Sinds de aanschaf feb. 2024 van de Kangoo 1.6 16v 2007 blijf ik problemen houden. In die korte tijd heb ik hooguit 400 gereden. Op zich een leuke wagen, maar voor de rest...
Het begon met een defecte krukassensor.
Daaropvolgend de verkleefde kabelboom nabij de ECU. Dus gedeeltelijk gerepareerd.
Auto begon te stotteren. Een van de bobine's was defect. Alle 4 bobine's vernieuwd. En de benzinepomp vervangen. Na 240k was deze toch behoorlijk vervuild geraakt. Reed voorlopig weer als een zonnetje.
Weer wat nieuw, zet je het contact af en je stapt uit met de sleutel in de hand... gaat de radio spelen. Sluiting in het contactslot. Dus vernieuwd!
Doorgaans is de Kangoo een vlotte starter, maar als het starten wat langer gaat duren, zijn er geheid weer problemen op komst.
En zo ben je onderweg naar het ziekenhuis en begint de Kangoo te stotteren en slaat af. Starten starten en ja hoor we kunnen weer. Het was duidelijk een benzinetekort en 10 km verderop werd het tijd voor de wegenwacht.
Hij heeft alles doorgemeten. Alles zou moeten werken. Toen maar een flinke klap met de hamer op de bijna nieuwe Hella benzinepomp. En sleutel om, lopen. Dus in plaats van Drachten, gauw naar huis gereden. Balen!!
Na weken de moed weer verzameld. Toch even de brandstofpomp uit de tank gehaald. Alles brandschoon in de tank. Maar een aansluiting (de min) vertoonde sporen van aantasting; lichtelijk bruin-zwart. Dus er is iets wat niet klopt. Ook het bedrade connectieblok is aangetast, zoals op de foto te zien is.
Nu is mijn vraag: zijn er losse connector aansluitingen/ onderdelen in de handel te verkrijgen en van welk type?
Ik ga wederom de pompunit vervangen. Mijn vraag aan jullie: zit er veel verschil qua kwaliteit tussen Hella of Pierburg 3,5 bar met 1 aansluiting?
Hier laat ik het even bij. Hoor het graag.
Nu Storingen benzinetoevoer
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 sep 2024 11:57
- Actief als: particulier
Nu Storingen benzinetoevoer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Kangoo I Helios 1.6 16v 2007
~~ Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd ~~
~~ Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd ~~
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen