Model/uitvoering : Renault Laguna 1.9d break
Bouwjaar :2003
Brandstof :diesel
mijn elektronisch stuurslot werd verwijderd en vervangen door een nieuw omdat men na ontvangen van een nieuwe sleutel (kaart) de auto niet aan de praat kreeg, er werd mij ook bijna een nieuwe lezer aangesmeerd (gelukkig had ik een tweedehands gevonden in Belgie en opgestuurd) die men ook moest vervangen.
Uiteindelijk bleek bij teruggave dat mijn originele kaartlezer gewoon terug in de auto zat (dit werd verzwegen en beweerd werd dat die tweedehands erin zat) en zij toegaven een probleem gehad te hebben met hun apparatuur waardoor ze de boel verkeerd hadden gelezen.
Ondertussen ben ik wel ongeveer 600 euro kwijt voor dat stuurslot waar ik sterk aan twijfel of het wel stuk was, het ligt hier naast me en ik zou graag laten testen of het inderdaad stuk is hoe doe ik dit ?
P.S dit alles is gebeurt bij een Renault garage in Frankrijk waar ik nu verblijf en ik wil dit graag hier nog regelen.
Stephan
electronisch stuurslot Laguna stuk?
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Re: electronisch stuurslot Laguna stuk?
Beste ,
Om een stuurslot te testen moet de stekker van deze aangesloten worden op de wagen .
Het probleem dat je had is als je een kaartlezer hebt waarvan het eerste contact (in de gleuf van de lezer) niet wordt ingedrukt het onmogelijk is om een kaart in te lezen .
er zitten nml 2 contacten in ( microswitches )die het signaal + voor contact en + na contact geven .
Een eerste verschijnsel is dat je moet blijven drukken op de startknop om te starten .
Je kan je kaartlezer openmaken en meestal is er een plastiekje afgebroken die op de switch moet drukken .
Het nieuwe stuurslot kan je niet meer wisselen daar er de code van je startvergrendeling is opgeslagen .
Mvg K
Om een stuurslot te testen moet de stekker van deze aangesloten worden op de wagen .
Het probleem dat je had is als je een kaartlezer hebt waarvan het eerste contact (in de gleuf van de lezer) niet wordt ingedrukt het onmogelijk is om een kaart in te lezen .
er zitten nml 2 contacten in ( microswitches )die het signaal + voor contact en + na contact geven .
Een eerste verschijnsel is dat je moet blijven drukken op de startknop om te starten .
Je kan je kaartlezer openmaken en meestal is er een plastiekje afgebroken die op de switch moet drukken .
Het nieuwe stuurslot kan je niet meer wisselen daar er de code van je startvergrendeling is opgeslagen .
Mvg K
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 17 mei 2025 15:07
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: electronisch stuurslot Laguna stuk?
in het geval als elektronisch stuurslot stuk is je kan hem ook vervangen door een 2e hands module. deze moet wel eerst gedecodeerd worden ,anders werkt het niet zoals scenic2000 het zei ...
auto elektronica is mijn hobby, ik kan deze module VIRGIN maken,, ook elektrische stuurbekrachtiging met de foutcodes
(c1606) motorstuurbekrachtiging
c1608 ecu
def002
def048
geldt niet alleen voor laguna maar ook andere modellen
auto elektronica is mijn hobby, ik kan deze module VIRGIN maken,, ook elektrische stuurbekrachtiging met de foutcodes
(c1606) motorstuurbekrachtiging
c1608 ecu
def002
def048
geldt niet alleen voor laguna maar ook andere modellen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan