Voor het boetetarief als er niet meer wordt geladen:
Enige nadeel is dat het variabel is wanneer het boetetarief ingaat. Kan je beter een vaste tijd afspreken, bijvoorbeeld bij een snellader een tijdstarief na 20 of 30 minuten. Bij langzame laders kan je het (voor nu, bij minder 3,7 max EVs kan dit omlaag) nog hoog houden, bijvoorbeeld na 6 uur ingang van het tijdstarief (vanaf begin laden dan). Gezien voor voor langzaampalen de 'dagladers' het ergste zijn (8 uur neerzetten, 10 uur vol, 17 uur van de paal naar huis), lijkt me dat al voldoende om het echte probleem aan te pakken.
(Eigenlijk een beetje KISS; waarom moeilijk doen als de makkelijke manier het probleem ook voor 95% oplost)
Anders gaat het weer met notificaties werken of krijg je dat je in het tijdstarief valt terwijl je het niet verwacht. Ook irritant dat je dan pas het tarief weet van je sessie als je het omrekent van percentage batterij -> kWh tot vol -> x uur bij y KW -> hoe lang wil ik staan. Voor jan met de pet lijkt me wat veel moeite voor een boetetarief. Het gaat er niet om dat elke minuut verrekend wordt, maar eerder dat er niet excessief wordt geladen, dus de uitschieters.
Helemaal zolang de KW nog niet bij de palen wordt aangegeven is het natuurlijk al helemaal niet in te schatten... maar dat is een ander probleem.
Die EV-point is lekker flexibel, kan ik me nog redelijk in vinden. Dat trickle charging niet geldt tussen 23:00 en 07:00 vind ik wel een mooi voorbeeld van een toepasselijk tarief, gegrond in praktijk.
Ik weet alleen niet of het wel goed werkt met load balancing, helemaal als ie dan net 13 kw pakt maar je toch voor 22kw betaald... Dat is een groot verschil voor dezelfde prijs (maar goed, die palen zullen ze dan wel niet hebben denk ik dan maar

).