Carminat Megane 3 2009

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
BasRenault
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 dec 2010 02:52
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Carminat Megane 3 2009

Bericht door BasRenault »

Ik heb in mijn Mégane uit 2009 een Carminat navigatie radio, dat is nog niet het TomTom systeem maar de voorloper. Ik gok dat het systeem vrij identiek is aan dat wat in de Laguna 3 en eerdere generaties Megane en Scenic gemonteerd zit. Nu lees ik dat die vaak gecombineerd zijn met een CD-Wisselaar en de navigatie de kaarten draait vanaf een DVD die er dan permanent in zit. Ik heb geen CD-wisselaar in de auto (of in ieder geval nergens gevonden) en voor zover ik weet is de sleuf in de radio zelf ook enkel voor CD's.
Dit is hoe het systeem eruit ziet, ik heb ook Bluetooth telefoon koppeling en onderin de middenconsole zitten een rode en witte jackplug voor de aux kabel.
Afbeelding

Nu heb ik in de planning staan om met 3 weken een weekendje naar een maatje in Engeland te gaan die daar een half jaar stage loopt, toen ik net ging kijken in de navigatie of ik het Verenigd Koninkrijk erin had staan kon ik die wel vinden maar Immingham (stadje waar hij zit) stond er niet in en andere steden kon ik geen straten kiezen maar enkel navigeren naar stadscentrum. Nu denk ik dat het geen vol Europa kaart is en vraag ik me dus af op welke manier dit systeem up te daten is en 't liefste zonder dat ik er een godsvermogen aan kwijt ben.
Renault Mégane Coupé 1.6 16V Dynamique Luxe White
Renault Captur 0.9 TCe Dynamique Créme White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Carminat Megane 3 2009

Bericht door puccini »

Ik heb een Megane 2 en 3 gehad, beide met een Carminat TT (TMC en Live) zoals bij jou op de foto maar deze maakte gewoon gebruik van een SD kaart.
Als het goed is zit de SD kaart direct naast het scherm.
Deze kun je updaten en nieuwe kaarten opzetten via Tomtom Home (zie info op de TomTom website, of ga gewoon even langs je dealer)
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Carminat Megane 3 2009

Bericht door mechanic »

Er zal benelux op staan,dan kan je in andere lande wel hoofdwegen zien maar geen kleine wegen.
Hoe dit ook weer zat met update weet ik niet meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BasRenault
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 dec 2010 02:52
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Carminat Megane 3 2009

Bericht door BasRenault »

Ja het is inderdaad een benelux kaart, vond de oude installatie CD V28(waarschijnlijk degene die nieuw bij de auto zat) in het mapje bij de onderhoudsboekjes en dergelijke. Daarop stond ook dat het om een Carminat Informeé 2 gaat maar dan niet in combinatie met de DVD voor navigatie, dit systeem installeert vanaf een CD de kaartgegevens.

Ik zag op marktplaats iemand die het voor 10 euro aanbied en dat scheelt al aardig wat met de 250 euro op de site van Renault zelf die ik hier ergens vond, vraag is alleen of dat betrouwbaar is, ik gok dat diegene van de originele CD gekopieerde CD's verkoopt als ik 't zo las.

Rare is ook met de telefoon connectie, de verkoper bij de dealer zei dat als ik m'n telefoonboek wilde opslaan in het systeem dit volledig handmatig moet, in het instructieboekje staat dat je het ook gewoon kan importeren enkel als ik dit doe knalt de Bluetooth koppeling eruit, waarschijnlijk systeem te oud en telefoon (Samsung Galaxy S6) te nieuw, bellen en gebeld worden via toestel zelf over de carkit gaat trouwens wel uitstekend en kraakhelder.
Vind het zelf een apart systeem ook qua bediening en menu indeling, beetje typisch Frans zegmaar. Maargoed zo blijft er wat te wensen over voor de opvolger haha.
Renault Mégane Coupé 1.6 16V Dynamique Luxe White
Renault Captur 0.9 TCe Dynamique Créme White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BasRenault
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 dec 2010 02:52
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Carminat Megane 3 2009

Bericht door BasRenault »

Inmiddels bij de desbetreffende persoon op Marktplaats de CD's besteld en het navigatiesysteem herkent ze, de Benelux kaart installeer ik en de Engeland kaart draait die vanaf de CD. Ik kan dus met een gerust hart over 2 weken richting Engeland vertrekken.

Michael op Marktplaats is betrouwbaar snel en aan te raden als je update's voor je Renault navi zoekt. :thumb:
Renault Mégane Coupé 1.6 16V Dynamique Luxe White
Renault Captur 0.9 TCe Dynamique Créme White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kevin1612
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 mar 2015 20:39
Actief als: particulier
Locatie: Lokeren

Re: Carminat Megane 3 2009

Bericht door Kevin1612 »

Beste forumleden, is er iemand die een torrentlinkje heeft naar deze cd's? Heb me al lam gezocht maar helaas niet echt iets bruikbaars gevonden... indien iemand iets heeft-> pb? :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Megane 3 1.5DCI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BasRenault
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 dec 2010 02:52
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Carminat Megane 3 2009

Bericht door BasRenault »

Zo heb ik het eerst ook geprobeerd maar het systeem trapt daar niet in, daar is het net ff te slim voor. Degene waar ik ze vandaan heb die bied ze voor weinig aan, zeker als je er meerdere besteld.
Renault Mégane Coupé 1.6 16V Dynamique Luxe White
Renault Captur 0.9 TCe Dynamique Créme White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kevin1612
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 mar 2015 20:39
Actief als: particulier
Locatie: Lokeren

Re: Carminat Megane 3 2009

Bericht door Kevin1612 »

Ik heb een site gevonden waar ik succesvol de benelux versie 2012 heb afgehaald alsook de UK. Indien geintresseerd wil ik deze hier wel delen indien dit toegelaten is


Sent from my iPhone using Tapatalk
Renault Megane 3 1.5DCI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BasRenault
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 dec 2010 02:52
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Carminat Megane 3 2009

Bericht door BasRenault »

Ik was 18 euro inclusief verzenden kwijt voor beide cd's van 2014-15 dus zo maar gedaan in plaats van verder te prutsen met torrents. Denk niet dat ze hier illegale torrents op de site willen haha.
Renault Mégane Coupé 1.6 16V Dynamique Luxe White
Renault Captur 0.9 TCe Dynamique Créme White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GKr
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jun 2009 20:35

Re: Carminat Megane 3 2009

Bericht door GKr »

Hoi, na een paar jaar Citroen C4 Grand Picasso gereden te hebben toch weer terug bij een Renault Scenic. Uitvoering 2008 Conquest. Hier zit Carminat Navigation Informee 2 in met een hele oude Benelux versie. Ik heb totaal geen ervaring met CD navigatie. Ik wil de laatste versie Europa kopen via Marktplaats, maar hoe werkt deze navigatie? Ik kan 1 CD (Benelux) inlezen in het systeem en moet de rest dan via de CD? Op zich geen probleem, maar mijn hoofdvraag: hoe werkt het als ik deze zomer naar Duitsland ga, of Italië en thuis de eindbestemming al wil ingeven voor de route? Kan iemand me hier een heel klein beetje wegwijs in maken? bij voorbaat dank! Gert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht