R-link Kaart aankoop via website

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Ivusking
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 19:28
Actief als: particulier

R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Ivusking »

Geachte forumleden,

Al enige tijd zijn er vreschillende discussies omtrent het kunnen aankopen van nieuwe kaarten voor de R-link en natturlijk had ik ook hetzelfde als ieder ander, de website gaf aan dat er te weinig ruimte vrij was op de SD kaart en je kon niets kopen.

Echter, ik ga binnenkort naar Frankrijk op vakantie en wilde toch wel een nieuwe kaart, ondanks het feit dat het in mijn vorige auto, een clio, veel eenvoudiger was met TomTom en een abonnement, maar was niet helemaal tevreden met het feit dat je bij de dealer een oude versie (mei 2014) kan kopen voor meer geld dan via de website voor 99 Euro een kaart met 45 landen of voor 89 Euro met 25 landen uit februari 2015.

Tot mijn verbazing ontdekte ik gisteren dat de kaart van 45 landen nu niet meer aangeeft dat er te weinig ruimte is op de SD kaart, die van 25 landen doet dat nog wel...., en je kan hem nu ook kopen.Dat laatste heb ik nog niet gedaan want ik vraag mij af of het nu wel echt werkt.

Mijn vraag is of iemand het recent al een keer geprobeerd heft en of dit goed gaat?

Dank en Groet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Axel57 »

Hoe "oud" is je huidige kaart dan precies?

Is het waard voor die paar veranderingen een andere kaart te kopen?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door captur1947 »

@Axel57, je staat er versteld van hoeveel veranderingen er in een jaar plaats vinden !
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Axel57 »

Dat zal toch wel meevallen? Dat een kruising een rotonde wordt is toch te overzien?

Zijn de "gratis" updates niet voldoende?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door captur1947 »

Hoe kom jij aan die "gratis" updates ?

Ik heb de kaart van TomTom ook op mijn telefoon, daar krijg ik 4 updates per jaar, als je daar de veranderingen ziet dan denk ik toch minimaal 1 keer per jaar vernieuwen in een jaar belangrijk is.
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Marguerite »

@Ivusking
Bij mij ook:
de 45 landen Europakaart 940 van 3 febr '15: benodigde ruimte 3.698,8 Mo (staat er echt)
de 25 landen Europakaart 940 van 6 febr '15: benodigde ruimte 2.758,6 Mo.
Maar voor de kleinste dus TE WEINIG RUIMTE BESCHIKBAAR.

Wie snapt het nog?
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Axel57 »

Dat is voor het complete pakket toch? Als je een complete koopt kan de ze er toch overheen?

Zijn twee verschillende natuurlijk, als je de versie met 45 hebt kun je die overschrijven maar die van 25 ziet hij denk ik als een nieuwe en wil hij erbij zetten en dat gaat niet ivm ruimte.

Zou het zoiets kunnen zijn?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door captur1947 »

Zou contact opnemen met RN, die kunnen je het precies vertellen !
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Huite »

@Axel57
Dat zal toch wel meevallen? Dat een kruising een rotonde wordt is toch te overzien?
Nou niet altijd hoor. In donker bijvoorbeeld...
Heb voor 1,5 jaar of zo wat fraais meegemaakt hier in de buurt van Neer.
Daar was in een provinciale weg van een kruising zonder stoplichten een rotonde gemaakt.
Dat wist ik wel maar omdat ik er (toen) weinig kwam was ik dat vergeten.
Kwam in donker met bijna 700 km achter de kiezen op dat punt aan en wist niet beter dat ik daar met 80 door kon knorren.
Zo zag mijn Navi dat dus ook. Er lag echter een rotonde...

Gelukkig heeft de Captur goede remmen... :dance:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Axel57 »

:lol: wij hebben sinds 4 jaar ook ergens een rotonde liggen daar is er ook al eens een opgereden (65+).

Op de vraag hoe dat nu kwam....vroeger lag hier geen rotonde. :lol:

(s)tom(s)tom is een hulpmiddel, zelf blijven opletten!!

Als hij uitvalt zijn er maar zat mensen die niet weten waar ze zijn of wat ze moeten.

Ik weet dat bij bv Eindhoven en 's-Hertogenbosch en Rotterdam alle afslagen en flyovers best veranderd zijn de afgelopen jaren en dat je dan toch op de borden moet blijven kijken.

Wij reden laatst van Gouda terug naar Middelburg en ik vond het leuk om over de nieuwe A4 te rijden bij Steenbergen. Als je dan over de vBrienenoord brug komt zit er in de afslag naar Europoort nog een afslag waar Bergen op Zoom bij staat. Nu was ik daar al 10 jaar niet geweest en omdat iemand voor mij schrok en er nog net afkon miste ik de afrit, dacht (vroeger) kon je nog een keer van baan veranderen voor die richting. Dat was dus nu niet meer bij Rhoon maar even omgedraaid. :lol:
Had op dat moment geen tijd om op tomtom te kijken of die het al wel wist. Stond naar mijn mening pas erg laat aangegeven.
Maar onze tomtoms zouden dat toch al moeten weten? Zo kent hij de A4 wel bij Steenbergen maar nog niet als route. Helemaal in de war was tomtom.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Axel57 »

Nog even snel gekeken op Googlemaps maar daar staat bij Rotterdam nog de oude situatie.

Op de kaart bij TomTom klopt de situatie wel, zoals het nu is.

Maar hoe moet je zoiets controleren. Dat zie je pas als je ergens bent.

Je mag er toch vanuit gaan dat 9.3 en 9.4 redelijk bij de tijd zijn?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door captur1947 »

De laatste officiële versie van TomTom is 9.45 uitgekomen eind februari 2015.
Als de nieuwste versie is uitgerold, loopt hij ongeveer 3 tot 4 maanden achter.
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door avdb55 »

Voor wie er wel/niet om kan lachen/huilen.
De situatie op de kaarten kan soms jaren achterlopen op de werkelijkheid. En soms is de ene kaar wel aangepast en aan zelfde set kaarten voor een ander systeem niet.
Een voorbeeldje uit de praktijk: eind 2002 kreeg ik een ongeluk. Na een dag in het ziekenhuis wisten ze me te vertellen dat ze me voorlopig niet gingen opereren en dat ik mijn mijn kapotte knie in het gips weer naar huis gebracht zou worden. In de ambulance werd naar mijn huisadres gevraagd. Onbekend in hun systeem, terwijl ik daar al 5 jaar woonde. Vriendelijk geantwoord dat het tijd werd voor een update. Vorige maand uitgevoerd, meneer!
Kocht mijn overbuurman 2 maand later een nieuwe auto met nav, bleek onze straat ook daar niet het systeem. Wel bij de andere buurman met overigens kaarten van dezelfde kaartleverancier. Kunt u het nog volgen?
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Axel57 »

Dat is vreemd, wij wonen ook in een "nieuwe" wijk. Daar hebben de eerste jaren ook hulpdiensten gezocht naar adressen. Heb zelf ook twee keer de ambulance thuis nodig gehad en heb ze maar opgehaald want duurde veel te lang.

Straten in de wijk zijn verder wel bekend in navigatie systemen, althans het plan. Nog maar de helft is klaar door de recessie.

Je verwacht van de hulpdiensten toch een up to date navigatie systeem.

Ik weet dat ze in het begin expres gewoon een rondje gereden hebben in de wijk om te kijken welke straat waar lag en om misschien te vergelijken met wat het navigatie systeem dan aangaf.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door captur1947 »

De hulpdiensten zijn afhankelijk van het navigatie systeem, En die betrekken de kaarten van andere o.a. tele atlas .

MAAR JE MOET JE NAVIGATIE SYSTEEM ALTIJD ALS HULPMIDDEL ZIEN !!!!!!!!
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Axel57 »

Dat zei ik al het is en blijft een hulp middel.

Als wij voor mij naar onbekende plakken gaan kijk ik altijd eerst op een kaart, heb ook vaak een andere route in mijn hoofd dan TomTom.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Paultje1965 »

Even een oud topic nieuw leven inblazen:

@Ivusking: ik zoek naar webshops voor SD cards maar ik kan ze niet vinden. Heb je linkjes? Als dat hier mag tenminste anders graag een PB. Ik heb zelf ondertussen een twijfelachtige aanbieder op MP gevonden en een webshop die maar een type SD (heel europa) aanbiedt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Axel57 »

Waarom niet gewoon bij RN, of een update aanschaffen? Ja ik weet het zijn best duur.

Ik weet niet of het effect heeft op het hele R-link systeem?

Wacht nog steeds op "stay up to date" voor Europa, Benelux hebben ze al wel.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Paultje1965 »

Is het niet zo dat mijn v906 te weinig capaciteit heeft voor latere updates?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Axel57 »

Je bedoelt je SD Card, als je dezelfde versie neemt (waarschijnlijk europa) schrijft hij er hem overheen denk ik.

Heb zelf nog nooit een update gekocht alleen de gratis updates gedaan.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door RenaultCaptur »

De update 36 maanden, 12 updates staat nu in de R-Link store voor € 149,00. Zo juist aangeschaft. Ben benieuwd.....
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door RenaultCaptur »

Opmerkelijk, gekocht en betaald. Bevestiging, staat keurig in "Mijn Producten" Maar volgens mij kan je hem nu niet meer kopen..... Staat niet meer in "I Stay Up to Date"

Ben benieuwd of en wanneer ik de nw kaart(en) kan downloaden.

Iemand al gelukt?
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Axel57 »

Ik neem dat je dan meteen de laatste kaart kunt downloaden?

Wat gebeurt er als je op update klikt? Via bv de R-link toolbox of in R-link zelf?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Marguerite »

@RenaultCaptur
Ik ben eigenlijk nog het meest benieuwd naar de versie. Ik wil geen ouwe meuk meer kopen....
Hij staat er nog in, onder categorieën, 149 eu /36 maanden met de kwartaalupdates.

PS Updates van kaarten altijd van dezelfde kaart die je er op hebt staan. Alleen dan is er ruimte.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door RenaultCaptur »

Dar ben ik ook benieuwd naar :D Maar vooralsnog heb ik nog geen update staan. :cry2:

Opmerking: Voor sommige producten kan het 72 uur duren vooraleer de opstart in het voertuig mogelijk is.

Dus nog maar even geduld. Ook wel nieuwsgierig wanneer 36 maanden ingaan. Op het moment van de aankoop (maar dan heb je nog geen product) of op het moment dat de update daadwerkelijk aangeboden wordt......
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Paultje1965 »

Ondertussen heb een tweedehands R-link SD kaartje opgesnord, een jaar jonger dan de mijne. Nu blijkt dat dit niet werkt. Ik heb het even nagevraagd bij de Renault dealer en die kon mij vertellen dat, in een aantal gevallen, de SD kaart aan de navigatie gekoppeld worden op het moment dat ie voor het eerst ingeplugged wordt. D.w.z. dat de SD kaarten niet uitwisselbaar zijn. Je kunt ze niet zomaar van de ene auto naar de andere verhuizen. Pech gehad. Gelukkig heb er niet veel voor betaald.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door TCe120ECD »

Dat lijkt me sterk, want toen mijn SDkaart crashte na een verplichte update, heeft de werkplaatschef een SDkaart uit een ander Captur gehaald en in mijn Captur gestopt. Werkte feilloos!!! En mijn kaart werkte ook niet in de ander Captur. Zodoende kreeg ik kosteloos een nieuwe SDkaart (oude moest ik inleveren) van RN via de dealer.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Paultje1965 »

Het kan natuurlijk dat de dealer iets uit zijn duim heeft gezogen om de verkoop van SD kaarten te bevorderen :shock: In ieder geval werkt de R-link kaart uit een Twingo 3 bj 2014 niet in mijn Captur. Bij mijn weten zit daar dezelfde R-link in. Hoeveel smaken R-link zouden ze dan eigenlijk wel hebben?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door TCe120ECD »

Budel ligt op een kleine 122 km bij mij vandaan, anders had je mijn kaartje kunnen uitproberen. Ik zou zeggen, probeer eens een kaart van een ander Captur. Wel Europa met Europa of Benelux met Benelux, zodat de kaarten identiek zijn. Zou anders niet weten waar het verschil in moet zitten. O ja, die meneer had eerst R-Link teruggezet naar de Fabrieksinstellingen, daarna de andere kaart in de R-Link gestoken.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Paultje1965 »

Toch bedankt voor het aanbod.
Ik kan helaas ook niet zomaar een kaartje van een andere Captur regelen. Binnenkort komt er in de familie wel een Clio Estate bij, mogelijk ook met R-link. Dan kan ik een testje doen. Uiteraard is het ook mogelijk dat ik gewoon een kapot kaartje heb gekregen. Ik wil het kaartje wel eens aan de computer hangen. Ben benieuwd of ik iets begrijp van wat er op staat.

Ondertussen heb ik bij de dealer een nieuw kaartje (2016) besteld. Wel 120 euro armer maar dan kan ik de komende jaren weer vooruit. Omdat ik lees over problemen met updaten (2 verplichte updates) en een kaartupdate met een download toch maar een SD kaartje en als die het niet doet gaat ie rechtstreeks terug naar de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Burg
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Burg »

e.e.a. is reeds bekent sinds de introductie van de R-link/tomtom. Renault /tomtom heeft dit behoorlijk dichtgespijkerd.
is een sd kaart eenmaal geïnstalleerd in een bepaalde auto dan is deze dan ook alleen te gebruiken in die auto en niet uitwisselbaar in een andere. Aan de computer hangen om te bekijken wat er op staat heeft geen enkele zin, je zult er geen bestanden op te zien krijgen. Er kunnen op de sd kaart alleen bestanden/updates worden gedownload vanuit de R-linkstore, welke dan in de auto kunnen worden geïnstalleerd.
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Paultje1965 »

Goed om te weten, dan zal ik hem ook maar niet weer doorverkopen. Dat zou maar tot teleurstelling leiden. Ik ga er maar vanuit dat degene die mij het kaartje verkocht heeft dat ook niet wist. Het heeft ook niet zoveel gekost. Ik had een tijdje geleden al een hacker gesproken die veel navigaties aankan maar R-link kon hij ook niet kraken. Dat verwacht ik ook niet als ik naar de bestanden kijk op het kaartje. Ik ben gewoon nieuwsgierig en heb toch een overtollig kaartje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: R-link Kaart aankoop via website

Bericht door Paultje1965 »

Zo, SD kaartje van mei 2016 is ook weer binnen en werkt prima. Ik heb alleen nog geen verschillen gezien. Het laatste stukje naar ons dorp is, sinds een paar jaar, 60 geworden maar dat wist deze net zo min als de oude. Enfin, ik kan er weer een paar jaar mee vooruit. Meerdere updates per jaar hoeft voor mij niet. Prijs viel me mee: 110 euro. Nog niet ze heel veel meer dan een download en veel veiliger. De oude bewaar ik maar voor het geval een onverlaat mijn nieuwe kaartje jat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht