Test je Zoe met openbare laadpalen

Plaats reactie

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Actief als: particulier

Test je Zoe met openbare laadpalen

Bericht door PieterZoe »

Sommige Zoe-rijders hebben problemen met openbare laadpalen terwijl anderen dat niet hebben. Dat kan te maken hebben met de software of hardware (bijv. de BCB) in de auto. Als je vaker niet kunt laden bij openbare laadpalen, kan het de moeite waard zijn om dit aan te kaarten bij de dealer. Ik heb ooit eens de BCB en software laten vervangen en kan sindsdien echt overal in NL bij alle merken laadpalen zonder problemen laden.

Recentelijk kreeg ik een vrij nieuwe Zoe (bwjr 2015) mee als leenauto. Het viel me op dat deze bij diverse openbare laadpalen niet kon laden. Ik kreeg de typische rode neus en storingsmelding op het dashboard.

Bij de volgende twee laadpalen kon deze Zoe niet laden, terwijl ik daar met mijn Zoe probleemloos kan laden. Beide punten zijn in Amsterdam West op 2 minuten van de A10. De punten liggen 2 km van elkaar vandaan:
http://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/90193
http://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/89597

Mocht je hier storingen ervaren dan kun je het als een (niet-wetenschappelijke) indicatie beschouwen van het feit dat er met je auto mogelijk iets niet helemaal juist is en dat er goede reden voor de garage is om er werk van te maken.

ps. ik ben na het terugbrengen van de leenZoe natuurlijk meteen met m'n eigen Zoe naar bovenstaande lokaties gereden om vast te stellen dat het geen tijdelijke storing van de laadpalen was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Test je Zoe met openbare laadpalen

Bericht door zoe2goe »

Het verhaal is dat met een (ik weet niet welke) software-update, het breekpunt voor een te hoge aard-weerstand is verhoogt. BCB updates zijn echter niet favoriet bij de dealers: de auto moet spanningsvrij gemaakt worden, en dat is een vervelend klusje. Ik heb wel eens begrepen dat de "oudere" Amsterdamse palen veel last hadden met aarding en de kabel vaak even stevig moest worden aangedraaid.

Zoals je misschien gezien hebt probeer ik te achterhalen hoe de Zoe dat meet. Zo veel interesses, zo weinig tijd......
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen