Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb sinds kort zo een ELM327 obd dongle op bluetooth.
Nu heb ik een app genaamd carista gevonden waarbij je bepaalde instellingen kan wijzigen aan je auto zoals claxon laten gaan bij openen/sluiten van de auto, km/h wijzigen in mp/h en zo van die dingen.
Nu werkt deze app niet samen met renault...
Kent iemand een gelijkaardige app? (Is een bluetooth dongle dus zou iets moeten zijn voor android of voor op de pc)
Deze had can clip had ik ook al zien passeren... nu heb ik niet echt zin om €100+ te spenderen omdat ik dit niet zo vaak wou gebruiken. Wou gewoon weten wat voor verborgen functies de Megane 3 nog heeft die aan gezet kunnen worden...
De ELM327 werkt op het EOBD principe: Iedere autofabrikant is verplicht een aantal parameters vrij te geven. Dit zijn allemaal motorische gegevens. Nu is iedere fabrikant vrij om vrij te geven wat ze willen, zolang ze die verplichte parameters maar vrij geven.
Renault geeft niet meer parameters vrij als dat ze verpicht zijn, zo simpel is het. Wil je meer dingen kunnen wijzigen, dan zul je toch echt aan de clip moeten.
Renault Grand Scenic 2.0 16v aut. Tech Road (2006)
Voorheen: R 11(1987), R 19 16v(1990), Ford Sierra(1988), Honda Prelude(1989), R 5 Alpine Turbo(1982), R 19 16v Cabriolet(1992), Renault Clio(1994), Renault Mégane Coupe(1996), Renault Laguna(1996), Renault Mégane Scénic(1998), Renault Scénic(2002)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut