Zat er wel al 5 jaar in. Na op de fora er aan herrinerd te worden dat de dopes dan hun beste tijd wel gehad hebben toch maar besloten te gaan verversen
Er zat Elf 5W30 FE in. Adviezen her en der geven danwel 5W40 / 5W30 aan. Na olie tests ( duitse sites ) te hebben gelezen besloten om de Castrol Edge titanium 5W30 te kiezen.

Komt goed uit de tests en was voor een redelijke prijs op het www te vinden; 37,95 euro / 5 liter bij de olieconcurrent.
Filter ergens anders opgehaald en aan de slag op Zaterdagochtend. Was vergeten dat er een afwijkende sleutel voor de standaard, anti hobby, plug nodig was. Na wat zoeken gevonden
in de werkplaats waar ik bezig was. Wel gelijk ff een andere plug gehaald die ook van een zeskant is voorzien en een magneet. A raison de 4 euro vond ik dat dat er wel vanaf kon.

De situatie met de wissel was nogal drukkend met een huilende baby en zeurend kind bij me en het garagebedrijf wat wilde sluiten.
Toen ik klaar was keek ik de boel nog eens aan en bedacht toen, hey dat filter.......vergeten!
Dat hebben we de volgende ochtend thuis opgelost. Auto 's avonds op de bruggen gereden hopende dat zo de olie er niet uit zou stromen als de auto wat naar achter helde.

Dat bleek te kloppen, kan de filter er zo afdraaien zonder dat er olie uitkomt.

Wellicht is dat ook zo als de auto vlak staat, dat heb ik niet geprobeerd.