Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
oja, las nu ook ergens op het forum dat een Techline een phase 2 is............
was op een forum over welke luxe versies er allemaal waren van kaal tot luxe. topic22735.html
Voor wat betreft de koplampen klopt dat (behalve bij een Phase I met Xenon, die heeft ook ringen).
De onderste grille bij een Phase II (dus tussen de mistlampen) is aan de onderkant halfrond (in de vorm van een smiley), bij de Phase I is de onderkant recht. De luxere versies van de Phase II hebben chrome ringen om de mistlampen en een verbindende chromen rand tussen de mistlampen, die deelt de onderste grill in tweeën.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ik zou inderdaad ook geen Phase I meer kopen. Maar let ook bij een Phase II op dat je er eentje zoekt met een goede onderhoudshistorie. Ook de Phase II is namelijk niet storingsvrij, maar een goed onderhouden wagen heeft dan wel de voorkeur. Maar geldt dat eigenlijk niet voor elke auto?
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
zo denk ik er idd ook wel over maar het is wel bekend dat de phase 1 heel veel elektrische problemen had, dat zou beter moeten zijn bij de phase 2 dus vandaar mijn voorkeur.
Ph2 / lage km stand / dealer onderhouden / flink in de opties zijn allemaal positief. Of je uiteindelijk een probleemloze auto koopt blijft ondanks dat altijd afwachten, een beetje geluk moet je hebben.
Ik moest echt weer even in mijn gegevens/folder duiken om te zien wat voor een uitvoering dit nu weer is. Het is geen Tech Line, maar een Dynamique uitvoering. Bij de Phase II is die vrijwel niet verkocht omdat je voor het luttele bedrag van 240 euro extra een Tech Line had met CD navigatie met kleurenscherm. Je hebt dus met recht een unieke uitvoering. Kan me niet herinneren er eentje in het wild gezien te hebben
Maar dat maakt verder niet uit, hij ziet er zo prima uit en ook het onderhoud lijkt dus prima in orde. En een TomTom van een paar centen brengt je ook overal
Als je er verder een goed gevoel bij hebt, dan moet je hem gewoon nemen
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ziet er prima uit,leg er wat extra bij en laat ze de nokkenasversteller ook meepakken. Wellicht anders binnenkort het diesel geluid.
Inderdaad,als je een goed gevoel bij hebt aanschaffen.
Dan kost het slechts het onderdeel,extra tijd te verwaarlozen.
De boel gaat toch los.
Is een keuze,niet perse nodig natuurlijk. Zou alleen zonde zijn als je mogelijke nieuwe aanwinst bijgeluid gaat maken.
zal het voor leggen, de verkoper wilde aardig water bij de wijn doen ivb de verkoop, distributue en pomp doet ie bij de rijklaarmaakkosten in, zal de versteller ook niet zo;n probleem zijn denk ik. lees trouwens bij jou op een andere post ook iets over de dempende krukaspoelie. bij de F4R.......
kun je me daar nog iets over vertellen???
thanks
Dat is een slijtage onderdeel wat afhankelijk van het indice nummer van de motor bij de distributieriem vervangen hoort te worden.
Zit rubber in wat slijt,evt gevolgen zijn slippende multiriem of een multiriem die kan breken en mogelijk ook tussen de distributieriem komt.
Moet zeggen dat dit bij een megane/scenic minder voorkomt dan bijv een laguna/espace.
dus, hoe kan ik er achter komen of dit moet gebeuren, kan bij de aankoop moeilijk aankomen met het gegeven dat die ook maar even vervangen moet worden, zal hij ook wel wat van denken denk ik wat zijn de kosten van zo'n krukas poelie, en die nokkenasversteller ligt ook rond de 200 euro, wordt het toch weer een hele optelsom wat er "nog even bij moet":-((
De krukaspoulie kost een €100-140,de versteller idem.
De krukaspoulie hoort er eenmaal bij,belletje aan dealer en adhv kenteken weten zei dat zo te vertellen.
Nokkenaspoulie is een advies.
Even enkel een riempje wisselen is niet verstandig,multieriemset hoort er ook bij maar dat is standaard.
is de nokkenaspoelie nou hetzelfde als de versteller????
zijn allemaal nieuwe dingen voor mij dit, had hier met de scenic 1 nooit iets mee.....naar mijn idee, zou misschien wel de slechte start met warme motor verklaren
kortom samengevat....wat is nu standaard bij een distributievernieuwing.....zie door de bomen het bos niet meer en wil de verkoper toch wat kunnen voorleggen.
Gedeeltelijk afhankelijk van indice nummer motor:
-distributieriem incl rollen
-multieriem incl rollen
-krukaspoulie,dealer of een forumlid met dialogys kan je vertellen of het bij de nieuwe scénic standaard is.
Een advies om te vervangen is de nokkenas versteller,dat is de poulie van de inlaat nokkenas. Die geven vaak problemen,dieselachtig ratel geluid,en om deze te wisselen zou je weer de hele boel los moeten nemen.
De waterpomp is als deze niet lekt ook een advies,best om zoiezo mee te pakken. Minimaal meerwerk en kosten zijn gering.
heb net even gegoogled, ben op een ander forum tegengekomen dat het om de f4r 770 en 771 en de Z7 gaat. kan dit dus snel nakijken als de motorkap opengaat.
ga aangeven dat ik de distributie all in, waterpomp, en multiriemen plus versteller zowieso vervangen wil hebben. mocht dit te kostbaar worden bel ik wel naar Bladel, heb daar ook goede ervaringen me, niet te duur en goed werk. wel een eindje rijden maar meer dan waard
Het is altijd een beetje gokken. Ik heb de riem van mijn 2006 Scenic II indertijd vervangen zonder de versteller en waterpomp mee te nemen. Waterpomp van een 2.0 gaat weinig kapot. Ook de versteller is volgens mij voor een 2.0 vrij betrouwbaar. Voor beiden geldt volgens mij dat het voor de 1.6 wel aan te raden is.
Maar deze heeft natuurlijk al wel bijna 170.000 km gelopen, dus....lastig om te adviseren. Als je het om mijn inbreng niet doet en na 10.000 km gaat 1 van de 2 defect, dan geef ik natuurlijk niet thuis
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
hahahaha, snap ik, ik weet inmiddels de motorcode van de nieuwere scenic, die 140000 heeft gelopen
gaat om F4R Z7 en in dit geval om de krukaspoelie, schijnt ook weer een dingetje te zijn.
laat de versteller dan wel achterwege als ie eigenlijk nooit stuk gaat.
heb de vraag nu ook op een ander topic gevraagd, voor iemand met dialogs.
De verstellers bij de 2.0 gaan wel degelijk bij bosjes voor geluid zorgen. Of ze dan daadwerkelijk defect zijn,olie systeem spoelen kan verbetering geven echter uit ervaring zijn ze meestal aan vervanging toe.
De waterpompen idem,grote lekkages valt mee maar zoals het werd genoemd 'cosmetische lekkegage',een frot opgedroogde kvs onder de poulie vaak gezien. In de voor de werkplaats leuke klusjes bij het op druk zetten van het systeem een pisstraaltje kvs vanachter de distributiekap zowel bij de 2.0 16v als andere motoren.
Het is geluk of pech hebben.
Bij rn een behoorlijk aantal wisselingen uitgevoerd,schat rond de 900+,met wisselende mening over de pompen.
Bij bijv de 1.2 16v werd een open poulie gebruikt bij de waterpomp,die lekten echt altijd. Is van geleerd en nu een dichte.
De pomp voor de 2.0 16v is gelijk aan die van een 1.9dci in veel gevallen,daar meestal of lekkage of speling.
In 9 van de 10 gevallen was er rede voor vervanging.
Mbt de versteller,een stille benzine motor is fijn,stationair problemen en dieselgeluid minder. Altijd een advies,eigen keuze natuurlijk. Zelf weet ik het wel.
is ook helemaal waar. ga daar ook voor. beter in 1 keer goed. als alles toch los moet...zit er alleen een beetje mee dat de verkoper dit misschien niet wil doen ivb extra werk etc. kan dan dit allemaal door een ander laten doen. laat het weten
prijs valt me mee, zal in de onderhoudshistorie nagaan of dit al eens gebeurt is, hij heeft alle facturen etc erbij. heb inmiddels flink research gedaan naar die krukaspoelie, een kapotte geeft heel erg veel ellende dus ga dit, mocht dit kortgeleden niet zijn gebeurd gewoon laten doen.
morgen ga ik kijken. ik hou jullie op de hoogte, is al een hele geschiedenis deze topic
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds de aanschaf feb. 2024 van de Kangoo 1.6 16v 2007 blijf ik problemen houden. In die korte tijd heb ik hooguit 400 gereden. Op zich een leuke wagen, maar voor de rest...
Het begon met een defecte krukassensor.
Daaropvolgend de verkleefde...
Hallo allemaal,
Ongeveer 2 weken geleden heb ik bij mijn auto de accu eraf moeten halen ivm dat ik een stuurschakelaar moest vervangen. Alleen daarna bleef gelijk het lampje van de TC/ESP branden (niet knipperen) en ongeveer een week later kwam het...
Beste mensen,
Ik heb een Renault modus uit 2005 en heb laatst de lampen die led waren vervangen voor gewone omdat de verlichting achter raar deed.
2 weken daarvoor is de stuurcolom vervangen omdat die defect was.
Ik heb tijdens het wisselen van de...
Ik krijg een melding elektrische storing gevaar controleer start stop op mijn display. Ik heb een Renault clio bouwjaar 2019. Deze storing heb ik vaker gehad. Mijn accu is vervangen en de aansluiting van de start stop op de accu is ook vervangen. En...
Ik wil een android radio in mijn grand scenic uit 2004 plaatsen, in dat proces gelijk ee antieke Nokia aansluiting en mutebox verwijderd.
Ik ben een heel eind, maar kan nergens een ISO commector vinden, alleen deze groene (en kleine...