raar probleem startonderbreking

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
voge
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2007 23:01

raar probleem startonderbreking

Bericht door voge »

Mijn vriendin heeft een mègane 1.9d uit 1996. Ik heb vandaag een koelwaterslang (waterdarm volgens de verpakking :lol: ) vervangen en toen ik de auto weer wilde starten was uiteraard de startbeveiliging erop gegaan. Nou weet ik hoe het normaal hoort te gaan: je doet een startpoging, de startmotor draait rond en het lampje knippert snel. Bij deze auto is er niets van dat alles. Wat er wel gebeurd: de gehele auto komt even zonder stroom te zitten...

Dit houdt dus in: alles gaat uit, ook het klokje en de geheugenzenders in de radio zijn eruit. Ook kun je de deuren niet meer open en dicht doen met de AB..

Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik dit kan verhelpen? Ik zou er geen problemen mee hebben als de startbeveiliging helemaal niet meer werkt, als deze rare storing er maar uit is..

Bedankt!

Groeten,
Serge.

p.s.
ik hoorde net dat mijn vriendin dit ook al een keer gehad heeft, het heeft dus weinig te maken met mijn 'deskundigheid' bij het vervangen van de koelwaterslang.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

tom.vo
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2008 23:00

Re: raar probleem startonderbreking

Bericht door tom.vo »

hoi

ik wet niet of j probleem al opgelost is maa rik heb het ook aan de hand gehad met mijn megane uit 1998. het is de start vergrendeling die een storing geeft. ik heb die laten omzeilen en nu heb ik het probleem niet meer het rood lampje blijft wel pinken als gevolg voor de rest werkt het goed

mvg
tom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

start onderbreker

Bericht door mark en ivonne »

hoi tom
gaat het hier om een startonderbreker die reageerd op de sleutel??
zoja hoe heb je die laten omzeilen?
zou dat ook kunnen met een kangoo uit 2001
groet mark
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

tom.vo
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2008 23:00

Bericht door tom.vo »

hoi

ja dat heeft met elkaar te maken.

bij mij was het ofwel ging alles goed of wel kreeg ik hem open met de afstands bediening maak kon ik hem niet starten en vier even de stroom weg eerst dachten ze dat het de startmotor was. dan heb ik een renault garage gevonden die het wou doen ( weet wel niet meer welke het was ergend in de walen) normaal mogen ze de start onderbreking niet omzijlen is eigentlijk gewoon wat kabeltjes versteken maar ik ken niets van dat technische. je kan gans de start vergrendeling laten nakijken of nieuw zetten maar dat is niet zo goed koop. ik heb eers mijn sleutels laten nakijken dan vervanden, de ontvanger in de auto is ook vervangen geweest en het was nog niet opgelost. nu dat het onderbroken is heeft hij nooit meer zonder stroom gevallen. mijn start vergrendeling is nu wel volledig uitgevallen en kan ik mijn deuren nog enkel open doen met de sleutel. het rood lampje blijft dan wel pinken of branden dat meot je er dan bij nemen. ik denk dat het bij elk type renault kan uitgeschakeld worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht