Grand Espace 2003 goede keus????
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Grand Espace 2003 goede keus????
Goedendag allemaal,
Ik heb vorige week een Grand Espace 2.0T uit 2003 gekocht en wat mij opvalt is dat er toch wel veel negatieve dingen van gebruikers op het internet staan.
Zijn deze auto's nou echt zo slecht?
Ik begrijp wel dat de negatieve reakties als eerste op internet geplaatst worden maar begin me toch een beetje zorgen te maken.
Het is een ex.leaseauto met 135000km. heeft netjes op tijd zijn beurten gehad.
Ik heb vorige week een Grand Espace 2.0T uit 2003 gekocht en wat mij opvalt is dat er toch wel veel negatieve dingen van gebruikers op het internet staan.
Zijn deze auto's nou echt zo slecht?
Ik begrijp wel dat de negatieve reakties als eerste op internet geplaatst worden maar begin me toch een beetje zorgen te maken.
Het is een ex.leaseauto met 135000km. heeft netjes op tijd zijn beurten gehad.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 15 aug 2011 19:45
Beste Kuifje,
Wat mijn ervaringen met lease-auto's zijn (we hebben er al 4 gehad thuis) is dat deze vaak dealer-onderhouden zijn en altijd op tijd de beurten krijgen (kosten voor lease-bedrijf namelijk).
Ook werden bij ons altijd alle mankementen meteen hersteld bij een dealer.
Het maakte niet uit of dat een lampje, of een uitlaat of wat dan ook was.
Dit kan afhankelijk zijn van het soort lease-contract (er zullen er wel verschillende in omloop zijn)
Enigste nadeel bij ex-lease auto's is dat mensen er wat onvoorzichtiger mee zijn omgaan, omdat het toch niet echt hun eigen auto is, en hij maar een 3 tot 5 jaar hoeft mee te gaan.
Misschien kun je een onderhoudshistorie erbij vragen, en als je hem bij een dealer koopt is dit ook vaak de dealer die de auto heeft afgeleverd. Je kunt niet meer dan vragen.
mvg Ruud
Wat mijn ervaringen met lease-auto's zijn (we hebben er al 4 gehad thuis) is dat deze vaak dealer-onderhouden zijn en altijd op tijd de beurten krijgen (kosten voor lease-bedrijf namelijk).
Ook werden bij ons altijd alle mankementen meteen hersteld bij een dealer.
Het maakte niet uit of dat een lampje, of een uitlaat of wat dan ook was.
Dit kan afhankelijk zijn van het soort lease-contract (er zullen er wel verschillende in omloop zijn)
Enigste nadeel bij ex-lease auto's is dat mensen er wat onvoorzichtiger mee zijn omgaan, omdat het toch niet echt hun eigen auto is, en hij maar een 3 tot 5 jaar hoeft mee te gaan.
Misschien kun je een onderhoudshistorie erbij vragen, en als je hem bij een dealer koopt is dit ook vaak de dealer die de auto heeft afgeleverd. Je kunt niet meer dan vragen.
mvg Ruud
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Is het een automaat of schakel?
Ik heb mijn espace (3.0 V6 automaat) gekocht met ong 151.00 km op de teller en daar was de automatische versnellingsbak van defect.
Kosten: ong € 3000,-
Blijkt (althans wat ik gelezen heb) dat dit een veelvoorkomend probleem is bij de automaten rond de 150.000 km....
Ik heb mijn espace (3.0 V6 automaat) gekocht met ong 151.00 km op de teller en daar was de automatische versnellingsbak van defect.
Blijkt (althans wat ik gelezen heb) dat dit een veelvoorkomend probleem is bij de automaten rond de 150.000 km....
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Het is gewoon schakelen geblazen....Chicco schreef:Is het een automaat of schakel?
Ik heb uiteraard proefgereden en hij reed heerlijk, geen rammels, goed sporen en reageerd goed op het gas dus het is gewoon maar afwachten en hopen dat ik een goeie heb gekocht.
Ik krijg de onderhoudshistorie nog toegestuurd van de lease-maatschappij dus daar zal uit blijken wat er aan vervangen is.
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
espace
als je er nog vanaf kunt direct doen, wij hebben afgelopen 2maanden vervangen luchtmassameter- kachelschuif tbv airco- linker aandrijfas omdat keerring lek was - katalysator- raamrubbers - tot nu toe meer dan 2400,00 euro uitgegeven, wat nog meer komt ik weet het niet maar ik werk nu bijna alleen om de auto te alten rijden.
Het is een Espace 2.2dci van 2003 op de teller 152000Km maar de motor heeft net 25000Km gedraaid.
Auto gekocht bij een autobedrijf in Veenendaal verkoopt alleen auto's met boekjes en onderhoud historie.
Naam bedrijf zal ik in dit forum niet noemen maar kom niet in de buurt van de standaardruiter in veenendaal
Het is een Espace 2.2dci van 2003 op de teller 152000Km maar de motor heeft net 25000Km gedraaid.
Auto gekocht bij een autobedrijf in Veenendaal verkoopt alleen auto's met boekjes en onderhoud historie.
Naam bedrijf zal ik in dit forum niet noemen maar kom niet in de buurt van de standaardruiter in veenendaal
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Tja, dat is wel erg veel pech hebben.
Heb je geen garantie gekregen???
Ik heb de auto nu een maandje en moet eerlijk zeggen dat het een heerlijk vervoermiddel is.
Tot nu toe geen enkel probleem en het lijkt wel of hij steeds beter gaat rijden.
De onderhoudshistorie is inmiddels ook binnen en hij heeft keurig op tijd de beurten gehad, uiteraard een nieuwe turbo (2006), wiellagers en achteras zijn vervangen?? en in 10/2007 een nieuwe distributiesnaar/ketting, nieuwe banden en noem maar op.
Ik hoop dat er meer geluk mee heb.
sterkte !!!!!
Heb je geen garantie gekregen???
Ik heb de auto nu een maandje en moet eerlijk zeggen dat het een heerlijk vervoermiddel is.
Tot nu toe geen enkel probleem en het lijkt wel of hij steeds beter gaat rijden.
De onderhoudshistorie is inmiddels ook binnen en hij heeft keurig op tijd de beurten gehad, uiteraard een nieuwe turbo (2006), wiellagers en achteras zijn vervangen?? en in 10/2007 een nieuwe distributiesnaar/ketting, nieuwe banden en noem maar op.
Ik hoop dat er meer geluk mee heb.
sterkte !!!!!
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut