Talisman Kinderziektes


Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Dat zou kunnen want hij vroeg of ik i d sportmodus wil blijven rijden. In Mn eigen heb ik de aandrijving op neutraal staan dus ken de melding niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

Klopt, keert altijd terug naar de een normale modus indien je een modus hebt gekozen waar de aandrijflijn op sport staat.
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

Bull schreef:Klopt met die voorschermen is bij mij ook, alsof ze iets verder naar buiten komen en om nog meer pietlut te zijn, de achterlichten lopen ook net niet mooi door naar het vaste gedeelte :o
De megane heeft ook dat de schermen naar buiten staan, ook de clio heeft dit volgens mij. Heb het gevoel dat het zo hoort, soort van design onderdeel
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

larsdijkstra 16v schreef:
Bull schreef:Klopt met die voorschermen is bij mij ook, alsof ze iets verder naar buiten komen en om nog meer pietlut te zijn, de achterlichten lopen ook net niet mooi door naar het vaste gedeelte :o
De megane heeft ook dat de schermen naar buiten staan, ook de clio heeft dit volgens mij. Heb het gevoel dat het zo hoort, soort van design onderdeel
In principe staan de voorste panelen altijd iets meer naar buiten. Dit om windruis te reduceren. Nu veel hoeft dat ook niet te zijn. Moesten de achterste panelen meer naar buiten staan dan merkte je het meteen. Bij sportwagens doen ze dit ook maar 3mm ofzo vind ik erg veel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Zojuist m'n Talisman weer opgehaald. Niemand die precies kan vertellen wat ze gedaan hebben maar R-Link zou ge-update zijn en goed zijn nu.

Nou portier aan de bijrijderskant zit nog altijd teveel speling dus de schadeafdeling maar eens binnengelopen. Ze hebben van alles geprobeerd maar
is gewoonweg niet te stellen want anders gaat het portier bovenaan gapen. Hij gaf ook wel toe dat dit niet moet kunnen en zei ook dat ze er
allemaal last van hebben in bepaalde mate. (leenauto had het ook)

Dan maar eens m'n telefoon opnieuw koppelen en kijken of het telefoonboek werkt. Nee hoor ook dit is niet verholpen. Ligt niet aan mijn Iphone want
in de leen Talisman werkte dit prima.

Monteur gaf wel aan dat hij carrosserie problemen wel herkent bij Renault en dat bij andere merken aanmerkelijk minder voorkomt. Ik had half dec. al een klacht ingediend bij Renault NL en zou binnen 10 werkdagen wat horen. Nou mooi niet dus.....

Al met al om te janken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

IMG_6303.JPG
Hier moet ik maar mee leren leven..... schrapend geluid linksvoor is ook niet verholpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

Frankko schreef:
IMG_6303.JPG
Hier moet ik maar mee leren leven..... schrapend geluid linksvoor is ook niet verholpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is precies wel erg veel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Dit is de andere kant. Niet naadloos maar acceptabel. Afbeelding

R Link pakt alleen telefoonnummers uit favorieten dus deze volgezet dus opgelost.

Hij heeft een software-update gehad en tot nu toe valt Bluetooth niet meer weg.

Automaat rijdt veel soepeler nu. Eerder snel naar de 1e en daardoor veel toeren. Nu pakt ie exact dezelfde bochten netjes in zijn 2e. Hij lijkt ook alerter als voorheen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



El-Salvador
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 apr 2015 20:01
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door El-Salvador »

Die rechterkant is echt onacceptabel zo te zien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Het is eigenlijk waanzinnig dat dit kan maar ze kunnen er echt niets mee volgens de beste man. Ik leg het nu maar bij Renault NL neer. Nu je het weet stoort het je nog meer.

Ben wel benieuwd of het bij anderen wel naadloos aansluit. Heb er nl. 3 bekeken en niet wen sloot er mooi aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VcentB
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jun 2016 21:47
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door VcentB »

De software update is we gek mijne staat bij de dealer en kreeg vandaag bericht dat de update vanuit Renault niet is vrij gegeven ik ben woensdag weer bij de dealer daar staat er 1 die sluit naadloos aan zal even foto's maken

Bij mij hebben ze voor het constant beslaan van de ramen de airco leeggehaald en weer gevuld,

Bij mij hebben ze overigens ook het portier gesteld dus ben benieuwd
Talisman Estate Intens :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Alderaan »

Ik heb een Megane 4 GT, bij mij Hetzelfde probleem met de deuren en plaatwerk echt grote speling wel 5 MM (groter dan op bovenstaande fotos). Dit is door de dealer perfect opgelost, niets meer van de zien.

Wat de Rlink2 Software aangaat daar zit ook al maanden op te wachten. Bij mij werkt Traffic info niet goed en de omleidingen niet en nog meer bugs. Rlink2 Talisman en Megane zijn identiek. Maar ik krijg te horen dat er nog geen nieuwe Software is.

Frankko Kun jij een checken op je Rlink Welke software versie er in zit
Systeem info. en Dan Software release en Boot release. De huidige versie is : 2.2.17.803 boot 4992, dus bij jouw moet hier iets anders staan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



El-Salvador
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 apr 2015 20:01
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door El-Salvador »

Wat de Rlink2 Software aangaat daar zit ook al maanden op te wachten. Bij mij werkt Traffic info niet goed en de omleidingen niet en nog meer bugs. Rlink2 Talisman en Megane zijn identiek. Maar ik krijg te horen dat er nog geen nieuwe Software is.
Zie ook het topic R-Link2 en Alternatieve routes.

Mijn dealer heeft mij verteld dat het nog maar de vraag is of Renault de verkeerde omleidingen melding aan gaat pakken.......

Heb de dealer geantwoord dat het nog geen 1 april is......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Alderaan »

Hi El-Salvador, ik weet het tegen mij zeggen ze dat mogelijk de update de problemen oplost. Zoniet dan ga ik mijn auto persoonlijk bij Renault NL inleveren en wil ik mijn geld terug. Ze verkopen willens en wetens autos met een Nav systeem waarvan ze weten dat het NIET werkt. En houden de klanten aan de lijn dat het met de volgende software update opgelost wordt, al vanaf medio 2015. Iedereen is behulpzaam de dealer en Renault NL maar wel zonder het op te lossen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



El-Salvador
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 apr 2015 20:01
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door El-Salvador »

En de grap is dat het op de R-Link 1 in mijn oude Laguna wel gewoon werkte......
Het probleem met de automatische vergrendeling vd deuren staat wel op de radar bij ze.

Die software update die er is lost trouwens niets op. Deze heb ik eind vorig jaar al uit laten voeren maar merk geen veranderingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bakicc
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2016 14:28
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door bakicc »

Ik heb hiervoor een Renault Megane gehad met Carminat en TomTom Live Services. Dit werkte echt perfect. Ik kon per file aangeven of ik dat stuk wilde vermijden. Rlink2 navi is echt wel een drama en werkt vele malen slechter. Waar ik last van heb:
  • 1. Constant activatie meldingen (app X is is geactiveerd en je kunt kiezen voor verlengen of negeren. Zeer vreemde melding die telkens terugkomt)
    2. TomTom Omleidingen werken zeer matig. Soms krijg je achter elkaar pop-ups dat er een betere route is, je drukt op OK en een paar seconden later krijg je weer zo'n melding.
    3. GPS ontvangst lijkt slecht. Ik heb een paar keer meegemaakt(Hartje Amsterdam) dat ik stil sta bij een stoplicht, terwijl de navigatie "verder rijdt".
    4. De kaarten zijn niet up-to-date!! Genoeg snelwegen die er niet goed opstaan, voorbeeld grote delen van de A1. (Geupdate naar versie 2015.6!!!)
    5. De nieuwste kaartupdate is 2015.6, hallo het is nu 2017!! Als je de update doet dan blijft de rlink-store melden dat er een nieuwe update is, wat dus eigenlijk dezelfde versie telkens is. Dit kan toch niet RenaultNL????
    6. Coyote werkt en is leuk geïntegreerd, maar zeer beperkt voor de prijs die ze er voor vragen. Mobiele flitsers staan er vaak niet in. (Check via flitsmeister en met het oog). Coyote zal ik dus zeker niet verlengen/aanschaffen. Bij een trajectcontrole waarbij je 130 mag, rij ik op de teller 138. Dit is een probleem, want Coyote blijft dan constant piepen. Leuk op de A2..
De Talisman zelf is verder een fijne auto hoor, maar aan bovenstaande kan ik mij echt storen. Dat er "TomTom" navigatie in zat woog voor mij zeer zwaar in de keuze voor een leaseauto. Het is een van de belangrijkste opties waar ik dagelijks gebruik van maak. Daarom dus een echte tegenvaller zoals het er nu voor staat. Ik zal binnenkort contact opnemen met de dealer om te kijken naar deze problemen.

Voor de Carminat TomTom LiveServices was ik bereid te betalen 4 jaar lang. Echter voor RLINK moet ik het nog zien. Het is een jaar "gratis" en daarna betaal je bij. Zoals het er nu uitziet zal ik niet bereid zijn om hier voor te betalen.

Mijn advies aan Renault is:
1. Investeer in een Rlink2 upgrade
2. Investeer in up-to-date TomTom kaarten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bull
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jul 2016 10:46
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Bull »

Gebonk over drempels in comfort stand heb ik ook na veel kilometers. Maar dat deed de demo talisman destijds ook al.
Het naar links trekken kan nog wel eens aan de instelling van 4Control liggen. Bij comfort of sport sturen de achterwielen namelijk verschillend in sterkte dus daar zou je eens mee kunnen stoeien. Probeer maar eens algemene comfortstand en dan 4Control op bijv. Neutraal.
Regenwater in kofferbak heb ik helaas ook, klinkt als bekend probleem bij sedan, ik vrees dat dit by design is :doh:
Huidige auto:
Talisman Limousine, 110 DCI, Intens, Gris Casiopee
R-Link2 8.7" Bose Surround

Vorige auto:
Megane III Coupe, Dynamique, 110 DCI, Noir Etoile
Arkamys 3D Surround

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bull
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jul 2016 10:46
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Bull »

20170118_165125.jpg
20170118_165140.jpg
Kan er mee leven
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Huidige auto:
Talisman Limousine, 110 DCI, Intens, Gris Casiopee
R-Link2 8.7" Bose Surround

Vorige auto:
Megane III Coupe, Dynamique, 110 DCI, Noir Etoile
Arkamys 3D Surround

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Ik niet en heb het nu bij de leasemaatschappij neergelegd. Bij m'n werkgever staan 10-tallen leaseauto's van allerlei merken en niet 1 heeft dit. Als het een keuken zou zijn zou ik het niet accepteren en bij een auto van 40k al helemaal niet. Prutswerk van het hoogste niveau. Ik voel mij genaaid en niet serieus genomen door Renault. Van mij mogen ze hem weer terug hebben inmiddels.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Afbeelding

@ Alderaan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door guy janssens »

Zal eens een verhaal vertellen van mijn mondeo break
2007 nieuw gekocht 1,8tdci met 125pk
2013 verkocht uit pure miserie met 107000km op de teller.
Airco condensor 2 keer stuk
Uitlaat vervangen volledig van voor tot achter
Gloeibougies allemaal kapot
De dieseltank klotste als een gek vloeistof net of er zaten geen schotten in.
De voor en achter deuren kwamen tegen elkaar waardoor de verf eraf werd geslagen.
Standaard tarief onderhoud 350 eurokes, heb gevraagd of er goudpartikels in de olie zaten.
Der waren nog zaken maar ze ontgaan me voor de moment
Door ford geen uitleg over deuren die op elkaar klopte, om de zoveel tijd eens bij stiften was de oplossing :idea:
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alderaan
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2016 21:00
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Alderaan »

Frankko schreef:Afbeelding

@ Alderaan.

Hi Frankko

Er zit dus geen nieuwe rlink2 software in je auto, dit is de software van Juni 2016.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Zag ik. Desondanks is het wegvallen van Bluetooth en geen radiosignaal in de ochtend verholpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

Alderaan schreef:
Frankko schreef:Afbeelding

@ Alderaan.

Hi Frankko

Er zit dus geen nieuwe rlink2 software in je auto, dit is de software van Juni 2016.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb deze software ook en de radio ontvangst is ondermaats. Is er al een nieuwe software update dan? Door de dealer uit te voeren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

TBiRD schreef:
Alderaan schreef:
Frankko schreef:Afbeelding

@ Alderaan.

Hi Frankko

Er zit dus geen nieuwe rlink2 software in je auto, dit is de software van Juni 2016.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb deze software ook en de radio ontvangst is ondermaats. Is er al een nieuwe software update dan? Door de dealer uit te voeren?
Iemand een idee welke de laatste software is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door rvdgaag »

Ja dit is de laatste versie
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



El-Salvador
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 apr 2015 20:01
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door El-Salvador »

Dat is de meest recente versie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

rvdgaag schreef:Ja dit is de laatste versie
Dan is het wachten op een nieuwe release want ik heb ook nog een aantal problemen op de week dat ik hem heb kunnen ontdekken.

- spiegels die niet meer inklappen als je er even langs loopt
- coyote app die niet altijd signaal krijgt
- verwarming die moeilijk en onvoorspelbaar zijn temperatuur op automatisch verkrijgt
- paar keer geen geluid meer gehad
- slechte radio ontvangst

Daarbuiten ook nog gekraak in de koffer. Iemand nog dit probleem? Lijkt precies van de piepschuimen doos te komen die op het reserverwiel zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Radio ontvangst was een tijd goed maar sinds een paar dagen weer geen signaal als ik in de auto stap en springt ook weer vaker naar analoog en terug.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Softwood
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2016 21:49
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Softwood »

Frankko schreef:Radio ontvangst was een tijd goed maar sinds een paar dagen weer geen signaal als ik in de auto stap en springt ook weer vaker naar analoog en terug.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik merk dat jij al net zo "gelukkig" bent met de talisman als ik.
Wat is het een slechte auto!
Radio-ontvangst op DAB+ echt beroerd,
Temperatuur niet goed te krijgen!
Bijgeluiden als gebonk achterin, ratelend geluid in de bak/motor.
Schermen, deuren, motorkap, kofferklep slecht afgehangen.
Lak vol met stof, in zowel metaal als blanke lak.
Kleuren van navigatie verspringen regelmatig.
Ruitensproeier sproeit met snelheden van +100 km/uur net onderop de ruit.
Auto is heel zoekerig in het stuur als ik op de snelweg rijdt (het minst in de aportstand)

Enz....




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Ik ben zeker niet tevreden want is teveel mis met de auto. Ruitensproeier is echt idioot slecht en maakt op de autobaan de ruit voor de helft schoon. Op de autobaan rij ik altijd op sport want dan is ie het stabielst. Comfort is veel bijsturen inderdaad en maakt hem zweverig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

Frankko schreef:Ik ben zeker niet tevreden want is teveel mis met de auto. Ruitensproeier is echt idioot slecht en maakt op de autobaan de ruit voor de helft schoon. Op de autobaan rij ik altijd op sport want dan is ie het stabielst. Comfort is veel bijsturen inderdaad en maakt hem zweverig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb geen 4 control met adaptieve dempers en ervaar dat zweverige totaal niet. Ruitensproeiers kan je die niet bijstellen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Softwood
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2016 21:49
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Softwood »

TBiRD schreef:
Frankko schreef:Ik ben zeker niet tevreden want is teveel mis met de auto. Ruitensproeier is echt idioot slecht en maakt op de autobaan de ruit voor de helft schoon. Op de autobaan rij ik altijd op sport want dan is ie het stabielst. Comfort is veel bijsturen inderdaad en maakt hem zweverig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb geen 4 control met adaptieve dempers en ervaar dat zweverige totaal niet. Ruitensproeiers kan je die niet bijstellen?
Ik denk inderdaad dat de onstabiliteit vooral van de 4control komt.

Ik heb geen idee of de ruitensproeiers te verstellen zijn... mij is het niet gelukt in ieder geval.
Daarnaast is het een nieuwe auto, dan verwacht ik dat alles perfect is....




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

Ik heb ook iets extra bijgekregen nl het dekzeil van de koffer maakt lawaai als je over oneffenheden rijd omdat het tikt tegen de onderkant van de gleuf waar het uitkomt. Rol ik het volledig in dus open kofferruimte dan hoor ik niets.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door FatalZero »

Klein beetje tegengeluid geven dat het ook wel goed kan:

Ik rij een Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris.

- 4Control werkt uitstekend. Met comfort stand heel stabiel en rustig op lage en hoge snelheden.
Is ook nog met een Perso modus helemaal custom in te stellen naar eigen wensen, snap dus niet het gedoe van instabiliteit. Pas de auto naar jou wensen aan met 4Control en rij zoals jij het prettig vind.

- Verwarming / temperatuurregeling
Het is een volautomatisch systeem wanneer je de 'AUTO' knop indrukt op het dashboard. Laat de temperatuur ingesteld op jou voorkeur en de auto regelt de temperatuur automatisch. Mijn auto warmt binnen enkele kilometers op naar een heel comfortabele temperatuur en houd de temperatuur constant. Met de kou zet ik vaak wel direct mijn stoelverwarming om de kou uit de zetels te krijgen, niet anders dan mijn Volvo V40.

- Vochtige auto / beslagen voorruit
Dit fenomeen heb ik ook gemerkt met vochtige lucht buiten. Wat bij mij heel erg goed werkt is de automatische luchtcirculering/luchtkwaliteitsysteem uit te schakelen zodat je frisse lucht van buiten krijgt. Als ik dit doe dan heb ik helemaal geen beslagen ruiten.

- Radio ontvangst DAB+
Ik rij regelmatig in de Randstad, Flevoland, Utrecht, Noord-Brabant, Gelderland en heb daar eigenlijk altijd onafgebroken naar DAB+ radio kunnen luisteren. In de tunnel van de A2 bij Utrecht valt DAB+ weg, maar mijn telefoonbereik valt dan ook weg. Moet je maar niet naar radio proberen te luisteren in een tunnel zal ik maar zeggen :). Na de tunnel pakt 'ie 'm gewoon weer op.
Sterker nog, in Flevoland heb ik beter bereik met DAB+ dan met normale FM zenders, ik ben er erg gelukkig mee.

- Ruitenwissersproeiers
Ik kom van een V40 met 6 sproeiers (verdeeld over 3 punten op de motorkap) en dan is teruggaan naar 4 sproeiers even wennen. Ik ervaar wel dat de sproeiers op lagere snelheid hoger komen dan wanneer ik 100+ km/u rij. Echter worden mijn ruiten wel volledig schoon, daar heb ik 0,0 problemen mee. Kwestie van wennen want het functioneert wel is mijn mening.

- Bijgeluiden in motor/bak/onderstel
Geen enkel probleem mee, zeer stil.

Al met al, nu 2 weken een Talisman rijder. Goede 2200km op de teller gezet en uiterst tevreden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

En hoe zit het met je portieren. Sluiten deze bij jou mooi aan op de voorschermen? Zou je een een foto willen plaatsen want Renault zegt dat ze het allemaal hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht