Omleidingen in navigatie

Plaats reactie

Topic author
kadjarmeis
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Actief als: particulier

Omleidingen in navigatie

Bericht door kadjarmeis »

Hallo,

Sinds dat ik een update op de Rlink2 heb gehad (vanwege niet kunnen koppelen Samsung telefoon) en daarna de kaartupdate heb uitgevoerd die klaarstond, wat problemen met de navigatie.
Ik weet niet welke update het veroorzaakt heeft ( of misschien doe ik zelf iets fout) maar ondanks instellingen in het navigatie menu dat er een omleidingsroute mag worden voorgesteld bij 10 minuten tijdwinst, krijg ik nu bij elke filevorm (soms maar 1 minuut vertraging) al een omleiding voorgesteld.
Heel irritant, want hij stelt zowat elke 5 minuten een route voor, die vaak veel langer is en veel meer tijd kost dan even aanschuiven in de file.
Laatst stelde hij een route voor die +79 km was dan de oorspronkelijke en 59 minuten langer... om drukte te vermijden :(

Dit weekend was ik in de buurt van Capelle ad IJssel en moest daar de A16 op. Vanwege wegwerkzaamheden was de oprit afgesloten en moest ik omrijden. De navigatie gaf keurig aan dat er een blokkade was met 'oneindig' veel vertraging. (geen tijd, maar dan staat er letterlijk oneindig), maar een nieuwe route voorstellen ? ho maar.
Gelukkig kan ik ook borden lezen en ben ik zo wel weer op de A16 terecht gekomen, maar handig is anders.
Zijn er meer mensen bekend met deze vorm van 'drukte vermijdend' omleiden ? Ik ben al in staat om het omleiden maar helemaal uit te zetten, want zo heb ik er niet veel aan :?
Voor de updates werkte het fantastisch en stelde hij echt alleen maar een route voor als ik langer als 15 minuten file zou tegenkomen. Ik heb geen instellingen gewijzigd, maar ik weet niet of dit gebeurt kan zijn met de update die de garage heeft uitgevoerd, aangezien ik toen ook al mijn adressen in het adressenboek weer opnieuw moest toevoegen.
Iemand hiermee bekend?

groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

sthx001
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Re: Omleidingen in navigatie

Bericht door sthx001 »

Ik ervaar precies hetzelfde, ik heb zelfs het voorstel tot omleidingen uitgezet. Ik kreeg deze week een omleiding voorgesteld van +41km en +47min op een vertraging van 5 minuten. Ook wanneer je een voorstel tot omleiden annuleert krijg je soms direct weer een pop-up met een nieuw voorstel. Volgens mijn instellingen mag de navigatie pas een omleiding voorstellen vanaf een vertraging van 20min.
Ik zou ook graag ergens willen kunnen zien wat de nieuwste versies zijn van de firmware en de navigatiekaarten.
Renault Kadjar Energy dCi 110 EDC Bose 5d, Bleu Cosmos, Pack Easy Park Assist + Pack Winter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ReinierH
repeating visitor
repeating visitor

Re: Omleidingen in navigatie

Bericht door ReinierH »

Dag Kadjarmeis en Kadjar collega,

Ik sluit me hier 100% bij aan, zowel dat het nadat de update is ontstaan als de vele onzinnige omleidingen.
Proef o…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 20 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken