Autochoke Weber 32 DARA 38

Fuego specifieke technische vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Autochoke Weber 32 DARA 38

Bericht door gs82 »

Hallo,

ik heb wat problemen met de autochoke van de carburateur van mijn Fuego, een Weber 32 Dara 38.

Met koude motor moet gewoonlijk het gaspedaal ingedrukt worden om de verhoogde stationaire gasklepstand in te schakelen. Hierdoor kan het schijfje wat de gasklep openhoudt in de juiste positie draaien. Dit werkt ook gewoon als ik na het starten van het gaspedaal afblijf. Als ik meteen weer het gaspedaal indruk en loslaat, ben ik het verhoogd stationaire toerental kwijt, alsof de bimetaal-veer meteen voldoende is uitgezet om de choke en dus ook het schijfje weer terug te draaien. De motor draait dan koud 750 toeren en loopt heel matig. Als ik wat gas bij blijf geven is het weer prima.

Nu vraag ik me af of het slechte lopen komt door de stationaire gasklepstand, of doordat de chokeklep gewoon niet goed sluit als de motor koud is. De motor loopt overigens wel prima koud zolang de hogere stationairgasklepstand goed ingeschakeld is. Daarnaast zie ik eigenlijk geen mogelijkheid om te zorgen dat het stationair-gasklepstand-schijfje weer terugkomt als de motor nog koud is...

Mocht iemand mij nog kunnen volgen, alvast bedankt voor eventuele antwoorden.
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gs82
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:43

Bericht door gs82 »

Nog even ter ondersteuning:

Afbeelding

stationair-gasklepstand-schijfje = 3
Citroën GS 1220 Club Convertisseur | Citroën CX 2400 GTi | Peugeot 504 Break Diesel | Citroën Xantia 2.0 HDi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht