En vandaag weer een nieuw avontuur van "zoek de semi-snellader" in Oost Nederland. Daar mag nog wel wat gebeuren aan de laad infrastructuur, 22 kW zijn echt zeldzaam en ook de 11's zijn lang niet zo wijdverspreid als in de stad of meer in west-Nederland.
Ik ben begonnen in Holten, waar volgens TNM één laadpaal was die 22kW aan zou moeten kunnen, aan de burgemeester van den Borchstraat. Deze lolo helaas een 11 kW te zijn. Door naar de Traasterdijk in Bathmen, en daar mijn tweede 'poef'-paal gevonden. Zo'n lolo die er na 5 seconden laden uitklapt. De beheerder van het laadpunt kwam al naar buiten, hij zei dat bij hem alleen PHEV's geladen konden worden en geen BEV's. Uitgelegd dat hij mogelijk geen Type B aardlekschakelaar heeft en dat zijn installateur dit kan verhelpen. Heb maar even niets over de prijs gezegd

.
Gelijk maar weer aan onze vrienden van TNM gevraagd wat ze nu met deze 'poefpalen' gaan doen. Vorige keer kreeg ik het advies om hier maar niet meer te gaan laden. Maar dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld, ook voor alle toekomstige BEV's. Dus daar loopt nog een mail geschilletje over. (zie elders in dit topic)
Toen snel door naar Deventer alwaar er aan de Maagdenburgstraat een aantal van 22kW te vinden zouden zijn. Helaas bleek dit ook allemaal 11kW dus ook maar weer doorgegeven aan TNM. Uiteindelijk zoals een beetje gewoonte begint te worden, afgesloten bij vd Valk Ugchelen alwaar ik de auto weer gratis vol kon laden onder het genot van een relaxte stoel, heerlijk kopje thee en gratis snelle wifi
Zo kom je nog eens ergens.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1