De nieuwe ZOE R90/Q90

Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door HarmOtten »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

In de nieuwe Zoe kan de batterij naast gekoeld ook verwarmd worden!
Afbeelding
Dat zal bij een upgrade in bestaande Zoe dan zeer waarschijnlijk niet kunnen :think:.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 34
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door MartijnEV »

Een carport doet wonderen ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door HarmOtten »

Een garage is nog fijner :wink:, maarja, daar heb je zo weinig aan, als je met je Zoe in de winter op de Noordkaap staat :?.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door HarmOtten »

Leuk promotiefilmpje:
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door Jsj »

Ieder merkt doet het, maar had Renault goed gestaan als ze naast de NEDC ook een realistischer getal hadden gegeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door Ad van der Meer »

Ik vraag mij af wat aan de auto verandert wat een €2500,= prijsverhoging rechtvaardigt als je de accu huurt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door erijder »

Strategie van Renault is wel duidelijk: zo veel mogelijk nieuwe auto's slijten aan bestaande gebruikers i.p.v. upgrade. Je vraagt je wel af wat ze dan met de inruil auto's willen. Fabrieksupgrade op een centrale lokatie en dan 2e hands in de markt zetten?

Ik heb wel mijn vraagtekens in hoeverre het verwarmen van de batterij nu echt vernieuwd is. Als je naar het ontwerp van het battery pack kijkt zie je dat er 3-ventilatie openingen inzitten voor koeling. Is het niet gewoon dat door die openingen verwarmde lucht wordt geblazen? En gebeurt dit nu niet ook al als je de auto voor verwarmt? Volgens mij is de batterij nog altijd niet onder gebracht in een aparte geconditioneerde ruimte zoals in de BMW i3. Dus is dit nu echt nieuw of slechts oude wijn in nieuwe zakken?
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door zoe2goe »

1) De batterij cellen hebben altijd in een geconditioneerde ruimte gezeten (het pack).

2) Verwarmen helpt, maar is complex. Tijdens het rijden heb je er weinig aan en tijdens het opladen heb je welliswaar "ongelimiteerde" energie, maar ben je te laat. Software is dus van belang.

3) de gaten in de "schoorsteen" zijn inderdaad voor de luchtdoorstroom (midden in, buitenste uit). Ik begrijp je vast verkeerd, maar wat er mis is met als het nodig is "gewoon" verwarmde lucht door de cellen te blazen snap ik niet.

4) Op dit moment heeft de middelste (instroom) opening een radiator aangesloten op de clima die alleen kan koelen. Ik neem aan dat ze die nu anders kunnen schakelen zodat de omgekeerde warmtepomp ook (alleen) de batterij kan verwarmen. Dat is veel efficiënter dan via het lekkende interieur (zie ook volgende punt).

5) Ik weet zo niet uit mijn hoofd of de lucht voor de batterij nu (en/of met de nieuwe) uit het interieur of uit de buitenlucht wordt betrokken.

6) Voorverwarmd: nee of marginaal. Sowieso valt het niet mee om met 10 minuten voorverwarmen 200 kilo batterij op te peppen.

7) Het is voor de ZOE echt nieuw.

Edit:

8) Strategie: lijkt me niets mis mee. Meer ZOE's op de weg is verstandiger dan een pakhuis vol met half afgeschreven 22 kWh batterijen

9) Ik heb geen onduidelijkheid waargenomen over ombouw, je moet alleen wel bereid zijn 24 uur of zo te wachten. Samenvatting: Ja het kan, nee nu niet, aankondiging van details rond Q1/Q2 grens, waarschijnlijk niet economisch en een "mindere" auto dan een Q/R90, ook qua prestaties (bijvoorbeeld vanwege die verwarming, die zit in het karkas, niet in de batterij)

10) uitwerking economisch: batterij kostte in 2013 ongeveer evenveel als nu de nieuwe. Daar heeft de gemiddelde vroeg-instapper nu de helft van betaald, terwijl de economische waarde ongeveer een kwart zal zijn (ruwe gok), immers voor 100% heb je nu een twee keer zo grote, en een nieuwe. Dan moet de boel ook nog logistiek en technisch afgewerkt worden, met mogelijkerwijs ook nog certificatie. Het is goed mogelijk dat het voor iedereen daadwerkelijk goedkoper is om in te ruilen en de tweedehandsjes goedkoop weg te zetten, immers, de nieuwe eigenaren blijven batterij lease betalen (zie "pakhuis").

Ik wil oprecht niet badinerend doen, maar volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk. Als het wel zo overkomt is het misschien omdat de tamelijk consistente negatieve klank (mag, maar m.i. onterecht als je iets dieper kijkt) een beetje vermoeiend begint te worden. Als je een i3 wilt moet je een i3 betalen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Loed
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 jan 2016 14:30
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door Loed »

Hoi Allemaal,
Zit op het forum vanwege mijn Espace, maar wil voor m'n vrouw graag een Zoe aanschaffen. Nou is voor ons de actieradius van het huidige model voldoende, wanneer we verder willen pakken we de Espace. Nou vraag ik me wel af of het niet slim is nog paar maandjes te wachten omdat de occasionprijzen van het huidige model wel eens kunnen gaan 'kelderen' door de komst van het nieuwe model. Heeft iemand een goed advies? (ons huidige Golfje valt bijna uit elkaar, maar paar maandjes moet nog wel lukken).

groet Loed
Renault Espace 3.5 V6 aut 2005 :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door VanAssen »

Hallo Loed,
even de prijsontwikkeling afwachten van de inruilers. Ik denk dat ze gaan komen en staan er inmiddels ook al.
Vandaag voor de jaarlijkse beurt geweest (3de inmiddels), alles was in prima staat en ook de accu.
Banden (nog de originelen) zijn nu wel aan vervanging toe, maar door een iets uit lood staande voorwielen. Buiten 1mm, midden en binnen 4mm.
Je lacht je toch een krul in de ..... als dan de factuur weer ziet. Arme fossielen.
Dus m.b.t. betrouwbaarheid in het dagelijks gebruik pas de problem.
Tevens een offerte gevraagd aan de dealer voor inruil onze huidige Life uit 2013 tegen de nieuwe Q90 Zoe Life.
Hij kon helaas nog niet bestellen en tevens de accu swap moest hij nog even de zaak bezien.
Hij verbaasde zich over de gehaalde bereik in de zomer (tussen 160-180 km) en dat na 75000 km op de totaalteller.
Ben benieuwd waar hij mee komt.

Ga zeker niet naar de BMW dealer voor een I3, te duur en niets wat een Zoe ook niet kan. :dance:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Loed
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 jan 2016 14:30
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door Loed »

Dankje Van Assen!
Renault Espace 3.5 V6 aut 2005 :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door zoe2goe »

Loed: Wat VanAssen zegt ^^^ :dance:

Verder ter aanvulling het volgende, in de wetenschap dat iedereen anders is. Ik kocht drie jaar geleden mijn ZOE ter vervanging van mijn Xsara, maar we hebben een Evasion. Dus denk ik zeer vergelijkbaar met wat je noemt. Binnen twee maanden was de "regel van het huis": wie vandaag het verste gaat, neemt de ZOE. Vanwege kosten, comfort, fun-factor, etcetera. Het dak en alle "randen" van de Evasion kleuren inmiddels groenig van de algen.

Je hebt het beeld wel denk ik: reken er op dat je mééŕ gaat rijden met de ZOE dan je denkt, zelfs als je er rekening mee houdt dat je er meer mee gaat rijden dan je denkt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door Nivve »

De Zoe blijft qua vorm hetzelfde, dus het is wel handig om nu al een proefritje of twee te maken om te kijken hoe je haar vindt rijden.
Als je nu tot januari wacht en je komt erachter dat je te lang bent of de stoelen brak zitten... 3 maanden voor niets gewacht, zou zonde zijn :wink:

Edit: Gebeurt natuurlijk niet, prima auto, maar je weet maar nooit.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 7
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door RogerS »

De Zoe van mijn vrouw is nu 3 jaar oud en wordt zakelijk gereden. Dus alleen al vanwege de 0% bijtelling willen wij de auto nog minimaal 2 jaar rijden. Omdat mijn vrouw het een prima auto vindt, afgezien van een R-Link die nooit goed heeft gefunctioneerd, wil ze de Zoe ook na 5 jaar nog verder rijden. De teller staat nu pas op 28.000 km. Dan eens kijken of het interessanter is om de auto privé te gaan rijden of de 4%(?) bijtelling te accepteren.
Omdat de grotere range wel heel erg interessant is zullen wij zeker eens gaan kijken wat de kosten en mogelijkheden zijn voor een batterij upgrade. Zeker omdat wij de auto nog een paar jaar willen rijden.

Een andere vraag: Ons 3 jarige overeenkomst voor de batterijhuur loopt deze maand af. Krijg je van Renault een nieuw contract of loopt het huidige contract stilzwijgend door? Dit ivm de bovengenoemde een batterij upgrade in Q1 / Q2.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door HarmOtten »

@RogerS,
Zie hier alle opties bij (automatisch) verlengen van de huidige contracten/services.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door erijder »

@Zoe2Go, nee hoor niet negatief, wel kritisch. En mijn bovenstaande bericht was niet negatief bedoeld. Ben gewoon benieuwd wat ze met de ingeruilde Zoe's zouden doen. Je hebt wellicht gelijk dat het goedkoper is om ze in de 2e hands markt af te zetten i.p.v. accu's omruilen en die ergens opslaan. Wellicht komen er dan ook aantrekkelijk geprijsde 2e hands Zoe's op de markt voor tussen de 5 en 10k. Zou alleen maar goed zijn.

Intressante info over de wijze van verwarming van de accu. Wat ik bedoel met de efficiëntie van het opwarmen: het oppervlak van de ventilatie 'schoorstenen' is vrij klein. Des te groter het oppervlak, des te makkelijker warmte overdracht. Van andere battery pack ontwerpen weet ik dat ze vloeistof koeling toepassen en dit koelen via een eindplaat. Geen idee of het anders is in de Zoe, wellicht alleen de 'schoorstenen'. Gunstig als de warmtepomp daar nu rechtstreeks op aansluit, wist niet dat het nu via de cabine loopt. Blijft desalniettemin een hele tour om de 200 kilo snel op temperatuur te krijgen...

En voor wat betreft verwijzing naar BMW of Tesla. Ik ben van mening dat elke elektrische auto op dit moment een paar elementen in zich heeft die interessant zijn. Er is gewoon nog veel ontwikkeling en ik hoop dat de fabrikanten van elkaar leren en met steeds betere EV's komen die steeds meer mensen aanspreken. Ik heb altijd begrepen dat de batterij conditionering bij de i3 beter voor elkaar is. Mooi als Renault nu ook stappen in die richting zet, range daalt nu gewoon fors in de winter. De koolstof versterkte kunststofvezel van de i3 vind ik ook mooi en helpt gewicht van de auto laag te houden. Tesla heeft dan weer de betere software en is innovatief met zijn accu-ontwerp en eigenwijs met zijn motor ontwerp. Bij de Zoe kan ik de Chameleon lader erg waarderen en de batterij omvang in het nieuwe model is natuurlijk super. Ook ben ik (i.t.t. veel andere) best te spreken over het leasemodel voor de accu. De Bolt / Ampera-E heeft dan straks waarschijnlijk weer het beste bereik.

En ja, ik ben van mening dat Renault nog wel een kwaliteitslag moet maken. In 3 jaar: nieuwe motor, 2x nieuwe TCU, nieuwe BCB, 1x auto dood door software probleem, nieuwe stekker aansluit unit, nieuwe stabilisatie rubbers (kraken), deur opnieuw afgesteld i.v.m. niet sluiten (scheef ingehangen in fabriek). Vele software updates en recets o.a. een waardoor ik niet meer kon laden. Tja, das best een lijstje lijkt mij....Prima, het is een auto in ontwikkeling en je weet dat je kinderziektes gaat krijgen, maar ik vind dat je dan wel je best mag doen naar je bestaande klantenbasis. Ik vond de toon van de Fransman die het had over de accuruil precies goed (we gaan een mooie deal aanbieden voor de rijders van het eerste uur), maar de signalen uit Nederland dan weer erg negatief (ja, accuruilen kan wel, maar het wordt wel erg duur en wanneer we meer weten: ergens volgend jaar).

Ik zou best in zijn voor een nieuwe Zoe, indien een redelijke inruilwaarde en ik het idee heb dat ze achter het product blijven staan, ook na een aantal jaar.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door BB-One »

Even een positieve noot:
Beantwoording van de vraag of het economisch is om een accuswap te doen. Als ik naar mij zelf kijk: ik loop ongeveer 2-3 keer per maand tegen het huidige bereik aan. In de praktijk niet een heel groot probleem, want even op bestemming laden of een snellader bezoeken. Dus even gechargeerd, ik heb het grotere bereik niet nodig voor mijn gebruik. Maar toch denk ik dat ik een accuswap ga doen, zelfs als ik de swap zelf moet gaan betalen (auto is weliswaar van werkgever, maar ik denk dat ik per saldo de swap zelf moet gaan betalen, maar dat is voer voor latere discussie :) )

Waarom dan wel wisselen? Als ik uit ga van genoemde kosten van € 3.500 en dat je daarvoor een praktisch rijbereik krijg van 250 km, dan hoef ik "nooit" meer te plannen als ik ergens heen ga. Dan hoef ik op mijn normale afstanden niet meer zo vaak op mijn snelheid te letten (overigens bevalt het rustiger rijden (110 km/u) mij bijzonder goed).
Daarnaast krijgt de auto een meerwaarde bij inruil. Stel nu dat je drie jaar na de accuswap je Zoe in ruilt. Ik denk dat de zoe met nieuwe accu dan zeker 1.000 euro meer waard is dan een zoe zonder de nieuwe accu. Dan schrijf je in 3 jaar 69 euro per maand af. (persoonlijk denk ik dat de uiteindelijke afschrijving lager uit gaat komen). € 69 per maand is veel geld, maar daarvoor heb je wel een auto die handiger in gebruik is en waarschijnlijk daardoor veel vaker gebruikt gaat worden (tenminste bij ons, wij hebben ook nog een diesel als achtervang, die nu soms gebruikt wordt ivm beperkte actieradius).

Ook zullen de gebruikskosten af gaan nemen, namelijk voornamelijk laden tegen thuistarieven. Let wel 1x per maand bij een snellader staan kost ook geld (stel 15 kWh laden a € 0.80 ipv tegen € 0,20 scheelt ook € 9!) Ik laad niet heel veel buiten de deur, maar per maand 3x minder een snellader bezoeken scheelt wel ruim € 25 (nog afgezien van de kosten van een kopje koffie daar :) ).

Kortom uitgaande van de genoemde € 3.500, zeg ik: erg prijzig, maar ik ga het doen!
(Als ik nu in de markt zou zijn voor Zoe, kocht ik een tweedehands en liet er gelijk een nieuwe accu in zetten in plaats van een nieuwe te kopen )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Loed
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 jan 2016 14:30
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door Loed »

Maar is het dan al 100% zeker dat de nieuwe accu voor 3500,- in het huidige model gezet kan worden? En is dit inclusief arbeidsloon?
Renault Espace 3.5 V6 aut 2005 :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door erijder »

@BB-One. Jouw analyse en conclusie deel ik ook en daarom vind ik de mogelijkheid voor een accu-upgrade heel erg positief ! Super blij dat die mogelijkheid er komt. Als ze met een goede deal komen kan een nieuwe auto ook aantrekkelijk zijn zeker als de MIA ook in 2017 nog bestaat op een nieuwe auto en niet op een losse accu. Alles hangt af van de uiteindelijke prijs van de update en welk aanbod ze dan doen voor een nieuwe. Daarom jammer dat er niet meer info over de upgrade voorhanden is.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door BB-One »

In de hoop dat Renault hier mee leest :)
Een mooie optie zou zijn om de accu te mogen ruilen tegen een hogere huurprijs per maand. Bijvoorbeeld bij een 3-jaars contract 50 euro per maand er bovenop. Lijkt mij een mooie deal!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 7
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door RogerS »

@HarmOtten: Dank voor de informatie. Wij hebben alle R-Link services laten verlopen. Teveel problemen mee gehad en het heeft nooit echt goed gewerkt. Wij hebben uiteindelijk van Renault Nederland een tegoedbon van 100 euro gekregen omdat ze het niet werkend kregen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door daf55 »

@BB-One, Ik heb mede na jouw verhaal gelijk een mailtje naar de dealer gestuurd met de mededeling dat zodra de mogelijkheid er is, ik 1 van de 1e wil zijn!

Ik laad bijna nooit buiten de deur, en loop ook weinig tegen de maximale actieradius aan. Maar het feit dat je gewoon verder kan als je wilt, er nog nog veel jaren mee wilt doen (ik zeker nog wel 3) en hij door de upgrade meer waarde zal behouden.

De Nieuwe Zoe Bose is dan wel mooi luxe, maar zit ik echt te wachten op leer en stoelverwarming? DAB radio kan ik zelf ook nog inbouwen als ik dat wil, en verder biedt hij weinig meer, dus ik ga zeker niet inruilen.

Mijn R-link werkt eigenlijk best goed, ik kan vrijwel altijd de accu status zien op de app. Het laden plan ik via de R-link en gaat ook altijd goed. De navigatie heeft mij nog nooit in de steek gelaten, alleen de laadpalen heb ik nog nooit gebruikt via R-link.

Alleen een fatsoenlijk en compleet telefoonboek erin krijgen heb ik maar opgegeven... Ik bel dan maar wat minder. Is ook veiliger!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door VanAssen »

@daf55, ben de eerste van de eerste. :lol:
Denk dat Renault ze niet kan aanslepen in voorjaar 2017 als het swap programma begint. :?
Worden lange levertijden.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door BB-One »

Denk dat dat ook de reden is om het pas in 2017 te gaan doen. Eerst de nieuwe Zoe's afleveren....
(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door Smartrix-Zoe »

Is jullie trouwens opgevallen dat het aantal pk's van de R90 hoger is dan die van de Q90.
Vermogen Renault zoe.jpg
Vermogen Renault zoe2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



deboer.bas
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door deboer.bas »

Waarom zou je mee doen aan de swap? Snap het niet zo.

Volgend jaar krijgen particulieren 6000 euro subsidie op een stroomauto (nieuw kopen). Tel hier de inruilwaarde bij op plus die 3500 euro. Volgens mij heb je dan gewoon een nieuwe Zoe, toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door VanAssen »

Heeft zeker te maken met de efficiëntie van de motor zelf.
Vandaar ook het bereik bij de R90 t.o.v. de Q90 iets hoger ligt.
Soi, ik ga toch voor de Q90 of upgrade om de snellaad optie die nu ook in ons karretje zit.

Wat ik zorgwekkende vind is dat de prijs van de topmodel wel heel dicht tegen een Tesla III aanligt. :think:

Hier wordt de grote massa die een EV toch t.o.v. een dinoverbrander nog steeds te duur vind niet over de streep getrokken. :snooty:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door VanAssen »

Hallo Bas,

waar staat die €6000,= voor de particulier? Heb ik wat gemist?
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



deboer.bas
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2016 19:20
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door deboer.bas »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door VanAssen »

Gevonden en dank.
Zonder al te politiek te worden, het is nog in beraad bij Kamp. :fp:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door zoe2goe »

Is dat niet onze nationale huis-jokkebrok? (dat laatste heet bij ons thuis iets anders, maar dat zou onbeleefd zijn hier te schrijven)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 38
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door renault15.17 »

Voor sommigen misschien een kleinigheidje, maar voor mij echt wel een ding. Ik krijg bij langere ritten altijd pijn aan mijn linker elleboog omdat de armsteun op/in het portier zo keihard is. De 2017 ZOE's krijgen volgende de Duitse PDF-jes die ik eerder poste nu ook een beklede armsteun op de portieren (behalve de Life versie). Misschien toch inruil maar eens overwegen, zeker nu je nog langere ritten kunt gaan maken met de ZOE. :wink:

Afbeelding00113355 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door Hachy »

deboer.bas schreef:Waarom zou je mee doen aan de swap? Snap het niet zo.

Volgend jaar krijgen particulieren 6000 euro subsidie op een stroomauto (nieuw kopen). Tel hier de inruilwaarde bij op plus die 3500 euro. Volgens mij heb je dan gewoon een nieuwe Zoe, toch?
Omdat veel mensen hem zakelijk aangeschaft hebben. Door diverse fiscale voordelen hebben zij netto ongeveer de helft betaald.

Zolang de auto afgeschreven wordt is dit voordelig; deze voordelen zijn deels ook van toepassing op de upgrade. De meeste zakelijke aangeschafte zoe's zijn uiteraard nog niet afgeschreven.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door Jsj »

Ik zal er eens in gaan zitten, ben erg benieuwd naar de "nieuwe"

Maar ook de Ampera-E zal ik goed bekijken. In de blauwe kleur ook een mooie auto om te zien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door VanAssen »

Dat heb ik weer :fp: , pijnlijke elleboog als ook Renault15.17 met de dagelijkse 2 uur rijden op en neer, maar geen kussentje in de deur bij de Life.
En nu het bereik ook nog gaat toenemen en dus langere ritten gaan gebeuren..... :doh:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 34
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R90/Q90

Bericht door MartijnEV »

Jsj schreef:Ieder merkt doet het, maar had Renault goed gestaan als ze naast de NEDC ook een realistischer getal hadden gegeven.
Dat doen ze ook. In elke mondelinge toelichting, perspraatjes en in documentatie wordt naast de 400 km NEDC (de officiële benchmark), ook de rëele 300 km actieradius genoemd. Dat doet Renault juist heel netjes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht