mar 2018 13:35

Bericht door alexdepalex »

Mijn Nuon pas geeft nog steeds 35 cent/kWh met 60 cent starttarief bij Allego (v/d Valk, Eindhoven). Vind ik vooralsnog meevallen voor incidenteel gebruik. Ik laad verder thuis en op het werk.
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid

Bericht door Nivve »

Eergisteren nog bij Sassenheim vd Valk gestaan. Ik mijdt ze ook als de pest maar had net even die paar km extra nodig om de volgende dag weer op het werk te komen en de laadpaal was bezet. 7 minuten gestaan en geen 4 kWh geladen (zal dus ongeveer 4 euro zijn geweest, incl. starttarief).
Voor de snelle nipjes moet je het dus ook niet doen, zal wel niet begonnen zijn met vol vermogen (Had CanZE niet bij me :fp: ...)
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48

Bericht door BB-One »

Ik had de vraag bij TNM neergelegd of de verhoging van de tarieven nu geholpen heeft om langladers te weren. Hierop heb ik na een reminder een antwoord gekregen:
>>>
Helaas heb ik van mijn collega's van marketing te horen gekregen dat het nog te vroeg is om hier een conclusie over te kunnen trekken. Ik kan uw vraag daarom helaas nog niet beantwoorden. Wanneer wij deze informatie wel hebben, zullen we hierover contact met u opnemen.
>>>

Gelijk maar een reminder in mijn agenda gezet om over drie maanden dezelfde vraag nogmaals te sturen aan de ene kant omdat ik het wel leuk vind om stellige uitspraken van iemand te blijven toetsen, maar aan de andere kant ben ik ook oprecht benieuwd, want in mijn beleving is het enige resultaat van aanpassing van de tarifering dat iedereen (lees: in ieder geval ondergetekende) de Allego's/TNM snelladers mijdt als de pest. (lees: kunnen zeggen zie je nu wel dat heb ik altijd gezegd 8) )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur

Bericht door Hachy »

Was hier iemand handig met stickers?

Nu wil ik niets suggereren, maar wat zou het toch grappig zijn als er ineens een sticker op die paal zit met de tekst:
"PAS OP! Deze laadpaal staat bekend als een WOEKERPAAL en kan u veel geld gaan kosten" Met daarbij een QR code die de mensen naar naar www.woekerpaal.nl/lijst.html doorstuurt waar een lijst met woekerpalen op gepubliceerd wordt.

Onder woekerpalen denk ik dan aan alle laadpalen waar het tarief niet duidelijk op genoemd wordt, met laadtarieven boven de 40 cent per kWh of per minuut en/of een starttarief wat hoger ligt dan €0,60 ex btw.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

:-P Power to the people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Z.E.Paulus
Lid
Lid
Laatste bezoek: 17 jun 2019 16:45

Bericht door Z.E.Paulus »

TNM is echt niet interessant meer om te gaan snelladen met hun nieuwe tarieven...
Voor de tariefwijziging betaalde je voor een vergelijkbare laadbeurt ongeveer zo'n €5,50...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RudyH
lid
lid

Bericht door RudyH »

@Hachy, stickers kunnen idd gemaakt worden maar ik denk dat alleen een app of website voldoende is. Ik zou bijna zeggen dat Fastned en TNM prijs afspraken hebben gemaakt mbt snelladen daar je nu ook je TNM account kunt koppelen aan Fastned.

Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Laatste bezoek: 15 mar 2018 13:35

Bericht door alexdepalex »

Hmm. Op die opmerking van mijn Nuon pas moet ik terug komen. Ik weet niet hoe het nu precies in elkaar zit, maar ik betaal nu blijkbaar 2,27 als starttarief en 0,23 per minuut. Dan klopt dus de info op de site van Allego en TNM ook niet meer. Maandag maar bellen met Nuon en Allego, maar 1 ding weet ik wel. Laden bij dit soort gelegenheden is inderdaad afgelopen.
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Laatste bezoek: 09 jun 2025 09:04

Bericht door Casss »

Wat ik mij afvraag, nu veel Zoe rijders de snelladers zo veel als mogelijk trachten te mijden.

Stel even een wereld voor waarin wij met z'n allen de beschikking zouden hebben over een eigen mobiele Fivari-charger http://www.fivari.be. Zou dan het creeren van een landelijk dekkend netwerk van 3-fase stopcontacten, geschikt voor 22 kW laden, niet waardevol zijn? Het liefst met een betaalmodel waarbij je een vast bedrag per periode betaalt, dus met zo min mogelijk transactiegedoe/geregistreer per laadsessie? (meer gelijk de Tesla Superchargers). :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid

Bericht door PieterZoe »

Ik tracht snelladers helemaal niet zoveel mogelijk te vermijden. Ik ben erg blij dat ze er zijn. Het geeft me de gelegenheid om met de Zoe grote afstanden in NL af te leggen. Ik heb een 12 Euro abonnement bij FastNed en laad ook bij de Vd Valk snelladers als dat beter uitkomt. Die kosten horen bij de keuze voor elektrisch rijden, net als olie verversen hoort bij ICE rijden.

Ik zie ook veel andere Zoe's bij deze snelladers dus voel me allerminst alleen in deze keuze. Lang leve de vrijheid om elektrisch te kunnen rijden dwars door Nederland!

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

TNM vs Fastned

Bericht door MartijnEV »

Ik ben het Volledig eens met PieterZoe. Sinds 1 juni rijd ik alle kilometers 100% elektrisch, ook de zakelijke lange afstanden voor mijn werkgever. Tot voor kort had ik daarvoor nog een leasediesel van de 'baas'. Maar die heb ik dus nu ingeleverd en nu rijd ik alles zakelijk en privé (deed ik al) 100% elektrisch met de eigen Renault Zoe. In totaal ca 50.000 km per jaar. Dat bevalt overigens zeer goed en is ook vooral mogelijk dankzij het prachtige snellaadnetwerk in Nederland. De voorkeur gaat wel uit naar Fastned, vanwege de hoge tarieven bij Allego vermijd ik Allego (puur vanwege de prijs), maar ik ben wel erg blij dat die er ook zijn, zeker op plekken waar Fastned nog geen station heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

OlafH
lid
lid

Bericht door OlafH »

Hier nog een in het rijtje van Martijn en Pieter. Voor 12 euro Fastned en je betaalt voor elke kW hetzelfde als met langzaamladen. En kom op zeg, voor de service van langs de snelweg goed en snel te kunnen laden kun je best 6 ijsjes minder eten per maand. Allego/TNM mijd ik principieel en ik hoop velen met mij. Die prijzen zijn echt over the top en ik hoop werkelijk dat ze het businessmodel niet rond krijgen met het tijdladen.
Wat niet wegneemt dat ik de Fivarilader een ontstellend geil apparaat vind wat ik graag zou willen hebben in mijn gadget collectie. Als ik toch niet had besloten met een ICE op vakantie te gaan, had ik wellicht er een afgenomen. Maar economisch beschouwd kun je er zo'n 60 maanden Fastned abbo voor kopen en dat laatste doe ik dan toch liever.
R110 september 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community