R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

Knippie
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Knippie »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik denk dat je dat goed hebt gedaan. Mijn auto is 26 januari besteld en zojuist van de leasemaatschappij vernomen dat mijn Talisman "te vroeg" wordt geproduceerd en dus geen Apple Carplay zal hebben. Wanneer precies weet ik niet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door MartijnEV »

Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Adventure »

Op de Belgische website van Renault zijn de Talisman en Espace nu compatibel met Apple CarPlay en bestelbaar.
Ben benieuwd hoelang het duurt voor de Nederlandse website van Renault wordt aangepast.

Afbeelding
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mouse5312
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2017 14:09
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door mouse5312 »

Mijn Mégane Estate is begin deze maand geproduceerd en afgelopen week binnengekomen bij de dealer.
Hoe kan ik straks zien of mijn R-Link2 compatible is met Android Auto of Apple Carplay?

Zover ik begrepen heb zit de functie er nog niet in, maar zou dit via een software upgrade wel toegevoegd worden...
De vraag is alleen of de hardware al de juiste versie is.
Dus is de hardware versie ergens uit te lezen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Adventure »

Citaat verwijderd, gelieve niet een direct voorgaand bericht citerenModerator
Ik trek serieus in twijfel of jou auto met een software upgrade compatible is met Apple CarPlay. Vandaag werd ik nog netjes door Renault gebeld dat mijn bestelling van de Espace nog niet is geplaatst, omdat de datum wanneer CarPlay wordt geproduceerd nog niet precies bekend is. Wel verwacht Renault dat het één dezer dagen bekend wordt, ik wordt vrijdag weer teruggebeld welke week de bestelling kan ingaan. Daarna kan de bestelling bij de fabriek worden gedaan, pas dan is zeker dat er Apple CarPlay op de wagen zit. Renault heeft mij verteld dat het een hardware upgrade is, dus zeker niet via software !!



Afbeelding
Zo ziet het eruit..

Afbeelding
En dan volg je de aanwijzingen !!


Hier in deze youtube kan je zien hoe je Apple CarPlay koppelt..

Vraag dat van de software upgrade eens na bij je dealer, volgens mijn informatie klopt dit niet. Het zou pas gelden voor auto geproduceerd 'ergens' in April 2017. Moet wel zeggen dat het contact met zowel de dealer als Renault Nederland heel goed is !! Wordt goed op de hoogte gehouden!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door TheWizardbc »

Het is te hopen dat Android Auto wel via een software upgrade mogelijk wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door sup »

Ga me niet meer ergeren nooit gedacht dat de Fransen zo met hun klanten omgaan. Rij voor het eerst Renault ( Kadjar ) en zal ook de laatste zijn, Foei wat een prutspul die R- Link2. Doe nu ( eigenlijk belachelijk ) navigatie met mij Samsung s7 met tom tom,Meteen aan de stroomstekker en heerlijk duidelijk. Regelmatig update en is gewoon goed product. Moet zeggen mensen lachen wel dat je in een nieuwe Renault rijdt en navigatie via de telefoon gaat. Dan kunnen ze wel in mei carplay doen maar daar hebben wij niets aan en geen update hard of software voor bestaande klanten.
Zijn ergere dingen maar klantvriendelijk ho maar
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Adventure »

Citaat verwijderd, gelieve niet een direct voorgaand bericht citerenModerator
Had je de Kadjar aangeschaft met in het achterhoofd Andoid Auto en of Apple CarPlay?

Ik vind juist de communicatie weer erg goed, waar vind je dat de importeur met je meedenkt ? Ik heb gericht vragen gesteld alvorens te bestellen, daar kan de dealer en importeur dan op inhaken. Ik ben juist super verbaasd dat buiten de dealer ook de importeur mij op de hoogte houd per telefoon over Apple CarPlay, zelfs vandaag zonder nieuws, gewoon om te laten weten dat ze er echt achteraan zitten, dat geeft toch een goed gevoel.

Zo zie je maar, en dat terwijl mijn start bij een eerdere dealer niet lekker verliep, hebben ze mij echt voor Renault gewonnen!!
TheWizardbc schreef:Het is te hopen dat Android Auto wel via een software upgrade mogelijk wordt.
Is ook een hardwarematige update helaas, don't shoot the messenger!!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: RE: Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door TheWizardbc »

Citaat verwijderd, gelieve niet een direct voorgaand bericht citerenModerator
Dat is zeer waarschijnlijk niet het geval, zo brengt Renault het helaas wel naar buiten. Android Auto vergt weinig van de headunit, voor Carplay moet idd hardware matig sensoren toegevoegd worden, dit is niet het geval bij Android Auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: RE: Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Adventure »

Citaat verwijderd, gelieve niet een direct voorgaand bericht citerenModerator


Afbeelding

Bron: https://group.renault.com/en/news/blog- ... cosystems/

Zo lees ik het toch echt..., het is ook goed dat Renault er duidelijk in is. Anders is de teleurstelling alleen maar groter!!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: RE: Re: RE: Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door TheWizardbc »

Citaat verwijderd, gelieve niet een direct voorgaand bericht citerenModerator

Afbeelding

Bron: https://group.renault.com/en/news/blog- ... cosystems/

Zo lees ik het toch echt...[/quote]
Tuurlijk, Renault wil dit niet gaan doen, ze leveren dan een half systeem in de ogen van de klanten. Het is beiden of niks. Ze bieden wel alleen Android Auto in het lagere systeem van Renault, wat veel minder krachtig is. In de specs van Android Auto wordt haast geen eisen gesteld, het is immers een scherm overname, het toestel regelt alle zaken. De USB poort levert conform Android Auto specs voldoende vermogen (min. 2 Ampere), dus dat is ook geen belemmering.

Carplay werkt anders, dit vereist een bepaalde soort gyroscoop, een andere dan nu in de R Link 2 gebruikt wordt. Android is minder specifiek (Apple trekje).

Met een beetje geluk komt er een hack zodat Android Auto wel mogelijk wordt.

Staar je trouwens​ niet blind wat de dealer/importeur (welk land dan ook) zegt, alle mogelijke antwoorden en variaties zijn al langs gekomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: RE: Re: RE: Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Adventure »

Citaat verwijderd, gelieve niet een direct voorgaand bericht citerenModerator
We zullen zien, tot nu toe doet een ieder zijn best om mij op de hoogte te houden. Wat zou de winst ook zijn voor Renault Nederland om mij een verhaal op de mouw te spelden over Apple CarPlay in mijn bestelde Espace ?? Sterker nog deze staat in hold tot die tijd, er is dus echt geen voordeel, eerder een nadeel voor de dealer en importeur want de auto is sinds Maart zelfs een paar honderd euro duurder geworden, terwijl men de wagen nog niet in Frankrijk heeft besteld en mijn aankoopprijs vastligt !!

Afbeelding
Er komt ook geen meerprijs, en preventief is week 16 gekozen, kan ook eerder of later worden!

Tot nu toe heb ik er erg veel vertrouwen in dat de informatie klopt!!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door TheWizardbc »

Citaat verwijderd, gelieve niet een direct voorgaand bericht citerenModerator
Uiteraard klopt dat stukje wel, het ging meer over de oudere systemen die nu in omloop zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Adventure »

Het is voor de moderne autofabrikant ook nog een slag welke genomen moet worden... Het is niet alleen meer een wagen met gesloten electronica, maar de wereld om ons heen veranderd. De mogelijkheden ook, en wij willen het ook allemaal, wie weet wat er over 3 jaar allemaal kan en niet een achterwaartse compatibiliteit heeft. Dat gaat gewoon door....

In een Amerikaans onderzoek ( JD Power ) kwam trouwens naar voren dat auto's steeds beter worden maar de ergernis en klachten over de infotainment alleen maar toeneemt. Een horde die nog niet zomaar genomen is!!

Bron: https://www.carwow.co.uk/news/infotainm ... blems-3070
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Dekwoje »

Hieronder een reactie op een Franstalig forum (vertaald door Google) ;-) Maar mijn Frans is ook serieus met "haar op" dus...

In uw e-mail van 10 maart 2017, trek je de aandacht op het niet beschikbaar zijn van Apple programma's Car Auto Play en Android op de R-Link 2 van uw Scénic IV.
Wees ervan verzekerd dat we betreuren de gebeurtenissen die u tot uw ongenoegen te uiten.
Na het lezen van uw brief, heb ik kennis genomen van de inzet u toont in ons merk en ons netwerk.
Elk van onze modellen wordt regelmatig aangepast, verrijkt tijdens zijn commerciële leven. Deze ontwikkelingen zijn het gevolg van de strategische keuzes met betrekking tot het beleid terughoudend handel na studies met samples van de consument. Deze ontwikkelingen op geen enkele wijze de vraag van de eigenschappen die je hebt gekozen Scénic IV, waarvoor onze dank.
Wij bevestigen dat moment Apple applicaties Car Auto Play en Android zijn niet compatibel met uw voertuig. Indien in de nabije toekomst technisch mogelijk werd het, dan zal deze informatie worden ingezet om onze Renault netwerk.
Aarzel niet om terug naar mij als er een vraag blijft, ben ik tot uw beschikking.


Mijn dealer heeft dus ook mijn bestelling "on hold" gezet tot er 100% zekerheid is. Normaal te bestellen vanaf week 16 in België.
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



striner
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door striner »

Net even gebeld met de Nederlandse klantenservice van Renault met deze vraag.
De meneer kon bevestigen dat het op de planning staat et ook "zeer binnenkort" te verkrijgen zou zijn, alleen op RLINK2 en niet compatibel met vorige versies. Eigenlijk dus wat we allemaal al wisten.
Hij kon nog geen concreet antwoord geven op een specifieke datum, maar hij zei dat ze deze of volgende week meer duidelijkheid verwachten te ontvangen van bovenaf. Hij zou mij contacteren wanneer dit duidelijk is.
Ben benieuwd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Adventure »

Vandaag ben ik gebeld door Renault Nederland over de Apple CarPlay in mijn Espace. De bestelling moet de dealer laten ingaan per week 16, vanaf deze week zit er Apple CarPlay in. Van andere Renault modellen weet ik niet natuurlijk ..

Voor mijn bestelling is er nu duidelijkheid :D
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



striner
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door striner »

Bij deze ook officieel bevestiging van Renault Nederland :)
Heb gelijk gevraagd of het standaard in het nieuwe R-Link 2 zit, of dat ik nog ergens iets aparts moet aanvinken.
Geachte heer,

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 15 maart jl ontvingen inzake Android Auto en Apple CarPlay.

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie. Omdat het een recent onderwerp betreft, hebben wij even moeten wachten op een antwoord vanuit het hoofdkantoor van Renault.

In 2017 wordt Android Auto en Apple CarPlay gefaseerde uitgerold. Dit geldt Alleen voor nieuw af fabriek geleverde systemen (dus niet achteraf op bestaande systemen te installeren). Android Auto komt op zowel R-Link 2 als R-Link Evo, Apple CarPlay alleen op R-Link 2.

Volgens de huidige planning zullen de Renault Clio, New Scenic en Grand Scenic New Megane, Kadjar, Talisman en Espace vanaf productieweek 16 over Android Auto™ of Apple Carplay™ beschikken. Voor de Captur geldt dit vanaf de introductie van de phase 2. Ook de Renault Twingo, de Trafic en de Master zullen op termijn worden uitgevoerd met Android Auto™ of Apple Carplay™. Exacte datum is nog niet bekend.

Het systeem is standaard aanwezig op de New Megane, (Grand) Scenic, Kadjar, Talisman en Espace en op de Renault Clio standaard i.c.m. R-link.
De applicatie voor Android Auto™ is op dit moment nog niet beschikbaar in de Nederlandse Google Play Store, de verschijningsdatum is nog niet bekend maar wordt in de loop van 2017 verwacht. Een Windows Phone is niet geschikt voor gebruik van de Apple Carplay™ en Android Auto™.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door MartijnEV »

Niet op de Zoe??
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door larsdijkstra 16v »

Citaat verwijderd, gelieve niet een direct voorgaand bericht citerenModerator
hij staat er niet bij...
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



fb1
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 feb 2017 04:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door fb1 »

Hoop dat ze ooit toch nog met een upgradepakketje aankomen voor mensen die nu uit de boot vallen maar die er wel 250 voor over hebben om toch Android Auto erop te krijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



striner
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2017 10:38
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door striner »

Vanaf nu ook te vinden in de Nederlandse e-guide, inclusief Nederlandstalige video's!

http://nl.e-guide.renault.com/nld/R-LIN ... -CARPLAYtm


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Dekwoje »

En vanaf vandaag ook op de site van Renault BE! :D
carplay.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door larsdijkstra 16v »

fb1 schreef:Hoop dat ze ooit toch nog met een upgradepakketje aankomen voor mensen die nu uit de boot vallen maar die er wel 250 voor over hebben om toch Android Auto erop te krijgen.
Dat gaat niet lukken, moet andere hardware in
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door RedC »

Dekwoje schreef:En vanaf vandaag ook op de site van Renault BE! :D
carplay.jpeg
Staat er al bijna een maand op hoor :wink:
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buikpijn
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mar 2017 23:40
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Buikpijn »

Medio maart besteld, Talisman intens sedan, 130dci, anraciet, rlink, winterpack, hud, park en easy life. Verwachte levering begin juni.

Zou hij carplay/android auto hebben? Zal toch wel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Adventure »

Buikpijn schreef:Medio maart besteld,

Zou hij carplay/android auto hebben? Zal toch wel?

Ik heb begrepen dat er vanaf productieweek 16 standaard Apple CarPlay in de Espace en Talisman zit. Je zou aan je dealer kunnen vragen wat je productie week is.. en of hij kan uitzoeken of je Apple CarPlay hebt op je wagen. Het zal erom hangen vermoed ik..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door gertjuh19 »

Mijn nieuwe Megane eind maart in bestelling gedaan. Zowel dealer als Renault Nederland bevestigen dat Android Auto er dan op zit. Ze hebben het over standaard op nieuwe auto's vanaf week 16.

Productieweek is week 18. Maar wil nu alles zwart op wit hebben. Zou zonde zijn als dit er niet op zit.

Hieronder berichten vanuit Renault Nederland:

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij vandaag ontvingen, waarin u vroeg of Android Auto beschikbaar gaat worden voor uw nieuwe Renault Mégane.

Wij kunnen u mededelen dat 2017 het jaar wordt van Android Auto en Apple Carplay voor nieuw af-fabriek geleverde systeem. Het kan helaas niet achteraf op bestaande systeem geïinstalleerd worden. Android Auto komt op zowel het R-Link 2 als het R-Link Evolution systeem. Apple CarPlay zal alleen beschikbaar worden voor het R-Link 2 systeem.

Volgens de huidige planning zal de nieuwe Renault Mégane vanaf productieweek 16 over Android Auto of Apple Carplay beschikken. Het systeem is standaard aanwezig op o.a. de nieuwe Renault Mégane en nieuwe Renault Scénic i.c.m. Rlink.

De app voor Android Auto is op dit moment nog niet beschikbaar in de Nederlandse Google Play Store. De verschijningsdatum is nog niet bekend maar wordt in de loop van 2017 verwacht. Een Windows Phone is niet geschikt voor het gebruik van de Apple Carplay en Android Auto.

en nog een kort bericht:
Wij kunnen helaas nog niet achterhalen wat de productiedatum van uw bestelde Renault Mégane is, maar wij kunnen u mededelen dat Android Auto wel beschikbaar zal zijn op uw nieuwe auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Red Devil »

Renault naait iedereen die een eerdere maar wel nieuwste model besteld heeft. Nooit meer een Renault voor mij. Hoe kan je een nieuw model auto uitbrengen met een systeem aan boord waarvan je weet dat het op zeer korte termijn vervangen wordt. Voorlopig hebben ze de centjes binnen op de nieuwste modellen zoals de Estate die pas in september 2016 besteld kon worden. Met een oud systeem boordcomputer en nog veel oudere kaarten. F**k Renault

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door DHL »

Da's verkeerd... elke auto evolueert volgens de jaren. wil je ene met alle ontwikkelingen erop, koop dan een einde reeks. Want ze evolueren tot het einde. Ma ja, als ge dan een einde reeks koopt, kan je kwaad zijn omdat ze een nieuw model uitbrengen. Als de phase twee uitkomt zal er ook wel weer veel veranderen hoor.
Die kaarten, daar heb je gelijk in.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Red Devil »

Wat ik al zei dat de nieuwe Estate in september 2016 uit kwam en was te bestellen. Komen ze 4 maanden later met een nieuw systeem en wat er in zit is ook nog geeneens te upgraden. Dat ze een nieuw systeem wilden introduceren is niet in die 4 maanden geweest. Dat wisten ze vast al langer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Adventure »

Ik snap wat je bedoelt maar zo werkt het in de praktijk niet...

Het is R-Link 2 software, de update maar ook de licenties ( CarPlay) integratie van software kan erg tegen zitten.
Ook door nog geen goedkeuring van Apple bijvoorbeeld..

Denk je niet dat Renault niet liever had uitgepakt met het 2017 model met CarPlay en Android Auto...
Software en met name software van derden integreren gaat niet altijd zoals men wilt...
Dan willen we ook nog dat alles vlekkeloos werkt, dat laatste is al een kopzorg voor de gehele auto industrie..

Het is echt niet alleen Renault , lees dit : http://www.autoblog.com/2016/04/16/how- ... otainment/
En deze : http://www.guideautoweb.com/en/articles ... wer-study/

R Link 2 software is net als alle software een work in progress, echter voor Apple CarPlay is helaas andere hardware vereist, dat hadden ze bij de ontwikkeling van R-Link 2 in 2013 echt niet voorzien!!

Terug naar R-link met CarPlay... dat komt nu op de wagens vanaf week 16... zuur als je in Maart hebt besteld dat dan weer wel.
Overigens is van September t/m April bij mij geen 4 maanden maar op een maand of 4 na een jaar ...
Tis maar hoe je het bekijkt natuurlijk, ik vermoed ook niet dat de dealer niet over Apple CarPlay heeft gesproken met je in September 2016.

Maar nogmaals ik snap wel dat je het niet leuk vind, maar het is zoals het is.
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door gertjuh19 »

Het gaat niet om de bestelweek maar om de productieweek aldus mijn informatie.

Het zit standaard op de auto's die geproduceerd worden vanaf week 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Adventure »

gertjuh19 schreef:Het gaat niet om de bestelweek maar om de productieweek aldus mijn informatie.

Het zit standaard op de auto's die geproduceerd worden vanaf week 16
Lees mijn post op 05 apr 2017 10:17 ...
Adventure schreef:
Ik heb begrepen dat er vanaf productieweek 16 standaard Apple CarPlay in de Espace en Talisman zit. Je zou aan je dealer kunnen vragen wat je productie week is.. en of hij kan uitzoeken of je Apple CarPlay hebt op je wagen. Het zal erom hangen vermoed ik..
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door gertjuh19 »

Volgens zowel de dealer als Renault Nederland vanaf productieweek 16 standaard op o.a Mégane

Toch ga ik weer twijfelen na je bericht. Maandag maar weer bellen en alles op papier laten zetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: R-Link 2 en Apple CarPlay of Android Auto

Bericht door Adventure »

Wanneer heb je de wagen besteld gertjuh19 ?
Mijn dealer besteld hem in Week 16 zie bijlage ..

Afbeelding

Ik heb het gewoon Apple CarPlay zwart op wit gevraagd.
Overigens heb ik de bestelling 3 Maart geplaatst...
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht