automatisch inklapbare buitenspiegel ScenicII
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
automatisch inklapbare buitenspiegel ScenicII
Mederijders,
Heb een kort vraagje over de uitvoering van mijn Scenic II fase I. Is een 1.5 DcI Dynamique Luxe. Vroeg me af of de in te klappen buitenspiegels elektrisch zouden moeten zijn. Bij een Privelege is dat wel.... Net gekocht via een garagebedrijf, dus wellicht moeten ze nog ff wat voor me doen....
Hoor het graag.
Heb een kort vraagje over de uitvoering van mijn Scenic II fase I. Is een 1.5 DcI Dynamique Luxe. Vroeg me af of de in te klappen buitenspiegels elektrisch zouden moeten zijn. Bij een Privelege is dat wel.... Net gekocht via een garagebedrijf, dus wellicht moeten ze nog ff wat voor me doen....
Hoor het graag.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
Volgens de folder van de Megane II (okt 2005) die ik hier heb geldt het volgende, denk dat dit bij de Scenic II hetzelfde is:
- Basis (authentique-Expression): niet leverbaar
- Comfort (Authentique-Expression-Dynamique-Privilige): als optie leverbaar
- Luxe (Expression-Dynamique-Privilige): standaard
Ik heb een Dyn. Comfort en dus geen electr. inklapbare spiegels.
In de folder van de Scenic II (Apr 2008) die ik hier heb geldt deze optie vanaf de Tech Line uitvoering, heb echter geen oudere folder hier.
Toch maar eens bij de garage navraag doen dus, zou er dus waarschijnlijk wel op moeten zitten
- Basis (authentique-Expression): niet leverbaar
- Comfort (Authentique-Expression-Dynamique-Privilige): als optie leverbaar
- Luxe (Expression-Dynamique-Privilige): standaard
Ik heb een Dyn. Comfort en dus geen electr. inklapbare spiegels.
In de folder van de Scenic II (Apr 2008) die ik hier heb geldt deze optie vanaf de Tech Line uitvoering, heb echter geen oudere folder hier.
Toch maar eens bij de garage navraag doen dus, zou er dus waarschijnlijk wel op moeten zitten

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
zijn dit soort dingen niet gewoon een instelling?
ergens een "vinkje" aan of uit?
en dan weer een rekening voor de extra optie..?
ergens een "vinkje" aan of uit?
en dan weer een rekening voor de extra optie..?
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Als hij er af fabriek niet mee is uitgerust is het volgens mij niet zo in de boord pc met de clip aan te zetten.
Voor de meeste opties geldt volgens mij wel dat de auto er in meer of mindere mate standaard op is voorbereid, kan Renault mooi geld vangen voor alle opties. Daarin zijn ze neit anders dan andere fabrikanten.
Voor de meeste opties geldt volgens mij wel dat de auto er in meer of mindere mate standaard op is voorbereid, kan Renault mooi geld vangen voor alle opties. Daarin zijn ze neit anders dan andere fabrikanten.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
je kunt het zien aan de knop waarmee je je spiegel versteld.
zit hier een logo aan de onderkant dan klapt hij in zit dit er niet dan raad je het wel
je zou dus een aan knop links , nul stand en aan stand rechts hebben als optie zit voor het inklappen een 4e stand aan de onderkant
zit hier een logo aan de onderkant dan klapt hij in zit dit er niet dan raad je het wel
je zou dus een aan knop links , nul stand en aan stand rechts hebben als optie zit voor het inklappen een 4e stand aan de onderkant
Hide post links |
Bij mijn Laguna is de knop ook voorzien van een 4e stand maar als ik het blad met de opties bekijk die in de garage afgedrukt is zie ik enkel "Inklapbare en elektrische buitenspiegels" dus vermoed ik dat de optie om de spiegels elektrisch in te klappen er niet op zit hoewel de schakelaar erop voorzien is. Dus ik vermoed dat als je die 4e stand hebt dat je daarom niet noodzakelijk elektrisch inklapbare spiegels hebt.
Tenzij ik het verkeerd op heb en er dus een defectje is bij mij
Tenzij ik het verkeerd op heb en er dus een defectje is bij mij

Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 28 sep 2011 08:31
Kiekhoofd, ik denk het laatste !
Ze gaan echt niet die knop met dat symbool er zo op zetten ! Je hebt het wel of niet. Bij Scenic is het zo dat ALLEEN de Luxe uitvoeringen elektrisch naar binnen klappende spiegels hebben. Dus ook een Privilege heeft ze of wel/of niet. Privilege Confort (Niet) Privilege Luxe (Wel) enz enz enz.
(afhankelijk van opties)
Marcel

(afhankelijk van opties)
Marcel
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900 / FINISHINE

17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900 / FINISHINE

Hide post links |
Heb het ondertussen al eens bekeken, het schakelaartje eruit gehaald en uitgemeten. Geeft mooi contact dus daar ligt het niet aan. Zekeringen nagekeken maar ik zie niet direct eentje die gesprongen zou zijn (waar zitten die spiegels bij geschakeld trouwens?). Motor kan stuk zitten natuurlijk maar dit zou dan al aan beide zijden moeten zijn.
Als je een spiegel met motor manueel inklapt voel je dan veel weerstand of is dat even goed inklapbaar als zonder motor? (Ik denk persoonlijk van niet maar anderzijds zal er wel ergens een ontkoppeling zijn voor als je eens iets raakt met de spiegel dat je de motor niet stuk draait)
Anders nog enige tips en hints om na te gaan of er ergens een defectje zit?
:edit:
!!!PROBLEEM OPGELOST!!!
Ik denk dat er ergens een draadje los zat op de fiche of iets dergelijks want had de schakelaar er nog eens uitgehaald om met een andere te proberen van een kennis (wat ook niet werkte
) eventjes aan de draadjes gelodderd en opeens gingen mijn spiegeltjes mooi naar binnen
. Slecht contact dus of iets dergelijks (of toeval).
Hoe dan ook, de flapoortjes worden naar binnen getrokken bij smalle steegjes
Als je een spiegel met motor manueel inklapt voel je dan veel weerstand of is dat even goed inklapbaar als zonder motor? (Ik denk persoonlijk van niet maar anderzijds zal er wel ergens een ontkoppeling zijn voor als je eens iets raakt met de spiegel dat je de motor niet stuk draait)
Anders nog enige tips en hints om na te gaan of er ergens een defectje zit?
:edit:
!!!PROBLEEM OPGELOST!!!

Ik denk dat er ergens een draadje los zat op de fiche of iets dergelijks want had de schakelaar er nog eens uitgehaald om met een andere te proberen van een kennis (wat ook niet werkte

Hoe dan ook, de flapoortjes worden naar binnen getrokken bij smalle steegjes

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in