Talisman Kinderziektes


larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

majo-03 schreef:
TBiRD schreef:
jordivos schreef:Zoveel elende..

Is dit regelmaat of uitzondering?
Ik ben nog steeds in blije verwachting van mijn Talisman, maar als ik dit zo allemaal lees..

Overigens, deuren die niet goed sluiten en dergelijke. Het lijkt me dat ze dat bij de dealer zien voordat ze de auto uitleveren?
Ik zou de mijne ook binnen een maandje moeten hebben. Heb er al niet te veel goede hoop meer op om een deftig exemplaar te krijgen als ik dit hier zo allemaal lees.
Niet gek laten maken jongens !!
Natuurlijk moeten de problemen als genoemd serieus genomen worden door de dealers.

Wel zijn veel van de dingen die ik lees (met name multimedia en navigatie) ook sterk afhankelijk van de verwachting vooraf.
In mijn vorige en huidige auto (allebei VAG) heb ik een super geluidsinstallatie, ik hoorde tijdens de proefrit al dat de bose daar niet aan kan tippen.
Een VAG-auto is nou eenmaal niet te vergelijken met een Renault.

Vieze vette vingers op een glimmende omlijsting van de navigatie is natuurlijk niet als een kwaliteit issue aan te merken!!! Die glimmende omlijsting zat er in de showroom ook al op. Die vingers zitten ook op mijn iPhone, iPad, bier en wijnglazen en al het andere dat ik met vette vingers aanraak.

Bij al mijn nieuwe auto's besloegen de ruiten de eerste periode enorm, na langer gebruik neemt dit af.
Verwacht dat dit hier ook zo zal zijn, er staan op het internet allerlei schoonmaak trucjes om dit tegen te gaan.

Vindt wel dat er geen softwarematige beperkingen mogen zijn (bijv. uitvallen telefoon, omleidingen nav. die niet kloppen, etc.) deze hadden vooraf uitontwikkeld moeten zijn. Zelfde geldt voor scheef gehangen deuren, dat mag niet door de kwaliteitscontrole glippen.

Ook ik ben nog in afwachting van mijn auto, zie het nog steeds met veel enthousiasme en vertrouwen tegemoet.
Goed gezegd! Wat bedoel je met dat een Renault niet te vergelijken is met een VAG?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

majo-03
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:27
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door majo-03 »

larsdijkstra 16v schreef:
majo-03 schreef:
TBiRD schreef:
jordivos schreef:Zoveel elende..

Is dit regelmaat of uitzondering?
Ik ben nog steeds in blije verwachting van mijn Talisman, maar als ik dit zo allemaal lees..

Overigens, deuren die niet goed sluiten en dergelijke. Het lijkt me dat ze dat bij de dealer zien voordat ze de auto uitleveren?
Ik zou de mijne ook binnen een maandje moeten hebben. Heb er al niet te veel goede hoop meer op om een deftig exemplaar te krijgen als ik dit hier zo allemaal lees.
Niet gek laten maken jongens !!
Natuurlijk moeten de problemen als genoemd serieus genomen worden door de dealers.

Wel zijn veel van de dingen die ik lees (met name multimedia en navigatie) ook sterk afhankelijk van de verwachting vooraf.
In mijn vorige en huidige auto (allebei VAG) heb ik een super geluidsinstallatie, ik hoorde tijdens de proefrit al dat de bose daar niet aan kan tippen.
Een VAG-auto is nou eenmaal niet te vergelijken met een Renault.

Vieze vette vingers op een glimmende omlijsting van de navigatie is natuurlijk niet als een kwaliteit issue aan te merken!!! Die glimmende omlijsting zat er in de showroom ook al op. Die vingers zitten ook op mijn iPhone, iPad, bier en wijnglazen en al het andere dat ik met vette vingers aanraak.

Bij al mijn nieuwe auto's besloegen de ruiten de eerste periode enorm, na langer gebruik neemt dit af.
Verwacht dat dit hier ook zo zal zijn, er staan op het internet allerlei schoonmaak trucjes om dit tegen te gaan.

Vindt wel dat er geen softwarematige beperkingen mogen zijn (bijv. uitvallen telefoon, omleidingen nav. die niet kloppen, etc.) deze hadden vooraf uitontwikkeld moeten zijn. Zelfde geldt voor scheef gehangen deuren, dat mag niet door de kwaliteitscontrole glippen.

