Beste forumleden,
Na aanschaf van mijn iPhone 7 ben ik op een bizar probleem gestoten wat betreft de pairing van mijn gsm met mijn Renault megane III Ph3. Het betreft een Carminat bluetooh/cd navigatie die er in zit. Als ik het toestel verbind met de auto blijft de verbinding een paar minuten goed en kan ik gewoon bellen en dergelijke. Na een minuut of 5 valt deze verbinding spontaan weg en moet ik op de telefoon terug verbinden met de wagen. Ik denk niet dat dit een compatibiliteitsprobleem is omdat het toestel wel gewoon kan verbinden?
Wie weet raad?
Overigens werkte het systeem perfect met mijn Iphone 6, enige dat niet werkte was de telefoonboek downloaden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bluetooth verbinding valt spontaan weg
-
Kevin1612
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
-
Paultje1965
- lid

Re: Bluetooth verbinding valt spontaan weg
Normaal gesproken maak je de eerste verbinding als je bluetooth op de telefoon op 'zichtbaar' staat. Als de telefoon en de carkit met elkaar 'kennis' hebben gemaakt dan zou de bluetooth op de telefoon weer op 'verborgen' moeten kunnen staan. Zou het kunnen dat je bluetooth op de telefoon na die 5 minuten van 'zichtbaar' op 'verborgen' gaat? Als dat het geval is moet blijkbaar, in de carkit, de informatie over de bluetooth opgeslagen worden. Zit er ergens een save knopje in het menu?
Ik heb een probleem dat er enigszins op lijkt en zit er ook over te filosoferen. Telkens bij een nieuwe rit moet de telefoon weer opnieuw gepaired worden met de carkit. Helaas is het niet mijn auto (Clio IV) en heb ik hem niet bij de hand voor experimenten. In mijn Captur heb ik, voorzover ik weet, niets bewust moeten saven om een permanente verbinding te maken.
Soms kan ook een firmware update van de carkit het probleem verhelpen. De telefoon is dan te nieuw voor de carkit. In mijn geval heb ik het vermoeden dat de telefoon juist te oud is...
Ik heb een probleem dat er enigszins op lijkt en zit er ook over te filosoferen. Telkens bij een nieuwe rit moet de telefoon weer opnieuw gepaired worden met de carkit. Helaas is het niet mijn auto (Clio IV) en heb ik hem niet bij de hand voor experimenten. In mijn Captur heb ik, voorzover ik weet, niets bewust moeten saven om een permanente verbinding te maken.
Soms kan ook een firmware update van de carkit het probleem verhelpen. De telefoon is dan te nieuw voor de carkit. In mijn geval heb ik het vermoeden dat de telefoon juist te oud is...
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Kevin1612
Topic author - Lid

Re: Bluetooth verbinding valt spontaan weg
Het betreft geen aparte carkit... het is gewoon de standaard carminat navigatie met bluetooth die er in zit, zie niet echt een apart saveknopje staan.…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Renault Megane 3 1.5DCI
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 21 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 945 -
Laatste bericht door Jaim0n
09 aug 2025 21:58
-
-
Vraag over verbinding Renault Mégane E-Tech met MyRenault-app
door erik1672 » 17 aug 2025 11:13 » in Renault App -
Reacties: 1
Weergaves: 1060 -
Laatste bericht door groen_duiven
17 sep 2025 13:30
-
-
-
Vraag over verbinding Renault Mégane E-Tech met MyRenault-app
door erik1672 » 17 aug 2025 11:14 » in Renault App -
Reacties: 1
Weergaves: 829 -
Laatste bericht door Pepone
17 aug 2025 14:04
-
-
-
31°C en een paar uur in de zon geparkeerd. Geluid gewoon weg!
door McTes » 13 jun 2025 01:42 » in Renault 5 Z.E. -
Reacties: 9
Weergaves: 1733 -
Laatste bericht door KDrive
16 jun 2025 15:33
-
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1073 -
Laatste bericht door Dennish89
17 okt 2025 19:34