Even voorstellen en aankoop advies trafic 2009

Plaats reactie

Topic author
elmo1
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 04 feb 2017 22:41
Actief als: particulier

Even voorstellen en aankoop advies trafic 2009

Bericht door elmo1 »

Hoi,

Ben Elmo en ben voornemens weer een trafic te kopen heb ooit een trafic uit 2004 gehad die ik de dealer terug heb laten kopen versnellingsbak kapot gegaan, koppelings kabel die losschiet, kroonsteentjes in motor compartiment, rare vermogens afgifte etc.

De garage heeft heel netjes gehandeld en heeft de trafic dus teruggekocht.

Nu wil ik weer een trafic kopen en heb er een op het oog van 4-2009 techline terberg uitvoeren met een 2.5dci blok, km stand nu 180.000
Bij 53.000 in 2011 een nieuwe bak onder.
Airco pomp vervangen, en in afgelopen 2 jaar is er 75.000km mee gereden en bij 155.000 bij de renault dealer distributie vervangen.

Nu is mijn vraag, moet ik mij nog zorgen maken over de bak bij mijn 2004 trafic is hij vervangen na 150.000km en zit niet weer te wachten om deze kosten. Wil hem voornamelijk gebruiken voor woon werk verkeer en af en toe een paardentrailer te trekken.

Wat zijn jullie adviezen? Ga een proefrit maken en goed luisteren naar de bak, of ik wat raars hoor, maar als jullie nog tips hebben graag, kan ze nl niet vinden op forum.

grtz,

Elmo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06

Re: Even voorstellen en aankoop advies trafic 2009

Bericht door mechanic »

De 2.5dci is een lekker blok,maar in bijv personenauto's (2.2dci) is het een drama.
In de basis zijn deze motoren gelijk,g9u en g9t.
Neem iig geen robot automaat.
Onderstel is prima,weinig problemen.
Zoiezo rijden,krakend geluid bij drempels zijn vaak de stabilisatorstangrubbers of fuseekogels.
Deze bakken klinken altijd wat blikkerig,maar gejoel betekend vaak een revisiebak.
Mocht je de optie hebben voor een 2.0dci,die zijn over het algemeen stuk betrouwbaarder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
elmo1
repeating visitor
repeating visitor

Bericht door elmo1 »

Thanks, voor snelle reactie, het is een handgeschakelde, had al wat gelezen over de robot automaat die redelijk kostbaar is als er iets mee is.

Daarnaast heb ik gezien dat reviseren < 1000,- is natuurlijk komen er dan nog wat kosten bij voor een drukgroep en koppelingsplaat, maar dan ligt alles eraf.
Niet dat ik hierop zit te wachten maar wellicht wel handig om dit als kosten mee te rekenen in totaal plaatje.

Morgen proefrit zal eens goed luisteren, heb trouwens maar weinig filmpjes gevonden in kader van gearbox trafic issues.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06

Bericht door mechanic »

Weet zo niet of er in 2009 nog steeds een pk6 bak gebruilt werd,die waren in het begin helemaal niks.
Maar zijn wel in loop der tijd aangepast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
elmo1
repeating visitor
repeating visitor

Bericht door elmo1 »

vandaag een proefrit gemaakt, het soepele rijden viel mij op.
De bak lijkt goed te klinken, hij leek iets of wat te gieren in de 1e versnelling naarmate je meer toeren maakt 3000/3500 verder niks bijzonder.
geen gekraak in onderstel bij drempels.
Enige wat wel irritant was, en daar gaat garage zelf eerst naar kijken is dat doorschakelen van 4 naar 5 niet ging, tenzij de versnellingspook tussendoor losliet en dan in zijn 5 zette.
Het is normaal met schakelen tjak in de versnelling alleen bij de 5 voelde je dat de pook veerde en niet in de versnelling wilde.

Heb nog niks gekocht, maar wat denken jullie?

Vraagprijs is 8750,- excl btw
voor TRAFIC T29 L2/H1 2.5 DCI 107KW E4 FAP DC april 2009 zwart mettalic techline terberg dubbele cabine uitvoering, met lichtmetalen velgen, roofrek, beurt en 3 maanden garantie.
Onderhouds historie volledig bekend.

Ervaring van garage was dat busjes (vivaro/trafic) die gereviseerd waren eigenlijk nooit meer problemen hadden bak technisch, en ik weet dat hij er veel in onderhoud heeft.
Garage staat ook als betrouwbaar te boek.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut