trillen stuur

Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Forumregels

- Postings worden, wanneer ze niet algemeen van toepassing zijn, ééns in de zoveel tijd verplaatst naar het model-specifieke forum gedeelte.
- Plaats gerust uw Banden/Velgen vraag hier, maar vermeld wel voor welke model Renault u deze vraag stelt.
Plaats reactie

Topic author
jschippers13
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2016 12:01
Actief als: particulier

trillen stuur

Bericht door jschippers13 »

Wij hebben een Renault Captur HH. Prachtige auto maar het stuur trilt en de auto trekt iets naar rechts.
Diverse keren bij de garage geweest, nieuwe Vredestein banden allseason er op gezet i.p.v. Kumho die er op zaten
Uitlijnen uitbalanceren, ze hebben alles geprobeerd. Voor de garage niets dan lof. Nadat de banden verwisseld zijn Kumho / Vredestein is het beter geworden, maar niet perfect. Trilt bij 100-120 en de auto trekt dan iets naar rechts.
Alles is geprobeerd en wij zijn er een beetje klaar mee. Hebben we nog nooit eerder gehad met andere merken.

Een opmerking van de garage was dat 17" banden op Renault Captur trillings gevoelig is.
Lijkt me een ...smoes.

Iemand ervaring hiermee en heeft iemand een oplossing ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: trillen stuur

Bericht door kaleido 1 »

Is dit langzaam op komen zetten of was het er in eens ?
Is de stuurhoeksensor al eens opnieuw ingeleerd ivm het naar rechts trekken ?
Trekt hij op elke weg naar rechts ?
Heeft de auto schade gehad of is er iets geraakt ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jschippers13
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2016 12:01
Actief als: particulier

Re: trillen stuur

Bericht door jschippers13 »

Het is er al vanaf het begin, is namelijk een nieuwe auto. Zaten eerst Kumho banden om zijn 2x gebalanceerd, omgewissels voor naar achter en voor omgewisseld rechts naar links.
Od stuurhoeksensor al eens opnieuw is ingeleerd weet ik niet. Het rechts trekken was over nadat er Vredestein banden om zijn gezet, maar na ca 2000 km lijkt het terug te komen.
Het rechts trekken is geloof ik op elke weg maar ik had het gisteren weer toen ik op de snelweg reed richting Lelystad.
De auto heeft ca. 9000 km gereden en heeft geen schade gehad. Ook heb ik niets geraakt.
Het probleem blijft zich vanaf de eerste km voordoen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: trillen stuur

Bericht door kaleido 1 »

Een captur HH is dat een 1.2tce automaat ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jschippers13
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2016 12:01
Actief als: particulier

Re: trillen stuur

Bericht door jschippers13 »

Nee is geen automaat. 0.9tce

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Harm
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: trillen stuur

Bericht door Harm »

Dit zou niet moeten horen, dus ik zou me weer bij de garage melden en vriendelijk vragen of ze het probleem willen oplossen. Van een nieuwe auto mag je verwachten dat deze gewoon goed rechtuit rijdt en niet trilt. Je hebt garantie en je hebt conformiteit: je mag bepaalde zaken van een nieuw product verwachten. De garage doet goede pogingen om het op te lossen, maar helaas niet met succes, dus zou ik teruggaan en vragen of ze het willen oplossen en dat je hier niet gelukkig van wordt. Heel vriendelijk blijven, maar wel dringend laten weten dat je zo niet goed met de auto kunt leven en dat je verwacht dat ze met een oplossing komen.

Mocht dat spaak lopen dan een nette brief aan de bedrijfsleider sturen met bovenstaande boodschap, schriftelijk vastleggen helpt als een garage niet meer wil meewerken. Maar zoals ik het lees doet de garage tot nog toe zijn best om het op te lossen.

Verder zou je inderdaad willen weten of de auto bij transport oid een tikje heeft gehad of op een stoeprand is gereden, daar lijkt dit verhaal nog het meeste op. Maar uiteraard is dat een papieren mening, ik heb de auto niet gezien of gereden, dus kan er geen hard oordeel over vellen.

Over de 17 inch velgen: kleinere velgen met hogere banden kunnen iets vergevings gezinder zijn, maar ook een 17 inch velg/band moet gewoon trillingsvrij te maken zijn.

Succes ermee, groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht