Storing in Live services
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13 mei 2016
- Laatste bezoek: 07 jul 2025 21:50
- Actief als: particulier
Storing in Live services
Ik heb sinds vorige week alleen maar file-info vanuit de TMC-omgeving.
En niet via HD Traffic.
Op alle menu-opties mbt TomTom krijg ik de melding dat er geen verbinding is met Live Services.
Kijk ik in de instellingen dan heeft toestel wel signaalsterkte van het mobiele netwerk en staat er onder Niet Verbonden.
Ik heb in april 2016 bij aansschaf een 3-jarig abonnement afgesloten.
Hebben anderen ook last van deze storing ?
Kun je zelf ergens iets doen om het systeem weer te laten aanmelden ?
groen_duiven
En niet via HD Traffic.
Op alle menu-opties mbt TomTom krijg ik de melding dat er geen verbinding is met Live Services.
Kijk ik in de instellingen dan heeft toestel wel signaalsterkte van het mobiele netwerk en staat er onder Niet Verbonden.
Ik heb in april 2016 bij aansschaf een 3-jarig abonnement afgesloten.
Hebben anderen ook last van deze storing ?
Kun je zelf ergens iets doen om het systeem weer te laten aanmelden ?
groen_duiven
Renault Megane Estate 1.6 Plug-in Hybrid 160 R.S. Line (03-2021 / aanschaf 05-2024)
Easy Link software: 283C33813R
Kaart Europa 2024-12 / 2025V2 / Mei 2025
Easy Link software: 283C33813R
Kaart Europa 2024-12 / 2025V2 / Mei 2025
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 02 nov 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2018 18:56
- Actief als: particulier
Re: Storing in Live services
Hallo groen_duiven,
Mijn vrouw heeft het zelfde probleem gehad in haar Clio.
Op een engels forum vond ik de volgende tip die het probleem voor ons oploste.
Wellicht voor jou ook?
Ga naar Menu/Services/Instellingen/Instellingen voor delen van gegevens.
Hier het delen uitzetten en een minuut later weer aanzetten.
Succes en groet Keesjan.
Mijn vrouw heeft het zelfde probleem gehad in haar Clio.
Op een engels forum vond ik de volgende tip die het probleem voor ons oploste.
Wellicht voor jou ook?
Ga naar Menu/Services/Instellingen/Instellingen voor delen van gegevens.
Hier het delen uitzetten en een minuut later weer aanzetten.
Succes en groet Keesjan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 29 nov 2016
- Laatste bezoek: 16 okt 2024 20:16
- Actief als: particulier
Re: Storing in Live services
@groen_duiven
He plaatsgenoot. Hoe het zit bij R-Link weet ik niet. Kan volgende week pas mijn nieuwe Clio ophalen.
Bij mijn Megane met Carminat had ik hetzelfde probleem. Wel abonnement maar geen verbinding en geen HD traffic. TT adviseerde om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw aan te melden. Dat heb ik gedaan en alles werkte weer prima.
He plaatsgenoot. Hoe het zit bij R-Link weet ik niet. Kan volgende week pas mijn nieuwe Clio ophalen.

Bij mijn Megane met Carminat had ik hetzelfde probleem. Wel abonnement maar geen verbinding en geen HD traffic. TT adviseerde om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw aan te melden. Dat heb ik gedaan en alles werkte weer prima.
Vr. Gr.
Marcel
Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Talisman Estate TCE 140 bj 2021
Marcel
Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht

-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Talisman Estate TCE 140 bj 2021
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13 mei 2016
- Laatste bezoek: 07 jul 2025 21:50
- Actief als: particulier
Re: Storing in Live services
Vrijdag maar gebel met Renault. Eerst behoorlijk moeten uitleggen wat het probleem was.....
Vervolgens wordt er binnen 10 werkdagen contact opgenomen.
Wat schetst mijn verbazing, Vanmorgen rijdt ik weg. Ik direct naar scherm met de netwerkverbinding. Zie ik na 20 seconden de melding 'Niet verbonden' veranderen in 'Verbonden'
Vanmiddag naar Doetinchem nog steeds een functionerend systeem.
Krijg het gevoel dat ze gisteren toch nog iets gedaan hebben, waardoor de SIM-kaart weer kan aanmelden op het Vodafone-netwerk.
Benieuwd wat ze me te vertellen hebben, wanneer ze weer contact opnemen.
groen_duiven
Vervolgens wordt er binnen 10 werkdagen contact opgenomen.
Wat schetst mijn verbazing, Vanmorgen rijdt ik weg. Ik direct naar scherm met de netwerkverbinding. Zie ik na 20 seconden de melding 'Niet verbonden' veranderen in 'Verbonden'
Vanmiddag naar Doetinchem nog steeds een functionerend systeem.
Krijg het gevoel dat ze gisteren toch nog iets gedaan hebben, waardoor de SIM-kaart weer kan aanmelden op het Vodafone-netwerk.
Benieuwd wat ze me te vertellen hebben, wanneer ze weer contact opnemen.
groen_duiven
Renault Megane Estate 1.6 Plug-in Hybrid 160 R.S. Line (03-2021 / aanschaf 05-2024)
Easy Link software: 283C33813R
Kaart Europa 2024-12 / 2025V2 / Mei 2025
Easy Link software: 283C33813R
Kaart Europa 2024-12 / 2025V2 / Mei 2025
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13 mei 2016
- Laatste bezoek: 07 jul 2025 21:50
- Actief als: particulier
Re: Storing in Live services
Inderdaad binnen 10 werkdagen reageerde Renault afgelopen donderdag...
De aangeboden oplossing is gelijk aan wat Konin136 globaal ook beschreef:
- Kies in het R-Lnk hoofdmenu voor Services
- Kies daarna voor Instellingen
- Kies nu voor 'Instelling voor delen gegevens' en kies optie 'Nee'
- Op dit punt graag de R-Link uitzetten, de auto uitzetten, de auto verlaten en de deuren vergrendelen. Dit veroorzaakt een reset van het systeem.
- Na 5 min kunt u alles weer aanzetten.
- Graag dan de zelfde stappen als hierboven beschreven doorlopen, maar nu met optie 'Ja' bij de 'Instelling voor delen gegevens' .
Maar goed, het was inmiddels al weer hersteld.....
groen_duiven
De aangeboden oplossing is gelijk aan wat Konin136 globaal ook beschreef:
- Kies in het R-Lnk hoofdmenu voor Services
- Kies daarna voor Instellingen
- Kies nu voor 'Instelling voor delen gegevens' en kies optie 'Nee'
- Op dit punt graag de R-Link uitzetten, de auto uitzetten, de auto verlaten en de deuren vergrendelen. Dit veroorzaakt een reset van het systeem.
- Na 5 min kunt u alles weer aanzetten.
- Graag dan de zelfde stappen als hierboven beschreven doorlopen, maar nu met optie 'Ja' bij de 'Instelling voor delen gegevens' .
Maar goed, het was inmiddels al weer hersteld.....
groen_duiven
Renault Megane Estate 1.6 Plug-in Hybrid 160 R.S. Line (03-2021 / aanschaf 05-2024)
Easy Link software: 283C33813R
Kaart Europa 2024-12 / 2025V2 / Mei 2025
Easy Link software: 283C33813R
Kaart Europa 2024-12 / 2025V2 / Mei 2025
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13 mei 2016
- Laatste bezoek: 07 jul 2025 21:50
- Actief als: particulier
Re: Storing in Live services
Deze week is probleem weer terug. Het begon op maandagmorgen. Ook 's middags naar huis.
Bij thuiskomst de aangeboden oplossing mbt delen gegevens uitgevoerd, maar helaas.
Dinsdagmorgen nog steeds storing, in de middag op weg naar huis net voor thuiskomst werkte het weer ineens......
Daar de auto vandaag voor 30.000km beurt naar de garage moest, probleem daar aangekaart (met uitdraai van mailwisseling met Renault eind januari en foto's die ik gemaakt had).
Tijdens beurt constateerde de monteur gelukkig iets, nu continu wisseling tussen 'verbonden' en 'geen verbinding'.
Na contact met Renault is besloten om de software te upgraden.
Op mijn vraag wat voor een update ze dan gedaan hebben want in R-Link op mijn laptop komt er geen software-update voorbij gaven ze aan dat zij als dealer wel de mogelijkheid hebben voor nieuwere versies die mbv usb-stick wordt geladen.
Ik zag wel een kleine visuele verandering: wanneer je de kaart alleen in rechtergedeelte van scherm weergeeft is er nu onderin een balk met (in mijn geval) nog te rijden afstand en aankomsttijd.
Hieronder plaatje van de software-versie die ik er nu in heb: Nu dus weer even afwachten.
groen_duiven
Bij thuiskomst de aangeboden oplossing mbt delen gegevens uitgevoerd, maar helaas.
Dinsdagmorgen nog steeds storing, in de middag op weg naar huis net voor thuiskomst werkte het weer ineens......
Daar de auto vandaag voor 30.000km beurt naar de garage moest, probleem daar aangekaart (met uitdraai van mailwisseling met Renault eind januari en foto's die ik gemaakt had).
Tijdens beurt constateerde de monteur gelukkig iets, nu continu wisseling tussen 'verbonden' en 'geen verbinding'.
Na contact met Renault is besloten om de software te upgraden.
Op mijn vraag wat voor een update ze dan gedaan hebben want in R-Link op mijn laptop komt er geen software-update voorbij gaven ze aan dat zij als dealer wel de mogelijkheid hebben voor nieuwere versies die mbv usb-stick wordt geladen.
Ik zag wel een kleine visuele verandering: wanneer je de kaart alleen in rechtergedeelte van scherm weergeeft is er nu onderin een balk met (in mijn geval) nog te rijden afstand en aankomsttijd.
Hieronder plaatje van de software-versie die ik er nu in heb: Nu dus weer even afwachten.
groen_duiven
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Megane Estate 1.6 Plug-in Hybrid 160 R.S. Line (03-2021 / aanschaf 05-2024)
Easy Link software: 283C33813R
Kaart Europa 2024-12 / 2025V2 / Mei 2025
Easy Link software: 283C33813R
Kaart Europa 2024-12 / 2025V2 / Mei 2025
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 31 jan 2017
- Laatste bezoek: 11 jul 2019 11:04
- Actief als: particulier
Re: Storing in Live services
Ben dus niet de enige met problemen. Wil niet negatief zijn altijd maar er wist gezegd dat ze het autorijden met het R Link 2 systeem nog meer comfortabel willen maken. Zit me tot nu toe alleen nog maar te ergeren aan het systeem. Wanneer zou Renault nu eens met een goede oplossing komen. Hiervoor schaf je toch geen nieuwe auto aan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 457 Weergaves
-
Laatste bericht door DeKroniek
-
- 2 Reacties
- 640 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 920 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties
- 3284 Weergaves
-
Laatste bericht door LeonKnook
-
- 0 Reacties
- 285 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcelvdw
-
- 0 Reacties
- 428 Weergaves
-
Laatste bericht door Sivar
-
- 1 Reacties
- 404 Weergaves
-
Laatste bericht door ap1