On-board diagnostics

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

https://github.com/fesch/CanZE/issues graag.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door PieterZoe »

PlayStore is een Google service. Deze veronderstelt dat de devices een recente versie van Android hebben (maximaal X versies onder de huidige versie). Oude tablets/smartphones hebben een processor die niet overweg kan met de instructieset in recente Androidversies. Ik denk bijv dat jullie beperkt zijn tot Android V4.x en dus niet meer geupgrade worden naar 5.x of verder.
In dat geval zullen bepaalde Apps niet langer via Play geupdate kunnen worden. Daar kan de App-developer niets aan doen. je kunt wel blijven updaten via een door de App-developer becshikbaargestelde bronlokatie (zoals Harm al aangaf).

Let wel: Android is open source maar Google Play niet! Daarom kan Play elke eis stellen aan App developers die ze wil. En zij (Google) heeft er veel belang bij om users te pushen naar nieuwe Android versies omdat de advertentiemogeliijkheden daar veel groter zijn = business model van Google

Wellicht kan de App developer iets in de code aanpassen zodat het nog wel via Play geupdate kan worden (verzoek idd via Github) maar ga er maar vanuit dat deze situatie niet lang vol te houden is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 73
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door MartijnEV »

Afbeelding

Kijk nou! Met de Smoov app bij een Allego snellader hoef je CANZE er niet meer bij te pakken om het laadvermogen te zien!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door PieterZoe »

Mooi!

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door Ad van der Meer »

Ik heb de CAN-ZE maar weer eens ingeplugd en daarbij viel mij het onderstaande op. Is er een cel/module naar de knoppen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

Dat kun je zien in het overzicht van alle cellen, mits je batterij voldoende leeg is (even terug lezen voor minimaal percentage). Een falende module kleurt dan rood.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Yup. De blauwe en groene lijn zijn de historische maxima - minima. Daar is dus kennelijk een keer een nul ingeslopen. Oplossing is simpel: Clear Cached Data knop op het settings scherm.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door Ad van der Meer »

Reset did the trick! Bedankt voor de tip.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

Roland van der Put wil laadgrafieken verzamelen en wil data van de ZOE. Kan Zoe2goe daar kets in betekenen?
Dit zijn de grafiekjes van de BMWi3 met nieuwe batterij van de hand van Roland
image.png
image.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Sure. PB alsjeblieft.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

Hoe vergaat het de CanZE iOS App gebruikers?
Ik zie wel steeds meer functionaliteit maar de betrouwbaarheid is om te huilen. Als ik 3 minuten dat ding aan de gang kan houden dan is dat veel. Vaak lukt het opstarten niet. Geef Frederique met enige regelmaat mijn bevindingen en hij is nu weer druk met updates, maar niet echt succesvol. Zou de WiFi dongle (Chinese Knock-off zoals Harm heeft) de oorzaak kunnen zijn en heeft ietsje meer investeren in zoiets als dit zin?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

Al is de WiFi dongle nog zo brak dan moet je dit opvangen in je code.
Een betere dongle zou na mijn weten niet het verschil moeten maken in het crashen van de app.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

En dat crashen doet ie je bij jou ook?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

Regelmatig crasht de app of start niet op.
Diverse poging gedaan om van thuis naar werk de app aan te houden, halverwege de rit stopt de app ermee of krijgt gewoon geen data meer door en moet je de app opnieuw opstarten.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

OK, identieke verschijnselen dus....
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

@zoe2goe: had je hier een aandeel in of eigen interpretatie van Roland
image.jpeg
image.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 73
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door MartijnEV »

In elk geval komt de grafiek niet overeen met de werkelijkheid in mijn ervaring. Mijn Zoe laadt op volle 43 kW vermogen door tot minstens 80 à 85%. Het is jammer dat het gepubliceerde plaatje de Zoe onterecht in negatief vergelijk met andere EV's zet. Snelladen is juist bij de Zoe een zeer praktische eigenschap.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Ik had een aandeel in de correctie.

Op AC laden weet de paal de SOC niet, dus waar de andere grafieken echte metingen uit de ABB zuilen zijn, is de ZOE grafiek op basis van een model.

Roland heeft nu 25 graden als battery pack temperatuur gekozen voor een "nominale buitentemperatuur" van 20 graden, zeg ik maar even zo. Volgens mij is het nog steeds een tikkie mager en mijn model is ook maar een model. Met andere algoritmes kwamen andere grafieken naar voren. Ik heb veel meer data nodig om de factoren in het model beter te maken.

Ik zeg ook heel eerlijk, ik gebruik het batterij model voor de laad-voorspelling module en dat komt niet zo krap.

Iets anders is dat in mijn ogen de poging om met een nominale temperatuur te werken onbegonnen werk is. Hier lees je "oei oei oei, die ZOE", maar wij weten dat dat niet klopt. Als het een paar graden warmer (pack temperatuur) is dondert een Leaf in elkaar. Als het echt koud wordt doen wij het weer beroerder. Nuance is lastig en ondergewaardeerd in deze wereld.

@Martijn: Ik stel voor om voortaan in de fora naast mijn "Shameless Self Plug" (als het over CanZE gaat) de term "ZOE Fairy Tale (tm)" te hanteren ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Ik zou eventueel een Google Spreadheet model kunnen openstellen voor een paar gewilligen. Ik laad zo weinig buiten de deur dat het voor mij nauwelijks mogelijk is zelf fatsoenlijke data te verzamelen. Let me know.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 73
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door MartijnEV »

Het zou buitengewoon jammer zijn als in de interne vergaderingen binnen Fastned dit grafiekje bepalend zou gaan worden over het toekomstige aanbod van AC43kW... Gelukkig ken ik veel mensen van Fastned om hierover een gesprekje aan te knopen.
Ik werk graag mee aan het verzamelen van de juiste data. Maar waarom kan de ABB lader niet zo'n grafiekje voor de Zoe uitspugen zoals die dat kennelijk wel kan voor de Leaf en i3?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 48
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: On-board diagnostics

Bericht door HarmOtten »

Vanuit mijn gemeten data kom ik tot de volgende grafiek:
Renault Zoe - Max Charge Power at differt battery temperatures.png
De lijn van 25°C daalt net iets eerder dan die van de Nissan Leaf 30kWh. Bij die van 30°C ligt het knikpunt gelijk met de Leaf.

Let op!: Deze grafiek is niet realistisch voor een laadsessie. Ik heb namelijk de punten van gelijke temperatuur met elkaar verbonden. In werkelijkheid zal de temperatuur van de batterij tijdens het (snel)laden toenemen, waardoor het knikpunt naar rechts verschuift. Afhankelijk van de omstandigheden kan de batterijtemperatuur makkelijk 5°C of meer toenemen.

@MartijnEV, Dat grafiekje kan de ABB lader niet maken, omdat deze de SOC van de Zoe niet kan uitlezen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

Contact gehad met Frederic over mijn brakke iOS CanZE. Zijn antwoord:
It is recommend to use a v1.5 ELM.
I see that You are using a v2.1 ELM.
In logs I don't see any communication between CanZE and the device.
Some ELM dongle send extra characters witch I have to treat in communication functions.
If you agree, You can send your ELM dongle via mail
I will test your dongle in debug mode to try to find what's wrong.
I will sent it back to you one or two weeks after.
Dat gaan we dan maar eens doen.....

Alleen geen iOS op de ZOE-lunch dan, of is er een andere deelnemer met iOS CanZE?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014
Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: On-board diagnostics

Bericht door Nivve »

Ik zou het wellicht wel even kunnen regelen met de iPhone van mijn broer. Maar zelf gebruik ik de android versie.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door fivari »

Ik gebruik ook de android versie. Maar die moet zich toch ook regelmatig herpakken en loopt ook geregeld vast. Dat was zo met mijn HTC en nu ook met mijn Samsung, toch twee high end toestellen.
Maar ik vind het niet zo erg, want op zich al fantastisch knap gedaan. Voor het gebruik tijdens het rijden, geeft het wat ongemak, voor het raadplegen tijdens een laadbeurt maakt het niets uit.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Zometeen komt de volgende versie van CanZE online. Mag ik jullie vragen eens te kijken naar de "Charger Prediction", zit in het "Technical" menu. Ik denk dat ik de meeste suffigheden er wel uit heb gepoetst. Hij is een tikkie pessimistisch, dus als het goed en je houdt de tijd aan tot de gewenst range, zul je, tenzij je aan een gekke load balanced lader staat, zeker die lading hebben. Terugkoppeling gewaardeerd!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

Ik gebruik zowel android als ios, laatste is idd brak en nog zeker sterk in ontwikkeling.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 68
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: On-board diagnostics

Bericht door GertjanVB »

Over iOS versie: ik had mijn dongle voor onderzoek naar Frederic gestuurd. De dongle is inmiddels retour en werkt volgens Frederic prima. Toch blijven de taken vrijwel direct afgesloten worden, ondanks dat de WiFi instellingen conform de eisen zijn ingesteld. Daarom uitgebreid getest en met de debugging optie aan, data vergaard en naar Frederic opgestuurd. In eerste instantie continu taakbeeindigingen, maar na een herstart van de app ruim een kwartier goed gepresteerd.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

Zal morgen eens kijken als ik weer een uur naar het werk moet rijden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

Vandaag met de iOS variant naar het werk gereden. Helaas hield de app niet lang stand. Na een paar minuten onderstaand melding en sloten alle schermen automatisch weer na een paar seconden. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Ik neem aan dat je e.e.a. met Frederic steeds opneemt. Niet om het af te schuiven, maar Bob en yours truly hebben niets met CanZE voor iOS te maken. Frederic probeert een iOS "cloon" te maken op basis van de (volledig open source) bron van CanZE voor Android welke op github staat. We juichen het natuurlijk wel toe.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

Klein foutje van mijn kant met het testen. Ik had de verkeerde auto geselecteerd. Fluence ipv de Zoë. Vandaag op nieuw een test. Alle logs gaan naar Frédéric.

Ik juich het zeker toe de ontwikkeling van een CanZE iOS app maar waar ik me wel aan stoor is dat het niet volledig open source gebouwd wordt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015
Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door RudyH »

Helaas zelfde fout meldingen vandaag met de instelling ingesteld op de Zoë.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

waar ik me wel aan stoor is dat het niet volledig open source gebouwd wordt.
Dat delen wij dan met elkaar.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Ik heb in de ontwikkelversie van CanZE inmiddels support voor een 41 kW batterij ingebouwd en dus ook de auto-types Q90 en R90 toegevoegd. Dit is dus nog niet gereleased. E.e.a. in veronderstelling dat "alles hetzelfde is behalve de batterij".

Als er forumleden zijn die inmiddels een Q/R90 in bestelling hebben zou ik daar graag kort na levering even mee willen "spelen" om te kijken of de programmatuur ook daadwerkelijk werkt. Dank!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Niek_
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 okt 2016
Laatste bezoek: 15 aug 2019 16:07
Actief als: particulier
Locatie: Lunteren

Re: On-board diagnostics

Bericht door Niek_ »

Yes, hier een 41kW versie in bestelling. Levering week 5/6 en wat mij betreft zeker te gebruiken om even te 'spelen'. Erg nieuwsgierig naar de mogelijkheden, heb echter zelf wel een iPhone dus ook erg nieuwsgierig naar de ontwikkelingen op het gebied van iOS. Zijn hier nog updates over? Anders wellicht toch op zoek naar een el-cheapo Android device.
Zoe R90 met 41kW accu sinds week 01-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 216
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: On-board diagnostics

Bericht door zoe2goe »

Super Niek_. Ik heb daar geen nieuws over, de ontwikkeling van de iOS versie is echt een separaat traject. De ontwikkelaar gebruikt wel "onze" source code maar verder is er weinig contact. Het mooie van Open Source.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in