Ook ik ben nog in afwachting van mijn auto, zie het nog steeds met veel enthousiasme en vertrouwen tegemoet.
Goed gezegd! Wat bedoel je met dat een Renault niet te vergelijken is met een VAG?
Bedankt.

VAG = Volkswagen Automobile Group, dus Audi Volkswagen etc.
Stukken degelijker, stukken duurder!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door FatalZero »

Mwha daar ben ik het dus niet mee eens. Producten van het VAG concern doen het helemaal niet zo best in de diverse betrouwbaarheidsindexen.
Op een of andere manier denkt iedereen bij VW wel aan de onverwoestbare 1.9TDI maar veel minder aan het drama wat TSI en 1e Gen DSG heet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

majo-03
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:27
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door majo-03 »

Moet je gelijk geven, ook daar zitten soms minder betrouwbare tussen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

majo-03 schreef:
larsdijkstra 16v schreef:
majo-03 schreef:
TBiRD schreef:
jordivos schreef:Zoveel elende..

Is dit regelmaat of uitzondering?
Ik ben nog steeds in blije verwachting van mijn Talisman, maar als ik dit zo allemaal lees..

Overigens, deuren die niet goed sluiten en dergelijke. Het lijkt me dat ze dat bij de dealer zien voordat ze de auto uitleveren?
Ik zou de mijne ook binnen een maandje moeten hebben. Heb er al niet te veel goede hoop meer op om een deftig exemplaar te krijgen als ik dit hier zo allemaal lees.
Niet gek laten maken jongens !!
Natuurlijk moeten de problemen als genoemd serieus genomen worden door de dealers.

Wel zijn veel van de dingen die ik lees (met name multimedia en navigatie) ook sterk afhankelijk van de verwachting vooraf.
In mijn vorige en huidige auto (allebei VAG) heb ik een super geluidsinstallatie, ik hoorde tijdens de proefrit al dat de bose daar niet aan kan tippen.
Een VAG-auto is nou eenmaal niet te vergelijken met een Renault.

Vieze vette vingers op een glimmende omlijsting van de navigatie is natuurlijk niet als een kwaliteit issue aan te merken!!! Die glimmende omlijsting zat er in de showroom ook al op. Die vingers zitten ook op mijn iPhone, iPad, bier en wijnglazen en al het andere dat ik met vette vingers aanraak.

Bij al mijn nieuwe auto's besloegen de ruiten de eerste periode enorm, na langer gebruik neemt dit af.
Verwacht dat dit hier ook zo zal zijn, er staan op het internet allerlei schoonmaak trucjes om dit tegen te gaan.

Vindt wel dat er geen softwarematige beperkingen mogen zijn (bijv. uitvallen telefoon, omleidingen nav. die niet kloppen, etc.) deze hadden vooraf uitontwikkeld moeten zijn. Zelfde geldt voor scheef gehangen deuren, dat mag niet door de kwaliteitscontrole glippen.

Ook ik ben nog in afwachting van mijn auto, zie het nog steeds met veel enthousiasme en vertrouwen tegemoet.
Goed gezegd! Wat bedoel je met dat een Renault niet te vergelijken is met een VAG?
Bedankt.

VAG = Volkswagen Automobile Group, dus Audi Volkswagen etc.
Stukken degelijker, stukken duurder!

Dat stukken degelijker is wel een fabeltje de laatste jaren bij VAG... Veel plezier met je Talisman Majo!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Ach ik zou zeggen doe je voordeel ermee. Ga kijken als de auto bij de dealer staat en controleer hem zelf op wat punten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kdumbo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2016 19:13
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Kdumbo »

Ik heb mijn Talisman (110 EDC) vrijdag opgehaald bij de dealer en heb inmiddels al 1200km op de teller. Na alle reviews gelezen te hebben bij het onderwerp "kinderziektes" begon ik een beetje spijt te krijgen van mijn bestelling. Dat was achteraf helemaal niet nodig. De auto heeft bijna al mijn verwachtingen overtroffen. Ik zeg bijna, omdat ik wel meer van de Bose surround sound had verwacht. Voor de rest een geweldige auto. De deuren hangen bij mij niet scheef. Mijn telefoon is nog geen enkele keer uitgevallen. De ruiten beslaan wel (net als bij elk ander auto). Radio is nog niet uitgevallen.

De proefrit had ik in een 130 pk versie gemaakt, maar heb i.v.m. de bijtelling voor een 110 pk versie gekozen. Hier heb ik totaal geen spijt van. De auto heeft voldoende 'pit' en heel stil (tot 140 km/u.....daarna is het motorgeluid wel duidelijk aanwezig).

Voor degene die nog aan het wachten zijn op hun Talisman....het is het wachten meer dan waard :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Nog meer mensen met dit probleem?

Bijrijderskant

Afbeelding

Bestuurderskant wel goed m.i.

Afbeelding

Motorkap links

Afbeelding

Rechts

Afbeelding

Begin zo langzamerhand beetje spijt van m'n keuze te krijgen want dit is onacceptabel voor 40k.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VcentB
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jun 2016 21:47
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door VcentB »

Dat met de deuren heb ik ook last van inmiddels officiële klacht via lease maatschappij bij Renault Nederland neergelegd
Talisman Estate Intens :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

VcentB schreef:Dat met de deuren heb ik ook last van inmiddels officiële klacht via lease maatschappij bij Renault Nederland neergelegd
Neem aan dat je eerst met de dealer de onvolkomenheden bekeken hebt...? Een deal kan het geheel aardig goed voor je afhangen
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VcentB
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jun 2016 21:47
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door VcentB »

Hij moest terug naar carrosserie bedrijf waar dealer altijd gaat week gestaan niks verholpen waren er nog niet aan toe gekomen :lol: Dat met de andere kleine dingen neergelegd ook om ge kijken hoe oplossings gericht ze zijn voor klanten dus benieuwd
Talisman Estate Intens :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

majo-03
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:27
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door majo-03 »

Op deze manier afleveren is inderdaad erg slordig, hoop dat het snel wordt opgelost!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

VcentB schreef:Hij moest terug naar carrosserie bedrijf waar dealer altijd gaat week gestaan niks verholpen waren er nog niet aan toe gekomen :lol: Dat met de andere kleine dingen neergelegd ook om ge kijken hoe oplossings gericht ze zijn voor klanten dus benieuwd
Maar dan laat je het toch eerst daar de kans geven om het op te lossen, ipv direct een klacht neer te leggen...?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Thomas84 »

larsdijkstra 16v schreef:
VcentB schreef:Hij moest terug naar carrosserie bedrijf waar dealer altijd gaat week gestaan niks verholpen waren er nog niet aan toe gekomen Afbeelding Dat met de andere kleine dingen neergelegd ook om ge kijken hoe oplossings gericht ze zijn voor klanten dus benieuwd
Maar dan laat je het toch eerst daar de kans geven om het op te lossen, ipv direct een klacht neer te leggen...?
Die kans hebben ze al gehad lijkt mij, de auto heeft er al een week gestaan. Dit soort dingen horen opgemerkt te worden voordat de auto de fabriek verlaat, dat is de eindcontrole, zo borg je de kwaliteit. Verder horen dit soort dingen tijdens t rijklaarmaken opgemerkt te worden. Het is niet alleen een mattenset er in gooien en klaar... Bij ons werden dit soort zaken voor de aflevering opgelost als er onvolkomenheden waren. Als verkoper liep je ook tijdig de auto voor de aflevering na. De klant hoort gewoon een nette auto te ontvangen. Een scheef dashboard is een ander verhaal, maar deuren en panelen moeten gewoon netjes afgehangen zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Hans C »

Ik bekijk dit zo, wie is er hier in fout???


1) Renault, die deuren moet gewoon goed worden gemonteerd in de fabriek
2) de dealer, die moet het zien VOOR aflevering

Maar!!!, je moet niet direct door het lint gaan, je moet gewoon de dealer erop wijzen dat zijn manier van werken NIET de standaard is dat jij verwacht. Heeft misschien te maken dat het om een leasing gaat, misschien dat ze zich er zich minder druk om maken dan om een eigendom.
Ik heb een hele goede relatie met een Renault dealer in de buurt, en die zei me enkel in het hele begin enkele problemen gehad te hebben in het hele begin van de levering van de Talisman.

Trouwens, hoe kan je zelf wegrijden met een wagen die niet in orde was bij levering??? :shock:




Mensen praten met mensen :D
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Hans C »

Ik bekijk dit zo, wie is er hier in fout???


1) Renault, die deuren moet gewoon goed worden gemonteerd in de fabriek
2) de dealer, die moet het zien VOOR aflevering

Maar!!!, je moet niet direct door het lint gaan, je moet gewoon de dealer erop wijzen dat zijn manier van werken NIET de standaard is dat jij verwacht. Heeft misschien te maken dat het om een leasing gaat, misschien dat ze zich er zich minder druk om maken dan om een eigendom.
Ik heb een hele goede relatie met een Renault dealer in de buurt, en die zei me enkel in het hele begin enkele problemen gehad te hebben in het hele begin van de levering van de Talisman.

Trouwens, hoe kan je zelf wegrijden met een wagen die niet in orde was bij levering??? :shock:




Mensen praten met mensen :D
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VcentB
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jun 2016 21:47
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door VcentB »

Tijdens ophalen viel dit niet op geconstateerd tijdens terug rijden en de volgende dag bij goed kijken bij daglicht.

Auto opgehaald om 4 uur auto stond buiten was niet zulk goed weer om even alles met een vergrootglas door te nemen.

Het is idd lease maakt dat het minder erg voor mij niet. Auto door dealer geleverd niet echt om de hoek. Aantal keer terug geweest kost me vrije dag. En tijd is geld.

Ligt zeker niet allemaal aan de dealer auto is gewoon niet helemaal af van de band gerold. Neemt niet weg dat het oplossingsvermogen erg laag is vind ik maar dat is een mening.

Auto rijdt ook gewoon heerlijk maar het zijn altijd de puntjes waar je je aan kan storen.

Het moet gewoon opgelost worden maar ook van Renault Nederland inmiddels al paar weken niks gehoord Dus komt vast goed :)
Talisman Estate Intens :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Ik heb er ook niet op gelet en zie het pas na 2 maanden. Ik ging er van uit dat ik een nieuwe auto niet hoef na te lopen alsof het misschien een ex. Schadebak was.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door WillemS »

@ Frankko, ze lopen tijdens transport ook wel schade op, die wordt gerepareerd en de wagen wordt dan gewoon afgeleverd hoor.
Heb meegemaakt dat en wagen dakschade had, er werd gewoon een nieuw dak opgezet, gespoten en als nieuw geleverd aan de klant.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cikke168618
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 dec 2016 10:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Cikke168618 »

Was van plan om een Talisman te bestellen maar door deze berichtgevingen van kwaliteitsproblemen, ben ik al sterk aan het twijfelen.
Stellen deze problemen zich ook bij de Initale Paris uitvoeringen ? Ik meen gehoord hebben dat deze een bijzondere kwaliteitscontrole ondergaan.
Zou ook een verkoopspraatje kunnen zijn natuurlijk.

Wat met rammeltjes en kraakjes tijdens het rijden ? Is dit eerder uitzonderlijk ?
Zijn er kopers die echt geen enkel probleem hebben gehad en gaat het eerder over uitzonderingen die worden vermeld ?

Ik blijf maar twijfelen ......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Vandaag bij de dealer geweest en is kwestie van stellen dus wordt netjes opgelost. Kreeg wel de tip om functionele klachten/opmerkingen direct bij Renault NL te melden. Zal eens eea mailen over bijvoorbeeld R Link en de CV die veels te snel sluit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

[quote="Cikke168618"]Was van plan om een Talisman te bestellen maar door deze berichtgevingen van kwaliteitsproblemen, ben ik al sterk aan het twijfelen.
Stellen deze problemen zich ook bij de Initale Paris uitvoeringen ? Ik meen gehoord hebben dat deze een bijzondere kwaliteitscontrole ondergaan.
Zou ook een verkoopspraatje kunnen zijn natuurlijk.

Wat met rammeltjes en kraakjes tijdens het rijden ? Is dit eerder uitzonderlijk ?
Zijn er kopers die echt geen enkel probleem hebben gehad en gaat het eerder over uitzonderingen die worden vermeld ?

Ik blijf maar twijfelen ......[

Als ik hem Total loss zou rijden neem ik er niet weer een. Teveel zaken die niet kloppen; Bluetooth valt soms weg, ramen beslaan snel, automaat gaat te snel naar 1e versnelling, deukjes dak, carrosserie portier en motorkap sluit niet goed aan, kapje zekering laat los, start soms zonder op start knop gedrukt te hebben, radio zenders vallen weg of springen naar analoog en terug, cv sluit te snel, spiegels klappen soms niet in en water op achterklep loopt kofferbak in met openen.

Al met al veels te veel zaken die niet kloppen. Sommige vallen te repareren andere moet je mee leren leven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



John Winter
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 apr 2016 19:10
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door John Winter »

Cikke168618 schreef:Was van plan om een Talisman te bestellen maar door deze berichtgevingen van kwaliteitsproblemen, ben ik al sterk aan het twijfelen.
Stellen deze problemen zich ook bij de Initale Paris uitvoeringen ? Ik meen gehoord hebben dat deze een bijzondere kwaliteitscontrole ondergaan.
Zou ook een verkoopspraatje kunnen zijn natuurlijk.

Wat met rammeltjes en kraakjes tijdens het rijden ? Is dit eerder uitzonderlijk ?
Zijn er kopers die echt geen enkel probleem hebben gehad en gaat het eerder over uitzonderingen die worden vermeld ?

Ik blijf maar twijfelen ......
Ik heb er nu bijna 15000 km op staan en heb er nog geen enkel probleem mee gehad. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dubbeljoekee
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jun 2016 21:44
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dubbeljoekee »

Ik heb de auto nu precies 2 maanden en 12.000 kilometer op de teller. Ik heb nog geen enkel probleem gehad. Zelfs de "automatische" kofferbak doet het.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marnel
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2016 07:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Marnel »

Ik heb er nu bijna 4000 km mee gereden, maar ervaar ook weinig problemen. Ontvangst radio is prima, luister eigenlijk alleen digitaal. Heb geen last van kraakjes wat ik in mijn vorige auto wel had en dat was heel irritant. Van kiertjes e.d. eigenlijk geen last. Vanmiddag heb ik eens gekeken en als ik goed kijk zie ik soms wel iets wat nét wat mooier had gekund, maar dat is alleen wanneer ik er van dichtbij en heel goed naar kijk. Had dat niet eerder gezien en het valt bij mij eigenlijk niet op. Heb nog wel last van de problemen met de navigatie. De melding die je blijft horen wanneer je te hard gaat bijvoorbeeld en dat het omplannen vanwege file niet goed gaat. Ik hoop dat er bij de eerste beurt hier een update voor is. Verder geniet ik vooral van de auto. Als geheel is het gewoon een super wagen en in deze klasse is er geen één in mijn ogen die zoveel te bieden heeft qua techniek en design voor dit geld als de Talisman, daarom koos ik hem ook :-)
ik wist wel van de eventuele problemen want had mij voor het bestellen al ingelezen, misschien dat het mij daarom ook wel meevalt allemaal wat problemen betreft.
Voorheen: Ford Focus Wagon Titanium in Candy Red
Nu: Renault Talisman Estate Intens in Carmin Rouge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



yamarik
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2016 14:43
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door yamarik »

Heb met mijn Tce 200 initiaal Paris nog geen problemen gehad aan 6000km.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

reinierb
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2011 16:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door reinierb »

Automatische kofferbak: Lukt vooral heel goed als je links van het midden gaat staan zeg maar ter hoogte van 1e teken van het kenteken
2012 Renault Megane estate 1.5 dci GT line(14%) blue malte
2014 Volvo V70 D4 Nordic plus Blue
2016 Renault Talisman estate Intens 1.5 dci (21%) wit
En ook eigenaar van Renault Megane cabrio 1998 geel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Izzy
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mei 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Izzy »

Ik sluit me aan bij de (zeer) tevreden Talismanrijders na inmiddels > 25.000 km.
Je kunt je richten op waar je van geniet of op wat je liever anders had....

Ik worstel soms met de handsfree bediening van de achterbak, maar daar lig ik niet wakker van. Daar hoef ik niet zo vaak te zijn. Bij zijn eerste beurt zal ik daar aandacht voor vragen.
Hij trekt (te) ver door in zijn eerste versnelling.
Hij startte een keer niet maar even later weer wel.
Er is wel eens een app vastgelopen maar ja software...
De afrolgeluiden hadden minder gemogen.
De geluidsinstallatie valt me niet mee.

Ik vind hem nog steeds prachtig, zeker ook in deze kleur.
Hij is lichtvoetig en imponerend.
Ik zit er uitstekend in.
Zaken als alternatieve routes heb ik geen last van. Die weet ik zelf wel.
Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris Noir Amethyste
April 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Hans C »

Vandaag bij de dealer binnengelopen, moest iets vragen en op vrijdagavond heb ik de mogelijkheid om met mijn maat te praten over onze gemeenschappelijke hobby, oldtimers. Maar gezien er morgen een feestje is moesten alle wagens uit het Renault gedeelte, of ik ff tijd had.
Heb 3 Talismans verzet, allemaal perfect afgehangen deuren.
1 kadjar, perfect
2 Meganes, niets op aan te merken, owja 1 had een platte batterij, moeilijk aan te komen.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jan1967
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 feb 2016 10:14
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Jan1967 »

Auto nu bijna 6 maanden in bezit en 20000 kilometer verder : geen enkel problem gehad of kunnen ontdekken.

Gr. Jan
Renault Talisman Estate dci110 EDC Zen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cikke168618
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 dec 2016 10:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Cikke168618 »

Gereden met een Initiale 160pk diesel.
Buiten wat kraakjes aan de veiligheidsgordel van de passagier, geen enkele tekortkoming waargenomen buiten het regelmatig verspringen van de ABS radio naar FM en terug. ( maar dit was in Wallonie ... dus ... )
Kwa geluid of bijgeluiden vond ik hem relatief stil rijden. Wat betreft de automaat ( maar tevoren nooit gereden met een automaat), heb ik zelfs niets ondervonden van het stugge vertrek zoals reeds vermeld. Bose is niet echt indrukwekkend maar wel van bovengemiddelde kwaliteit.
Wat betreft carosserie, niks speciaal opgevallen van fouten.
Zou het kunnen dat bovenvermelde negatieve commentaren afkomstig zijn van de eerste productiemodellen en dat ondertussen de meeste hiaten dus wel zijn opgelost op de productielijnen ? Nog 1 maand te gaan en dan moeten we beslissen over de aankoop ... blijf toch nog altijd met wat twijfels zitten. Andere opties zijn BMW 3 of 4 dan weliswaar minder aangekleed. En ik was zo overtuigd om de talisman te kiezen voor het lezen van de berichten op dit forum. Eigenlijk wel triest daar de Talisman werd voorgesteld als het nieuwe kwaliteitsproduct van Renault ....
PS : Voor mijn Volvo S60 ( huidige wagen), 4 jaar en 180.000 km met de Laguna 3 gereden, buiten de nogal wat fragiele ventielen met sensor (banden) nooit geen problemen gehad ....

En nu ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cikke168618
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 dec 2016 10:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Cikke168618 »

PS : Iemand al een idee of de talisman initiale ook te verkrijgen is met 18inch velgen ? Verschil 18 en 19 inch op weggedrag ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door guy janssens »

18 inch winterbanden ( gekocht bij Renault voor 1500 euro velgen, banden en sensoren ), vooral de setting geeft veel verschil, in comfort vind ik hem wat deinen. Liefst vertoef ik in perso of neutral. Sport is hij nogal fel. Eco tja daar heb ik geen 200 pk voor gekocht. 19 inch zomer maar nog maar even mee gereden. Auto pas sinds half november in bezit. Zalige auto, genieten en stil binnenin. Paar zaken zouden beter kunnen maar dat heb je met elke auto. De initiale staat qua afwerking boven de intens en volgens mijn garagist zie je dit ook. Vooral de 4 wielsturing is wennen, kan wel behoorlijk snel een bocht rond.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PvD
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2016 12:13
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PvD »

Ik heb maandag na 5 maanden wachten mijn Renault estate kunnen ophalen. Heb zelf de benoemde problemen die mensen hadden goed in mijn achterhoofd zitten toen ik hem ging ophalen. In mijn geval had ik geen enkel probleem. alle carrosserie delen zitten perfect zonder verschillen in kier grote bij de panelen, deuren zijn goed afgesteld, geen deukjes. Over het rijden kan ik na nu 800km nog niet veel zeggen natuurlijk, maar ik heb geen piepjes of kraakjes en kon het Rlink2 systeem zonder problemen updaten. Tot nu toe...geen enkele klacht en zeer blij met mijn beslissing. Erg mooie auto. Zelf ben ik bewust voor de Intens met zwart lederen bekleding gegaan omdat je dan een mooie bruine hout afwerking hebt. Bij de Initiale vond ik de licht grijze strips in het interieur niet zo mooi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Helaas weer een probleem erbij. R link pakt sinds een paar dagen de telefoon niet meer als bron voor muziek. Volgens mij is die van mij op maandagochtend gemaakt.

Afbeelding

Telefoon geeft connectie aan.

Afbeelding

Auto niet. Ontkoppelen en opnieuw koppelen helpt ook niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cikke168618
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 dec 2016 10:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Cikke168618 »

Iphone herstarten en opnieuw koppellen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht