Drama met mijn Megane 1.6e RN
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 dec 2016
- Laatste bezoek: 22 dec 2016 15:26
- Actief als: particulier
Drama met mijn Megane 1.6e RN
Hallo iedereen,
Het gaat hier over een Renault Megane 1.6e rn. (volgens autoweek een 8 klepper maar er zit een 16 klepper badge op??? geen idee of de vorige eigenaar deze er op heeft laten zetten of gewoon de badge tof vind) uit 1998
Ik zit in een dilemma met mijn eerste megane, het is een super auto maar sinds kort doet de motor erg raar, ik zal het probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
Het begon allemaal toen de auto in zn stationair na een tijdje rijden hoogtoerig begon te worden dus ipv 10.000 rpm 15.000 of soms wel 20.000.
Toen begon hij te bokken op rotondes en op parkeerplaatsen, echt heel hevig, super irritant maar dacht er verder niet zo veel geks bij, toch maar even gegoogled en toen kwam ik injectie reiniger tegen, die rommel maar in mijn benzine gegooid en tot nu toe nog geen effect. vervolgens begon dat rare hartslag lampje te branden op mijn dashboard, wat het inhoud? ik heb geen flauw benul.
Nou begin ik me best wel zorgen te maken want hij liep laatst op 3 cilinders en na een keer opnieuw opstarten weer op 4??? als ik de auto netjes onder de 3000 toeren hou blijven ze ook alle 4 lopen, wel blijft het bokken. MAAR als ik hem boven de 3000 durf te krijgen valt er een weg en loopt hij heel erg laag stationair of heel erg hoog als er een cilinder niet weg valt?
Is dit een bekend probleem bij deze auto? wat kan ik er aan doen? ik wil het graag zelf doen, geld voor de garage zit er helaas op het moment niet in met die decembermaand maar ik moet natuurlijk wel kunnen blijven rijden.
PS: Klein detail, de koelvloeistof heeft een tijdje zo ontzettend laag gestaan dat de verwarming niet werkte, dit kwam omdat de dop er met het rubbere sealtje er niet goed op terug was gedraaid. nu loopt regelmatig de koelvloeistof naar beneden? misschien luchtbellen of ergens een lek? ik hoop niet dat mn koppakking dood is maar er komt geen dikke grijze wolk achter uit en ook niet langs het motorblok af.
Het gaat hier over een Renault Megane 1.6e rn. (volgens autoweek een 8 klepper maar er zit een 16 klepper badge op??? geen idee of de vorige eigenaar deze er op heeft laten zetten of gewoon de badge tof vind) uit 1998
Ik zit in een dilemma met mijn eerste megane, het is een super auto maar sinds kort doet de motor erg raar, ik zal het probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
Het begon allemaal toen de auto in zn stationair na een tijdje rijden hoogtoerig begon te worden dus ipv 10.000 rpm 15.000 of soms wel 20.000.
Toen begon hij te bokken op rotondes en op parkeerplaatsen, echt heel hevig, super irritant maar dacht er verder niet zo veel geks bij, toch maar even gegoogled en toen kwam ik injectie reiniger tegen, die rommel maar in mijn benzine gegooid en tot nu toe nog geen effect. vervolgens begon dat rare hartslag lampje te branden op mijn dashboard, wat het inhoud? ik heb geen flauw benul.
Nou begin ik me best wel zorgen te maken want hij liep laatst op 3 cilinders en na een keer opnieuw opstarten weer op 4??? als ik de auto netjes onder de 3000 toeren hou blijven ze ook alle 4 lopen, wel blijft het bokken. MAAR als ik hem boven de 3000 durf te krijgen valt er een weg en loopt hij heel erg laag stationair of heel erg hoog als er een cilinder niet weg valt?
Is dit een bekend probleem bij deze auto? wat kan ik er aan doen? ik wil het graag zelf doen, geld voor de garage zit er helaas op het moment niet in met die decembermaand maar ik moet natuurlijk wel kunnen blijven rijden.
PS: Klein detail, de koelvloeistof heeft een tijdje zo ontzettend laag gestaan dat de verwarming niet werkte, dit kwam omdat de dop er met het rubbere sealtje er niet goed op terug was gedraaid. nu loopt regelmatig de koelvloeistof naar beneden? misschien luchtbellen of ergens een lek? ik hoop niet dat mn koppakking dood is maar er komt geen dikke grijze wolk achter uit en ook niet langs het motorblok af.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16704
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 31 mei 2025 16:48
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Drama met mijn Megane 1.6e RN
Je kunt proberen het kvs systeem te ontluchten,vullen en zien wat er gebeurd.
Alle slangen eens op scheuren bekijken,gekend is een vacuüm slang naar de map sensor vanaf het inlaatspruitstuk.
Wellicht heb je meerdere problemen. Draai bijv de bougies er eens uit,is er 1 (of meerdere) met een witte punt duidt dat mrestal op kvs in de cilinderruimte.
Is er het eerste oog niks te zien,is het wijs de mégane uit te laten lezen.
Alle slangen eens op scheuren bekijken,gekend is een vacuüm slang naar de map sensor vanaf het inlaatspruitstuk.
Wellicht heb je meerdere problemen. Draai bijv de bougies er eens uit,is er 1 (of meerdere) met een witte punt duidt dat mrestal op kvs in de cilinderruimte.
Is er het eerste oog niks te zien,is het wijs de mégane uit te laten lezen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 dec 2016
- Laatste bezoek: 22 dec 2016 15:26
- Actief als: particulier
Re: Drama met mijn Megane 1.6e RN
@mechanic
Waar zit die slang ongeveer? ik kan hem namelijk niet vinden?
Waar zit die slang ongeveer? ik kan hem namelijk niet vinden?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16704
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 31 mei 2025 16:48
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Drama met mijn Megane 1.6e RN
Deze scheurt vaak,met motorloop problemen als gevolg.
Zeg niet dat het dit ook is..
Alles nalopen,en evt uitlezen.
Plaatje van google:
Zeg niet dat het dit ook is..
Alles nalopen,en evt uitlezen.
Plaatje van google:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 dec 2016
- Laatste bezoek: 22 dec 2016 15:26
- Actief als: particulier
Re: Drama met mijn Megane 1.6e RN
@mechanic
Die was inderdaad bij mij gescheurd, hoe heet desbetreffend slangetje en waar kan ik die het beste bestellen?
Die was inderdaad bij mij gescheurd, hoe heet desbetreffend slangetje en waar kan ik die het beste bestellen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16704
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 31 mei 2025 16:48
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Drama met mijn Megane 1.6e RN
Er zijn wellicht meerdere benamingen,maar als je een dealer belt met de vraag vacuümslang map sensor komen ze er zeker uit. Jaar of 3 geleden lag dit slangetje altijd op voorraad. Deze past het best en is voorgevormd. Kostte dacht ik €15euro. Zelf een vacuümslang op maat maken kan natuurlijk ook,dacht alleen dat de twee aansluitingen verschillende diameters hadden.
Wellicht kun je deze nog wat inkorten om te kijken of dit het probleem verhelpt.
Wellicht kun je deze nog wat inkorten om te kijken of dit het probleem verhelpt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht