Geen gas meer?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
rgr
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014 14:40
Actief als: particulier

Geen gas meer?

Bericht door rgr »

Recent hebben we kunnen lezen dat de overheid weg wil van aardgasaansluitingen. Dat geldt voor nieuwe als bestaande woningen. Ik ben daar wel voorstander van. (Mijn vrouw minder, die kookt graag op gas).

Thuis hebben we een 3x25A aansluiting, de ZOE laden we momenteel nog op met 3,7Kw, dat werkt voor ons prima. De bedoeling is om straks met 11Kw te laden, zeker met het oog op de grotere accu die beschikbaar komt voor de ZOE.

Momenteel zitten we in een grote verbouwing, we willen graag weg van de oude radiators en vloerverwarming aanleggen. Dat zal nu naar alle waarschijnlijkheid elektrisch zijn. Het gaat om een oppervlak van ongeveer 65m2, daarvoor is benodigd ongeveer 9Kw aan vloerverwarming als hoofdverwarming.

Dan moet de keuken ook nog aangesloten en de droger en de wasmachine.

Al met al kan dus niet alles tegelijk aan. Nu verwacht ik dat het niet zo'n vaart zal lopen, maar toch kom je op momenten ruim te kort.

De aansluiting verzwaren kan wel, maar dat kost gelijk een hoop geld extra.

Iemand die hier iets over kan zeggen?

Edit: Ik realiseer me net dat dit vrij weinig met het opladen van de ZOE te maken heeft (edoch enig raakvlak :-))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen gas meer?

Bericht door fivari »

Speciaal voor een dergelijke situatie heb ik de Fivari SMART in mijn aanbod opgenomen.
Hiermee laad je echt steeds maximaal. Instellen op 3x25A en dat doet hij dan ook als er geen overige verbruikers zijn. Als die er wel zijn, zakt de laadstroom keurig zodat de totale stroom op geen van de geleiders hoger ligt dan 25A.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen gas meer?

Bericht door zoe2goe »

Ernstig off-topic: Direct elektrische verwarming is verschrikkelijk inefficiënt t.o.v. een moderne ketel, zowel in geld als in CO2. Als je elektrisch wilt verwarmen is de enige goede optie een warmtepompsysteem. Dat is ideaal in combinatie met vloerverwarming omdat die met een lagere invoertemperatuur werkt.

Wat fivari zegt is een uitstekende oplossing om de load op de aansluiting binnen de perken te houden. Bedenk wel twee dingen: 1) met die oplossing heeft verwarming voorrang boven de auto opladen. Dat is absoluut niet fout, maar moet je wel beseffen. 2) je moet waarschijnlijk ook nog koken. Het kan aardig optellen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Geen gas meer?

Bericht door WillemS »

Als je dan toch overstapt, maak dan een grote sprong, ben je gelijk van de overheid af.


mvg WillemS
p.s. gisteren 28 oktober gepost !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Proton
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 feb 2015 10:47
Actief als: particulier

Re: Geen gas meer?

Bericht door Proton »

Bij een grote verbouwing hoort zeker isoleren.
Verwarmen doe je dan goedkoop met een lucht-water warmtepomp, waar nu ook flink subsidie op zit (met slim inkopen krijg je geld toe).
Google is je vriend in deze :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 mar 2015 09:53
Actief als: particulier

Re: Geen gas meer?

Bericht door cosmiccarbon »

Ik kook op inductie en laad de auto op 11 kW, nog nooit problemen mee gehad.
Verwarming is een hynride tussen een gas-CV en een hout-CV, tenzij natuurlijk lekker de houtkachel in de woonkamer brandt. Werkt prima. En dankzij het mooie schone, droge hout dat ik stook in mijn efficiente kachels uiteraard ook met een minimum aan uitstoot!
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Geen gas meer?

Bericht door RudyH »

Wij stoken ons huis met een losse gas CV ketel in combinatie met warmtepompen. Met een 300 liter vat warmtepomp boiler wordt warmte van het huis omgezet in warmwater. (Afzuiging huis) Daarnaast wordt de woonkamer met lucht verwarmt dmv een warmtepomp en worden overige ruimtes op temperatuur gehouden doordat de ketel naar de retour warmte kijkt in combinatie met thermostaat kranen.

Dit alles wordt geregeld door een Domotica systeem. Helaas kom ik nog net wat zonnepanelen te kort om alles te kunnen opvangen via de zon en is mijn gebruik van gas z'n 500 kub. Elektrisch koken doen we helaas nog niet.
In Mijn volgend huis komt zeker geen gas meer in. Warmtepompen zijn zeker rendabel helaas zijn ze tegenwoordig nog aardig aan de prijs. (Zo ook elektrische auto's) tijd zal het leren of het goedkoper gaat worden. In ieder kun je nu flink subsidie krijgen op warmtepompen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rgr
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014 14:40
Actief als: particulier

Re: Geen gas meer?

Bericht door rgr »

ik weet inmiddels al wat meer en dankzij subsidies e.d. zijn er binnen budget toch een hoop dingen mogelijk.

Elektrisch verwarmen gaan we niet doen idd, dat gaat waarschijnlijk op basis van een warmtepomp gebeuren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht