Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Bij onze Clio 1.5dci uit 2002 het volgende fenomeen, als je bijna volledig instuurt naar links hoor je een geluid alsof er iets aanloopt.
Dit hoor je niet als je naar rechts stuurt, alleen bij bijna volledig naar links sturen. Als je dan het stuur een beetje heen en weer draait hoor je het schurende geluid.
Het maakt niet uit of je rijdt of stil staat overigens. Het is een Clio met een electrische stuurbekrachtiging, dus de hulpmotor zit op de stuurkolom gemonteerd. Er is dus geen reservoir met olie.
Ik heb ooit eens ergens iets gelezen over het invetten van de bewegende delen van het stuurhuis, zou dat kunnen helpen?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Al een enige tijd hoor ik een voor mij irritant geluidje bij het sturen en het lijkt alleen maar links voor bij het wiel vandaan te komen. Heel af en toe ook met een drempel.
Het geluid kan ik het beste vergelijken met een soort licht getik wat...
Onze Captur heeft al heel lang een raar kloppend geluid bij het laten opkomen van de koppeling.
Echter, het geluid lijkt de laatste tijd iets erger te zijn geworden.
Onze Captur 0.9 tce hebben wij nieuw aangeschaft in 2016 en de eerste keren dat het...
Hallo beste leden ik,heb pas een twingo gekocht uit 2015 en een grote beurt laten geven en ik hoor een snerpend geluid bij de aandrijving ,de monteur zei dat is je multi riem dus die heb ik laten vervangen met nieuwe rollen maar het geluid is er nog...
Wanneer je op de snelweg rijdt sneller dan 100km dan gaat het volume harder en bas zwaarder.
Dit viel me al eerder op maar dacht zal wel tot me vrouw ook aangaf of ik dat steeds deed.
Is dit op te lossen? Ik wil...
Ik heb een renault scenic uit 2005
Nu heb ik het probleem dat als ik terug schakel een bonk linksvoor hoor, al de motersteunen zijn vervangen,zou het van de subframe rubbers af kunnen komen die versleten zijn ,met opschakelen geen bonk geluid...
Ik heb een Captur Etech plug in hybride uit 2020 recent aangekocht.
Nou lees ik dat alle elektrische auto's bij een snelheid lager dan 20 of 30 km p/u een waarschuwingsgeluid moeten laten horen om voetgangers te waarschuwen.
Bij het opschakelen van de automaat hoor ik soms (niet altijd) een 'whoop' geluidje links onderaan het daschboard. Dit valt voor zowel bij koude als bij warme motor, verder schakelt hij overigens vlekkeloos en zonder schokken. Het geluid is moeilijk...