Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Timelord schreef:Ik zie de toegevoegde waarde niet ?
Wat ze laten zien kan ik ook met mijn Scenic navigatiesysteem. En de rest van de mogelijkheden ?
Wat dacht je van Navigeren via Apple Maps op je R-Link scherm en de kaarten altijd up to date ...
Apple CarPlay kan meer wat je R Link niet kan... maar gebruikt wel het scherm van R-Link 2
Je gebruikt de telefoonboek van de iPhone... en ziet dit ook weer allemaal op je stem.
De besturing kan ook spraakgestuurd, best wel knap gemaakt allemaal!
Het mooie is, je hoeft het niet te gebruiken .. maar de mogelijkheden zullen zeker worden uitgebreid de komende jaren.
Als je dan toch een nieuwe wagen aanschaft is het leuk als het erin zit... zoniet vergaat de wereld niet !!
Daar heb je natuurlijk gelijk in, dat is ook geheel geen verkeerde gedachte!!
Toch zijn de kaarten van Renault uit 2015 en veel wegen zijn aan verandering onderhevig . Kijk rond Eindhoven, Almere richting Amsterdam, van Schiphol over de A5 naar Amsterdam Noord..
enz enz .
De kaarten van TomTom worden eerst aangepast aan het R-link 2 Systeem . Dit om verpakken kost veel tijd hierdoor heb je eigenlijk altijd oude kaarten. Tenzij men bij Renault hier meer vaart achter zet. Op dit moment lopen de kaarten bijna 2 jaar achter!!
Via CarPlay navigeren ben je helemaal bij!!
En ook deze CarPlay navigatie zie op je het eigen scherm van de auto!!
Ja dat klopt. We hadden de auto nog geen maand toen de situatie in Apldoorn wijzigde. Maar zelfs met de gratis update hadden we nog steeds niet de nieuwe situatie.
Ik probeer wel steeds een navigatiesysteem op de telefoon/tablet te zetten voor het geval dat, maar k vind het altijd zo onhandig in de auto.
Waar blijft je telefoon/tablet bij dat carplay ?
Volgens forum op PlanetRenault zou de R link2 met software versie 3.XX mogelijks Android en Apple kunnen krijgen indien voertuig gebouwd voor week 16! Dit zou super nieuws zijn voor de mensen die dit nu niet hebben...
Blijkbaar heeft een forumlid samen met zijn garagist gevonden dat het mogelijk is bij de Scenic 4 met SW 3.xx om Apple en Android te activeren...Diagnose apparaat aansluiten om een update uit te voeren geeft blijkbaar de mogelijkheid om parameters voor Apple en Android te activeren
Dit forumlid heeft alles getest en blijkt te werken, nu is de vraag waarom Renault zegt dat dit niet mogelijk is en of er dan überhaupt andere HW aanwezig is op de Scenic4?
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Onze huidige scenic uit 2006 begint langzaam aan wel op te raken, ondanks de kilometerstand van 145.000. Bijrijdersraam kan al jaren niet meer open, cruise control stuk, grond bij bijrijdersstoel is drijfnat en gister startte de auto niet meer......
Gisteren heb ik dringend de accu van mijn Renault Scénic IV uit 2020 moeten vervangen. Deze vervanging werd niet bij een Renault dealer uitgevoerd.
Alles werkt echter opnieuw, alleen is er het probleem dat mijn Scenic in de stand 'comfort' niet meer...
Iemand een idee hoe men Apple carplay op deze Kadjar 2018 gekregen heeft, normaal is dit niet mogelijk maar het werkt wel. Auto staat momenteel te koop op marketplace maar denk dat de verkoper het ook niet weet, hij heeft hem 2 jaar en toen stond de...
Sinds een tijdje rijden we in een kadjar 2016 Böse edition.
Nu zou ik graag CarPlay geactiveerd willen hebben.
Is dit mogelijk? En is er iemand in de regio Twente wie dit kan activeren?
Software 2.2.19.300 zit op onze radio....
Hoi
Ik heb sinds een paar maanden een Kadjar 2016
uiteraard met R-Link
Ik mis wel Apple Carplay
Weet misschien iemand hoe ik deze toch kan activeren in mijn Kadjar
of dit uberhaupt wel kan
of is er wat te koop voor dit zonder dat ik mijn radio moet...
Mijn nieuwe Talsiman komt met een easylink met SW versie 283C39788R , deze is al 3 jaar niet geupdate. Ik begrijp dat deze alleen door de renault dealer geupdate kan worden , omdat deze versie de OverTheAir updates blokkeert. Je zou hem moeten laten...