Licht tikkend geluid megane 2

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
meltdown
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 feb 2013 08:39
Actief als: particulier

Licht tikkend geluid megane 2

Bericht door meltdown »

Hallo,

Als ik met mijn Renault megane 2 ongeveer 90 kmh of harder ga rijden, hoor ik rechts van de auto licht tikkend geluid.
Het lijkt of er ergens zand zit, naar mijn mening komt het vanuit de deuren of in het gootje waar je de dakdragers kan bevestigen.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Groeten,

Jos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

lesgwen
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 26 mei 2014 10:36

Re: Licht tikkend geluid megane 2

Bericht door lesgwen »

Hoi jos, ik heb hetzelfde probleem en volgens mij zit het in de portieren ben jij er al achter wat het is? Ben heel benieuwd ik wordt er gek van namelijk. Hoor graag van je.

Gr. Leslie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Harm
lid
lid
Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13

Bericht door Harm »

Dan lijkt het (uit de beschrijving) het meest op een loshangend iets in de portieren wat door de rijwind heen en weer gaat bewegen en tikken (kabel in deur? raambediening in deur? zonnescherm in achterportier?). Laat iemand anders sturen en ga zelf rechtsvoor en op de achterbank zitten om te ontdekken uit welk portier het komt en van dat portier dan de bekleding los (laten) halen om te kijken of er iets los bungelt/kan gaan tikken.

Voor de testrit eerst alle losse rommel uit de auto halen, zoals spullen in alle deurvakken (ook onder de armsteun), hoedenplank eruit, dat soort dingen, dan weet je ook gelijk of het daar (niet) aan ligt. De moeite waard, maar het kan wel flink puzzelen zijn, zo'n tikkend geluid.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

lesgwen
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 26 mei 2014 10:36

Bericht door lesgwen »

Hoi Harm nog bedankt voor je reactie. Ik ben er achter. Na tevergeefs eerst de hele deur aan de binnenkant compleet gedemonteerd te hebben, ZONDER RESULTAAT blijkt het vrij eenvoudig te zijn. Achter de deurgrepen, aan de buitenkant van de auto zitten zwarte kunststof (bij mij) afdekplaatjes. Deze plaatjes vangen tijdens het autorijden veel wind en daardoor krijg je dat hele vervelende tikkende, "zanderige"geluid. Bij regen ontstaat een soort van vacuum waardoor die plaatsjes niet meer trillen en tegen het metaal worden aangezogen. De oplossing: plaatjes eruit halen met een schroevendraaier, transaparante kit langs de randen op die plaatjes aanbrengen en ze dan weer terugplaatsen. Heerlijk rustig en stil autorijden!!! Ok, kit is niet heel handig als je achter die plaatjes moet zijn maar dit komt volgens mij niet heel vaak voor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Harm
lid
lid
Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13

Bericht door Harm »

Hoi Lesgwen, goed dat je het nog even laat weten, dat helpt de volgende weer.

groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RenaultLiefhebber2
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 29 jan 2017 20:09
Actief als: professional

Re: Licht tikkend geluid megane 2 en megane 3

Bericht door RenaultLiefhebber2 »

lesgwen schreef:Hoi Harm nog bedankt voor je reactie. Ik ben er achter. Na tevergeefs eerst de hele deur aan de binnenkant compleet gedemonteerd te hebben, ZONDER RESULTAAT blijkt het vrij eenvoudig te zijn. Achter de deurgrepen, aan de buitenkant van de auto zitten zwarte kunststof (bij mij) afdekplaatjes. Deze plaatjes vangen tijdens het autorijden veel wind en daardoor krijg je dat hele vervelende tikkende, "zanderige"geluid. Bij regen ontstaat een soort van vacuum waardoor die plaatsjes niet meer trillen en tegen het metaal worden aangezogen. De oplossing: plaatjes eruit halen met een schroevendraaier, transaparante kit langs de randen op die plaatjes aanbrengen en ze dan weer terugplaatsen. Heerlijk rustig en stil autorijden!!! Ok, kit is niet heel handig als je achter die plaatjes moet zijn maar dit komt volgens mij niet heel vaak voor.
Dit probleem had ik ook met mijn Renault Mégane Estate 3 (bj. 2013/12). De Renault dealer monteur reed mee en constateerde dat het de zwarte plaatjes zijn achter de deurgreep die het vage geluid veroorzaakten. Dat klopte. Plaatjes eruit gehaald, ingekit en vervolgens weer teruggeplaatst. Geluid weg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

negruj77
Net ingestapt
Net ingestapt
Laatste bezoek: 16 apr 2017 13:29

Bericht door negruj77 »

Dag Renaultliefhebber2 en lesgwen. Ik heb ook een dergelijk probleem met mijn megane grandtour 3. Is dat het zwarte plaatje vooraan aan de handgreep? Daar waar hij scharniert an de deur? Of is er nog een ander plaatje op jullie model? Ik zie alleszins dat dat plaatje wat los zit.
Wat ik echter niet weet, is hoe ik dat plaatje eraf kan halen? Moet het hele handvat gedemonteerd worden?

Bedankt voor jullie advies.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen